انبوه‌سازان ورشکست شده‌اند

خروج مسکن از رکود با اجرای صندوق پس انداز

رییس بانک مرکزی خبر داد:

تاسیس صندوق قرض الحسنه در بخش مسکن

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از تاسیس صندوق قرض الحسنه برای تعریف منابع جدید در بخش مسکن خبر داد و گفت: این صندوق با هماهنگی بانک مرکزی و وزارت راه و شهرسازی تاسیس می شود.
کد خبر: ۷۰۷۲۱۱
تاسیس صندوق قرض الحسنه در بخش مسکن

به گزارش ایرنا، ولی اله سیف عصر دوشنبه در حاشیه چهل و دومین نشست شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران، افزود: راه اندازی این صندوق با همکاری بازار سرمایه و نظام بانکی به منظور تعریف منابع جدید صورت می گیرد تا به اختصاص سهمی از منابع به بخش مسکن کمک کند.

وی اضافه کرد: در گذشته نزدیک به 25 درصد تسهیلات به بخش مسکن اختصاص می یافت که ما در صدد هستیم همان میزان تسهیلات و زمینه های تحرک بخش مسکن را فراهم کنیم.

رییس بانک مرکزی در خصوص پیش بینی تسویه 40 هزار میلیارد تومانی بدهی دولت به بانک ها در بسته خروج از رکود نیز گفت: به طور قطع دولت در این خصوص برنامه دارد که امیدواریم باتصویب این بسته در مجلس، زمینه های اجرایی شدن آن نیز فراهم شود.

سیف با بیان اینکه نظام بانکی نقش بسیار عمده ای در تحقق اهداف بسته دارد، افزود: این موضوع الزامات زیادی دارد که یکی از آنها تسویه حساب ها و شفاف سازی بین نظام بانکی و دولت است.

وی ضرورت ایجاد انضباط در بین بانک ها را از دیگر الزامات دانست و اضافه کرد: بانک مرکزی در این خصوص با حساسیت مطالب را دنبال می کند و در صدد است تا انضباط در بخش بانک ها و هم در بازار غیرمتشکل پولی حاکم شود.

سیف همچنین با بیان اینکه در سال گذشته پرونده شش بانک به هیات انتظامی ارجاع شد، گفت: براین اساس برخی از مدیران بانک ها سلب صلاحیت و برخی از بانک ها جریمه شدند که این اقدام می تواند زمینه ایجاد انضباط در بانک ها را بوجود آورد.

وی با خودداری از افشای نام این بانک ها، گفت: به دلیل سپرده گذاری مردم در این بانک ها ازافشای نام آنها خودداری می شود.

رییس بانک مرکزی در خصوص تک نرخی کردن ارز نیز گفت: مهمترین موضوع در این خصوص ایجاد آرامش و ثبات در اقتصاد کشور است که اکنون در این مسیر حرکت می کنیم.

سیف با بیان اینکه کاهش تورم و ثبات در بازار ارز حکایت از آرامش و ثبات در اقتصاد دارد، افزود: شرط لازم تحقق یکسان سازی، تنظیم ارتباطات بین المللی و شبکه کارگزاران بانکی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها