مجید واشقانی، بازیگر سریال انقلاب زیبا:

نقش پلیس را جذاب اجرا کردم

مجید واشقانی که این روزها بازی او را در سریال انقلاب زیبا و در نقش پلیس می‌بینیم، پیش از این در سریال‌هایی مانند ماتادور نقش پلیس را بازی کرده است.
کد خبر: ۷۰۹۰۵۲
نقش پلیس را جذاب اجرا کردم

با مجید واشقانی که سابقه بازی در سریال‌هایی مانند کمین، مرز آفتاب، هشدار پلیس، زیر هشت، پایتخت، مسیر انحرافی و تله‌فیلم‌های نیش عقرب، انتقام، زیر گنبد کلیسا و دست بازنده‌ها را دارد، به بهانه حضورش در سریال انقلاب زیبا به گفت‌وگو نشستیم.

در سریال انقلاب زیبا نقش پلیس را بازی می‌کنید، درباره این نقش و چگونگی پیوستن‌تان به این سریال بگویید.

من در این سریال نقش سروان بهرامی را بازی می‌کنم که در پی قتلی که در سریال رخ می‌دهد، از قسمت ابتدایی آن وارد داستان می‌شود. نقش من تا آخر داستان ادامه پیدا می‌کند و در کل اتفاقات و در همه لوکیشن‌ها و با تمام شخصیت‌ها همراه است.

طبق گفته خودتان، فیلمنامه این سریال آماده نبوده و در حین کار کامل شده است. این برای یک سریال معمایی - پلیسی سخت نیست که شما به عنوان بازیگر کجای این معما قرار دارید؟

این‌که ما فیلمنامه کامل نداشته باشیم دیگر عادی شده است و ما به عنوان بازیگران یک سریال در این زمینه کاملا آبدیده شده‌ایم. در سریال‌های مسیر انحرافی، هوش سیاه و ماتادور هم بدون فیلمنامه کامل جلوی دوربین رفتیم. متاسفانه این مساله نهادینه شده که اصلا هم اتفاق خوبی نیست. این اتفاق در ژانر معمایی هم خطرناک است و هم مفید. خطرناک است به این دلیل که اتفاقات آتی داستان، بازی‌های قبلی بازیگر را خراب می‌کند؛ زیرا بازیگر نمی‌تواند برای بازی خود نمودار کاملی رسم کند. این موضوع باعث سردرگمی‌بازیگر می‌شود.

البته این موضوع از زوایایی نیز مثبت است، به این لحاظ که بازیگر هم همراه تماشاچی و تنها یک قدم جلوتر از او حرکت می‌کند و داستان را با او پیش می‌برد و نمی‌تواند انتهای سریال را با بازی خود لو بدهد به همین‌ دلیل پیش‌بینی قصه برای مخاطب سخت می‌شود.

انقلاب زیبا سریالی است که گره‌های داستانی زیادی دارد. با توجه به این گره‌ها طراحی و اجرای شخصیت‌ برای شما سخت نبود؟

هم سخت بود و هم جذاب. مدل نوشتن‌های حامد عنقا، نویسنده فیلمنامه سریال انقلاب زیبا این‌گونه است که گره‌های زیادی در داستان می‌گذارد. این موضوع کار را برای بازیگر سخت می‌کند؛ ولی نکته‌ مثبتی هم دارد زیرا وقتی بازیگر احساس کند کار برای او سخت است، تلاش بیشتری می‌کند تا نقش خود را دربیاورد.

پلیسی که شما در این سریال بازی می‌کنید، کاملا پلیس نیست. به نظر می‌رسد او شخصیت امنیتی و پلیسی است و برای همین گاهی سردرگم می‌شود.

سردرگم نیست. سروان بهرامی هم مامور امنیتی است و هم نیست. یک تعلیق خوب در این شخصیت وجود دارد. من تمام سعی خودم را کردم که نقش این پلیس کاریزماتیک باشد، کوشیدم این وجه را به کمک فیزیک، لحن، نوع بازی و... به نمایش بگذارم.

سروان بهرامی بیشتر به پلیس‌های خارجی شبیه شده است. این را قبول دارید؟

اگر پلیس‌ها و فرماندهان پلیس را از نزدیک دیده باشید، حتما در آنها جذابیت‌هایی پیدا می‌کنید که یک بازیگر باید آنها را به نمایش بگذارد.

یک پلیس نباید با هر چیزی بخندد، گریه کند و نباید احساساتش سوار بر شخصیت کاری او به عنوان مامور حفظ نظم در جامعه شود. واقعیت این است که برای جذاب کردن نقش سروان بهرامی او را به تیپ واقعی، اما جذاب پلیس‌ها نزدیک‌کردم.

کار با تیم تولید انقلاب زیبا چطور بود؟

همه چیز یک سریال به تهیه‌کننده ربط دارد، زیرا اوست که همه گروه را جمع و جور می‌کند.

رامین عباسی‌زاده، تهیه‌کننده سریال انقلاب زیبا بود که واقعا به عنوان یک مدیر خوب، یک گروه حرفه‌‌ای را در کنار هم قرار داده تا سریالی بسازد که من مطمئن هستم در آینده از آن به نیکی یاد خواهد شد. (مجید احمدی / جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها