200روز پس از ربودن مرزبانان ایرانی از سوی گروهک تروریستی جیش‌العدل هنوز از سرنوشت دانایی‌فر، یکی از ربوده‌شدگان خبری در دست نیست.
کد خبر: ۷۰۸۹۵۰
شهادت دانایی‌فر تائید نشد

هرچند دیروز اخباری مبنی بر به شهادت رسیدن وی منتشر شد اما رییس مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور گفت: هنوز سندی به صورت رسمی به ما ارائه نشده و هیچ خبری را درباره شهادت دانایی‌فر تائید نمی‌کنیم.

روح‌الله جمعه‌ای تصریح کرد: همچنان دولت پاکستان را مسئول سرنوشت دانایی‌فر می‌دانیم. این اظهارات در حالی بود ‌که معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان روز گذشته شهادت جمشید دانایی‌فر را تائید کرد. با وجود این محمد مرزیه دادستان عمومی و انقلاب زاهدان به ایسنا گفته است: هنوز جنازه آقای دانایی‌فر به دست ما نرسیده و تا زمانی که جسد به دست ما نرسد، نمی‌توانیم شهادت وی را تائید کنیم.

تشکیل کمیته‌ پیگیری بورسیه‌ها

محمدعلی نجفی، سرپرست وزارت علوم از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی بورسیه‌های غیرقانونی اعطا شده به برخی افراد در دولت گذشته خبر داد و در گفت‌وگو با ایرنا افزود: براساس قانون وضع بورسیه‌های غیرقانونی را پیگیری و از نظرات ارگان‌های نظارتی دیگر نیز حتما استفاده خواهیم کرد.

نجفی در پاسخ به این پرسش که آیا سیاست‌های وزارت علوم نسبت به دوره گذشته تغییری خواهد داشت یا نه، تصریح کرد: همان‌گونه که رییس‌جمهور نیز گفتند دولت تغییر نکرده و وزارت علوم نیز در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های کلی دولت عمل خواهد کرد.

ایران، جزو 10 قدرت برتر سیاسی جهان

محمد ابراهیم مداحی، رییس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است: ایران جزو ده قدرت برتر در حوزه امنیتی و سیاسی در جهان است که این امر نشان می‌دهد ایران توانایی و استعداد توسعه‌یافتگی در همه حوزه‌ها را دارد.

به گزارش مهر، وی در عین حال یادآور شده است: در ۵۰ سال گذشته در حوزه اقتصاد رشد خوبی نداشتیم و از سال ۳۹ تا الان رشد اقتصادیمان پایین بوده است.

یونسی: حرف حجاریان اشتباه است

علی یونسی، دستیار ارشد رییس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها درباره اظهارات چندی قبل سعید حجاریان درباره این‌که بهتر است رییس‌جمهور امکان انحلال مجلس را داشته باشد، به تسنیم گفت: اگر چنین گفته باشند، اشتباه است.

وی افزود: در هیچ شرایطی برای انحلال مجلس، قانون مجوز نداده است. این نکته بسیار مهمی است. همچنین تصریح شده که جمهوری اسلامی هیچ‌گاه نباید بدون پارلمان باقی بماند. وی اغتشاشات خیابانی در سال 88 را کار ضد انقلاب دانست و آن را محکوم کرد.

سفر ظریف به عراق، روسیه و 3 کشور اروپایی

رییس‌جمهور کشورمان هفتم مهرماه به منظور شرکت در اجلاس خزر به روسیه سفر خواهد کرد.

به گزارش مهر، پیش از این سفر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان روز جمعه سفری یکروزه به مسکو خواهد داشت و با سرگئی لاوروف درباره موضوعات منطقه و دوجانبه به رایزنی می‌پردازد.

وی همچنین دهم شهریور ماه در آغاز سفر اروپایی خود عازم بلژیک خواهد شد و سپس راهی لوکزامبورگ و ایتالیا می‌شود. ظریف در جریان این سفر با کاترین اشتون دیدار می کند .او امروز هم به بغداد می رود.

تشکیل کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات

رضا باقری اصل، معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات ایران از تشکیل کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات از سوی رییس‌جمهور خبر داد و به مهر گفت: با تلاش کمیسیون در جهت تحقق حق دسترسی مردم به اطلاعات، شاهد شفافیت فعالیت دولت و پاسخگویی بیشتر دولت خواهیم بود.

گشت موتوری نیاز به مجوز دارد

سیدشهاب‌الدین چاوشی، معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران به اظهارات برخی گروه‌ها در مورد اجرای طرح گشت موتوری اشاره کرد و گفت: همه کسانی که در لوای جمهوری اسلامی زندگی می‌کنند باید به قانون التزام داشته باشند.

وی افزود: افراد و گروه‌هایی که احساس مسئولیت بیشتری در جامعه می‌کنند در مواردی که به قلمرو اجرا و برخورد می‌رسند حتما باید از دولت مجوزهای لازم را داشته باشند.

به گزارش ایسنا، وی با بیان این‌که طی یک سال اخیر 67درخواست تجمع به استانداری ارجاع داده شده، اظهار کرد: از این تعداد فقط با دو مورد برگزاری تجمع آن هم به دلیل نداشتن توجیه کارشناسی مخالفت شد.

وی خاطرنشان کرد: استانداری و وزارت کشور در مورد مجوز برگزاری تجمعات قانونی نگاهی به مواضع سیاسی ندارد.

پیکرهای ۲۳ شهید وارد کشور می‌شود

سردار سید محمد باقرزاده، فرمانده کمیته جستجوی مفقودین گفت: پیکرهای 23 شهید تازه تفحص شده در مناطق کردستان عراق، روز سه‌شنبه از طریق مرز تمرچین به کشور بازمی‌گردد و این نخستین تبادل بعد از سقوط صدام از مرز کردستان عراق به حساب می‌آید.

به گزارش نسیم، وی بیان کرد: پیکرهای این شهیدان در مناطق عملیاتی ماووت، دربندی‌ خان و حاج عمران کشف شده است.

مخالفت با دو سوم سفرهای خارجی

حسن کامران عضو ناظر مجلس در هیات نظارت بر سفر کارکنان دولت با بیان این‌که بسیاری از سفرهای خارجی وزارتخانه‌ها بی‌حساب و کتاب است، به باشگاه خبرنگاران گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، مسئولانی از هر سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه سفرهای غیرضروری دارند.

وی یادآور شد: وقتی مسئولان کشورهای خارجی به ایران می‌آیند، در هزینه سفرشان مراقبت می‌کنند و تعداد کم هستند، ولی ما برعکس آنها هستیم.

وی افزود: در جلسه‌ای که داشتیم، با خیلی از سفرهای خارجی وزارتخانه‌ها مخالفت کردیم، به طوری که با دوسوم سفرهای پیشنهاد شده تا پایان شهریورماه مخالفت صورت گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها