به همت اداره کل تولیدات فاخر تلویزیون صورت می گیرد؛

سریال‌سازی از زندگی امام خمینی(ره) و حضرت ابراهیم(ع)

فیلمنامه سریال‌های زندگی حضرت امام خمینی(ره) به قلم حسین کیانی و تهیه‌کنندگی رضا انصاریان و زندگی حضرت ابراهیم(ع) به قلم رضا مقصودی و تهیه‌کنندگی یوسف مناجاتی به سفارش اداره کل تولیدات الف ویژه(فاخر) معاونت سیما نوشته می‌شود.
کد خبر: ۷۰۸۴۱۴
سریال‌سازی از زندگی امام خمینی(ره) و حضرت ابراهیم(ع)
تاجبخش فنائیان، مدیر اداره کل تولیدات الف ویژه معاونت سیما درباره تولیدات این اداره به جام‌جم گفت: ما از دو سال پیش اقدام به اولویت‌بندی موضوعی برای تولیدات سریال‌های الف ویژه کرده‌ایم و در این رابطه حدود 18 کار در اولویت قرار گرفته است که مراحل تحقیق و نگارش را سپری می‌کند.

وی ادامه داد: موضوعات به سه دسته تاریخ اسلام و مشاهیر ایران، تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تقسیم شده است که این موضوعات بنا به مامور یت هر یک از شبکه‌ها و در اداره کل تولیدات الف ویژه سیما پیگیری می‌شود.

فنائیان با اشاره به سریال‌های دفاع مقدس گفت: متولی ساخت سریال‌های دفاع مقدس، سیمافیلم است به همین دلیل این مرکز سریال‌های شهید چمران، زندگی محمد متوسلیان و شهید باکری را در دستور کار دارد که در مرحله تحقیق و نگارش قرار دارند.مدیر اداره کل تولیدات الف ویژه معاونت سیما با اشاره به سریال شهید چمران گفت: پیش‌تولید این سریال به کارگردانی جلیل سامان آغاز شده است و اگر شرایط بخوبی پیش برود، حتما این سریال امسال کلید خواهد خورد.

وی عنوان کرد: زندگی احمد متوسلیان هم به نویسندگی داوودی در مرحله نگارش است. زندگی شهید باکری هم مراحل تحقیق و نگارش را سپری می‌کند. جعفری‌جوزانی هم بعد از ساخت فیلم سینمای‌اش، سریال تلویزیونی پوریای ولی را کلید می‌زند که مراحل پیش‌تولید را سپری می‌کند. فیلنامه این سریال تمام شده و در 36 قسمت در سیمافیلم ساخته می‌شود.

فنائیان با اشاره به تولید سریال حماسه میشان گفت: این سریال در شبکه یک به تهیه‌کنندگی رامین عباسی‌زاده ساخته می‌شود که فیلمنامه آن در مرحله نگارش قرار دارد. سریال تلویزیونی معمای شاه هم به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ورزی همزمان با تصویربرداری، مراحل تدوین را پشت‌سر می‌گذارد. این سریال حداکثر ظرف سه ماه آینده پخش خواهد شد.

مدیر اداره کل تولیدات الف ویژه سیما با اشاره به تولید سریال شهید مطهری هم گفت: این سریال به سرپرستی یعقوب توکلی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی در مرحله تحقیق و نگارش است.

همچنین حسین کیانی مشغول نگارش فیلمنامه زندگی حضرت امام خمینی(ره) به تهیه‌کنندگی رضا انصاریان است. بخشی از سیناپس این سریال ارائه شده و بقیه بخش‌ها در آینده نوشته می‌شود. داستان از قبل از رحلت آیت‌الله بروجردی شروع شده و تا رحلت امام خمینی(ره) ادامه خواهد داشت.

وی درباره تولید سریال حضرت ابراهیم(ع) افزود: تهیه‌کننده این سریال یوسف مناجاتی است و نویسندگی آن نیز به‌عهده رضا مقصودی بوده و داستان از زمان کودکی این پیامبر عظیم‌الشان شروع شده و تا رحلت ایشان ادامه خواهد داشت.

فنائیان ادامه داد: فیلمنامه سریال حضرت ابوطالب(ع) هم به نویسندگی بیرانوند و حسن میرباقری و تهیه‌کنندگی محمد رضا شفیعی و با مشارکت شبکه سه است. سریال شهید حسن تهرانی‌مقدم نیز به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی و به سرپرستی خودم در 30 قسمت نوشته می‌شود. داستان این سریال هم از طفولیت شهید مقدم آغاز می‌شود و تا شهادت وی ادامه خواهد داشت.

داریوش ارجمند نامزد نقش آیت‌الله بروجردی شد

داریوش ارجمند نامزد ایفای نقش آیت‌الله بروجردی در سریال تلویزیونی معمای شاه به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا ورزی شده و تا به امروز حدود 1650 دقیقه از این سریال ضبط شده است و تصویربرداری تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

محمدرضا ورزی، نویسنده و کارگردان سریال معمای شاه درباره تولید این اثر به جام‌جم گفت: این روزها در شهرک غزالی مستقر هستیم و مشغول ضبط بخش‌های مربوط به زندگی خانوادگی دکتر احمد وزیری هستیم که نقش او را سعید نیک‌پور بازی می‌کند.از دو ماه پیش بازی گوهر خیراندیش در نقش طوبی، همسر دکتر احمد وزیری شروع شده است. بتازگی نرگس محمدی هم به گروه اضافه شده و نقش گلنار، عروس این خانواده را بازی می‌کند. همچنین امیریل ارجمند هم ایفاگر نقش پسر خانواده است که نماینده مجلس هم خواهد بود.

این نویسنده و کارگردان عنوان کرد: آزاده اسماعیل‌خانی هم که از بازیگران تئاتر کشور است در نقش نوری، دختر خانواده دکتر وزیری جلوی دوربین خواهد رفت. یوسف صیادی هم نقش یکی از شخصیت‌های داستان با نام امیرمسعود را بازی می‌کند.

ورزی اشاره کرد: این خانواده نماد جامعه ایران در آن زمان است. فضا و برخی اتفاقات جامعه آن دوره از جمله اعتصابات، خیابان‌ها و درگیری‌ها را با حضور هر یک از شخصیت‌های این خانواده در ماجراهای گوناگون خواهیم دید. حدود 25 تا 30 بازیگر دیگر به گروه ملحق می‌شوند. همچنین بتازگی محمدرضا شریفی‌نیا هم جلوی دوربین رفته که نقش جعفر مهرداد را بازی می‌کند. شخصیت او برگرفته از قشر فرهنگی جامعه آن زمان است. با کامران تفتی هم قرارداد بسته‌ایم که یکی از شخصیت‌های کمیته ضدخرابکاری را بازی می‌کند.

ورزی با اشاره به حضور داریوش ارجمند در این سریال گفت: از چندی پیش مذاکره با داریوش ارجمند برای ایفای نقش آیت‌الله بروجردی را شروع کردیم؛ ولی هنوز قطعی نشده است. رسول توکلی نقش شهید مطهری را بازی می‌کند و تاکنون سه سکانس از بازی او ضبط شده است. البته سکانس‌های بیشتری از نقش شهید مطهری باقی‌مانده که به مرور ضبط خواهیم کرد.

ورزی ادامه داد: احسان جعفری همزمان با تصویربرداری سریال مشغول تدوین است. محمد کشفی و سیدعلیرضا حسینی صداگذاری این اثر را به‌عهده دارند. بابک زرین، آهنگساز و سالار عقیلی و امیریل ارجمند هم خوانندگان این اثر هستند.

این مجموعه در قالب 50 قسمت 50 دقیقه‌ای تولید می‌شود. در این سریال حسن نورعلی، نقش محمدرضا پهلوی جوان را بازی می‌کند و امیر مهدی‌کیا در نقش محمدرضا پهلوی در ده سال آخر زندگی ظاهر شده است.

برخی بازیگرانی که در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند، عبارتند از: احمد نجفی(رزم‌آرا)، قطب‌الدین صادقی(شاپور ریپروتر)، داریوش کاردان(امیرعباس هویدا)، میکائیل شهرستانی(تیمور بختیار)، حمید منوچهری(آیت‌الله کاشانی)، چنگیز جلیلوند(ژنرال هایرز)، عبدالرضا اکبری( سپهبد زاهدی)، اصغر معینی‌صالح(دکتر مصدق)، صدرالدین شجره(ارتشبد قره‌باغی)، سعید داخ(دکتر علی شریعتی)، جمشید جهانزاده(هژیر)، بهزاد خداویسی(پرویز ثابتی)، سیامک اطلسی(شاپور بختیار)، مهراوه شریفی‌نیا(ثریا)، سعید امیرسلیمانی(اسدالله علم میانسال)، سپند امیرسلیمانی(اسدالله علم جوان)، ساغر عزیزی(فرح دیبا)، حدیث فولادوند(فوزیه)، حسین محب‌اهری(سپهبد عبدالکریم ایادی)، رضا فیاضی(ارتشبد فردوست)، فخر‌الدین صدیق‌شریف(جعفر شریف‌امامی)، گیتی ساعتچی(تاج‌الملوک)، امیرحسین صدیق(ژنرال گاست)، مژگان ربانی(اشرف پهلوی)، رامبد شکرآبی(ارنست پرون)، فرامرز روشنایی(جمشید آموزگار)، رامین ناصرنصیر(روزولت)، انوش نصر(حسین اعلا)، نادر سلیمانی(شعبان جعفری)، علی سلیمانی(دکتر فاطمی)، محمود مقامی(مهدی عراقی)، محمد حمزه‌زاده(سپهبد رحیمی)، بهرنگ علوی(جوانی حسین فردوست)، علی شجره(علیرضا پهلوی)، شیرین ایزدی(شمس پهلوی)، علی فرجام‌فر(شاپور غلامرضا)، حبیب ثامینه(ارتشبد ازهاری) و روهام مخدومی (ارتشبد نصیری). (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها