از محمدعلی کشاورز تا داریوش ارجمند

پدران ماندگار به روایت آثار تلویزیونی

داریوش ارجمند در خصوص ساخت سری سوم «ستایش» معتقد است: ساخت فصل بعدی قطعی است و مطمئن باشید که این سریال در فصل سوم هم می تواند جذاب باشد.
کد خبر: ۷۰۷۲۲۶
حشمت فردوس شخصیتی یگانه است

داریوش ارجمند روز گذشته درباره پایان سریال «ستایش 2» و ادامه سریال در فصل سوم گفت.

داریوش ارجمند در خصوص ساخت سری سوم معتقد است: ساخت فصل بعدی قطعی است و مطمئن باشید که این سریال در فصل سوم هم می تواند جذاب باشد.
او در خصوص فینال و قسمت پایانی سریال «ستایش» می گوید: فینال سریال «ستایش 2» به نظر من فوق العاده بود. من عاشق این سکانس و تمام اپیزود آخر هستم. این کار یک نویسنده بزرگ دارد که 50 سال است برای این سینما می نویسد.

/Media/Image/1392/04/31/635101326870433383.jpg
او در مورد این که مخاطب دوست نداشت افت و افول حشمت فردوس را تا این حد ببیند می گوید: ما دنبال ذوق مخاطب که نبودیم. آن سریال هایی که دنبال ذوق و سلیقه مخاطب هستند به گونه ای دیگر ساخته می‌شود. آنها سه قسمت می سازند، بعد نگاه می‌کنند ببینند مخاطب کدام بخش را بیشتر دوست دارد و بعد ادامه می‌دهند.
این سریال این گونه ساخته نشد. تمام جذابیت این سریال به همین بود که مردم هرگز نتوانستند حدس بزنند که سریال ستایش به کدام سمت می رود!
بازیگر سریال امام علی (ع) در خصوص ادامه سریال «ستایش» در فصل سوم و جذابیت هایش می گوید: ادامه سریال «ستایش» برمی گردد به استادی آقای مطلبی، او که توانست قسمت دوم را هم با این همه جذابیت بنویسد. من در این سریال مثل یک ماهی وسط آب بودم. خودم نمی توانم راجع به این کار صحبت کنم. آنهایی که بیرون هستند، بهتر می توانند راجع به سریال «ستایش» صحبت کنند. طبیعی است که من کلیت کار را دوست داشتم که ادامه دادم.
او ادامه می دهد: شک نکنید اگر من کار را دوست نداشتم ادامه نمی دادم. یا هر جا که حس می کردم کار به سمتی می رود که دوست ندارم رها می کردم. ولی به اعتقاد من سریال «ستایش» را آقای مطلبی خیلی زیبا نوشته نکته دیگر در مورد کارگردانی خوب سریال توسط سعید سلطانی است که نمی توان از کنار آن به راحتی گذشت.

او می افزاید: اگرچه در مورد بحث بازیگری سریال برخی از همکاران شما با من تماس گرفتند و گفتند ارجمند تمام شده! من هم گفتم خوش به حال شما که ارجمند تمام شده، من هر فیلمی بازی کردم گفتید ارجمند تمام شده است. اما من به شما می گویم ما مطمئن هستیم آقای مطلبی خوب کارش را بلد است و می داند چگونه یک سریال را تا فصل سوم پیش ببرد.


ارجمند در خصوص توجه تلویزیون به ساخت فصل سوم سریال «ستایش» معتقد است: البته تلویزیون به سریال های دیگر بیش از «ستایش» رسید و روی آنها تبلیغ کرد و... چرا که این سریال نیازی به تقدیر و مجلس تقدیر نداشت. مردم این سریال را دوست داشتند و ما هم دائم جایزه خودمان را از دست مردم می گیریم. ما در بیمارستان، صف نانوایی، خیابان و... مدام داریم از دست مردم جایزه می گیریم. چون آنها کار را دوست داشتند.

بازیگر مجموعه های «امام علی (ع)»، «یه تیکه زمین»، «راز پنهان» و «ناز و نیاز» می گوید: علت اینکه مردم سریال «ستایش» را دوست داشتند، ابتدا برمی گردد به اینکه خوب نوشته شده، خوب کارگردانی شده و خوب بازی شده. همه در این سریال خوب بودند، نه تنها من، من یک مهره کوچک از کل این کار بودم. از همه مهمتر اینکه سریال «ستایش» بخشی از باور مردم بود. مردم در این سریال بخشی از خودشان را دیدند، سریال «ستایش» بخشی از حرف و زندگی خودم و مردمم بود. سریال «ستایش» بخشی از فرهنگ همین مردم است، به خاطر همین خیلی زود آن را باور کردند. دیدند این سریال تکیه گاهش فرهنگ این مملکت است. لازم نیست ما بیاییم در سریال سازی مان درسی تربیتی بدهیم. کافی است به نوه مان بگوییم من زندگی ام را پابرهنه ساخته ام. بازهم می سازم. شما فکر می کنید این آدم که همه چیز داشته ولی در پایان اپیزود دوم همه چیز را از دست می دهد و آن طور حرف می زند تأثیر نمی گذارد؟! واقعاً این کار ذوق و استعداد نویسنده و کارگردان است که این همه ظرافت در کارشان داشته اند.

/Media/Image/1393/04/17/635404454428247288.jpg
خیلی ها معتقد هستند ساخت سری سوم «ستایش» یک ریسک محسوب می‌شود؛ اما ارجمند در این باره می گوید: همه چیز زندگی ما ریسک است. ما مدام در حال ریسک هستیم. شیرآب را باز می کنیم ریسک می کنیم. کلید برق را که می زنی ریسک است! نمی دانی برق دارد، آب الان می آید یا نه! تلویزیون مال مردم است و دست اندرکاران تلویزیون هم دوست دارند برای این مردم کار خوب بسازند. دوست دارند مخاطب جذب تلویزیون شود. من لطف مردم را فراموش نمی کنم. من شرمنده این مردم هستم که مرا تافته جدا بافته از خودشان نمی دانند. مرا سر قواره خودشان می دانند. در واقع قبول دارند که من از تبار خودشان هستم، چه در فیلم و چه در بیرون فیلم، خدا هم کمک کرد با تمام نا به سامانی هایی که داشتیم، که داشتیم کار طوری شود تا مردم راضی باشند. من از جمعه شب تا به امروز کلی تماس داشتم. تماس های تلفنی ام قطع نشده است.
او در خصوص جایگاه حشمت فردوس در کارنامه داریوش ارجمند می گوید: حشمت فردوس یک شخصیت یگانه است که فکر نمی کنم تا به حال مدل آن نوشته شده باشد؛ نه در سینما نه در تئاتر و نه در تلویزیون. من به جز علی حاتمی کسی در این مملکت نیست که برایش بازی نکرده باشم، پس می فهمم که چه نقشی ماندگار است. چون خط و ربط همه را می شناسم. حشمت فردوس یک نقش یگانه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
۰
۰
این سریال در فصل سوم هم می تواند جذاب باشد.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اقای ارجمند یه نمه درك داشته باش مردمو درك كن و این فیلما و سریالای مزخرفو نزارین كه ساخته بشه
جوون
United States
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
۰
۰
شخصیت یه ادم پرخاشگر ، بی ادب (به هیچكسی احترام نمی ذاشت) و پر مدعا
سریالی بی خووود و بی محتوا كه سری 464 ام اش هم ساخته خواهد شد
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها