برای توسعه اینترنت اشیاء صورت گرفت:

تلاش Google Nest و Samsung برای توسعه اینترنت اشیاء

تعدادی از شرکت های از جمله آزمایشگاه Nest شرکت گوگل با همکاری سامسونگ گروه های کوچک را تشکیل دادند که هدف آنها تلاش برای اصلاح اینترنت اشیاء و سایر ابزارهابرای پیوستن به اینترنت است. این سازمان ها در تلاشند تا روند رو به رشدی را در دنیای اینترنت ایجاد کنند.
کد خبر: ۷۰۶۴۶۸
تلاش Google Nest و Samsung برای توسعه اینترنت اشیاء

در هفته اخیر با تشکیل جلساتی به طرح هایی پرداخته شد که تمرکز عمدتاً بر روی خانه های هوشمند و دستگاه های متصله به آن بود. گروه های دیگری همچون ARM, Freescale, Big Ass Fans, Silicon Labs, و Yale Security نیز عضو این تشکیلات هستند.

ایده های گوناگونی بررسی گردید تا بتوان لوازم خانگی،اشیاء، دستگاه های الکترونیکی که درون خانه یا اداره هستند را با کمک اینترنت به همدیگر متصل کنند تا بتوان یک مدیریت گسترده و یک جانبه بر روی تمامی آنها داشت.

اینترنت اشیاء که اصطلاحاً IOT‌خوانده می‌شود، مفهومی است که به‌منظور برقراری ارتباط بین ابزارهای الکترونیکی مورد استفاده در زندگی روزمره‌ی انسان‌ توسعه داده شده است. این شبکه می‌تواند شامل ابزار‌های متنوعی باشد که از جمله‌ی آن می‌توان به یخچال‌ها، ترموستات و لامپ‌های‌هوشمند اشاره کرد. هر دو گروه در تلاشند تا زبان مشترکی را برای ایجاد ارتباط بین این ابزارها توسعه دهند تا از این طریق ابزار‌ها قادر به اتصال به یکدیگر از طریق وای-فای یا بلوتوث باشند. اینتل، سامسونگ و براودکام نیز گروهی غیرانتفاعی را با نام Open Interconnect Consertium که اختصاراً OIC خوانده می شود، تشکیل داده‌اند..گوگل و اپل نیز در این زمینه همکاری های جداگانه ای با یکدیگر داشته اند. پشتیبانی هایی از Qualcomm نیز به گوش می رسد.

منتقدان صنعت بر این باورند که میلیاردها شی با یکدیگر در یک روز متصل خواهند شد. اما بررسی ها نشان می دهد که استفاده از استاندارد IPv6 با کمبودهایی مواجه است. برای تکمیل این فرآیند استفاده از تکنولوژی های همچون Wi-Fi و بلوتوث نیز کارایی دارد.

تمامی گروه ها وشرکت ها برای ایجاد یک پلت فرم IOT مانند AllSeen را درنظر دارند تا بتوان از طریق پروتکل شبکه های بیسیم سازماندهی مناسب و یکپارچه ای بین آنها بوجود آید.

OIC در نظر دارد تا ابتدا استفاده از بستر اینترنت اشیاء را در محیط‌های کاری و همچنین منازل توسعه دهد و سپس سایر اماکن همچون خودروها را نیز به این مجموعه از خدمات اضافه کند.

ارائه گواهینامه استاندارد برای پلت فرم فوق تا سال ۲۰۱۵ به وقوع نمی پیوندد زیرا کشورهای اسلامی هنوز به جمع سایر کشورها این نشست نپیوسته اند چرا که در کشورهای اسلامی استفاده از اینترنت محدودیت های خاص خود را دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها