اوراکل به پشتیبانی از جاوا بر روی ویندوز XP پایان داد. در نتیجه، به‌روز رسانی‌های امنیتی سه ماهه که برای پانزدهم جولای برنامه‌ریزی شده‌اند، شامل هیچ ترمیمی برای ویندوز XP نخواهند بود.
کد خبر: ۷۰۶۴۵۵
آینده جاوا ۷ با وجود پچ های امنیتی XP موثر نخواهد بود

این شرکت در یک سؤال متداول بر روی سایت جاوای خود تأکید کرده است که اتمام دوره پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز XP، دلیل اوراکل برای این تصمیم‌گیری است. کاربران می‌توانند همچنان جاوا ۷ را با قبول ریسک آن اجرا کنند. جاوا ۸ (نسخه اصلی بعدی جاوا) برای ویندوز XP در دسترس نخواهد بود.

مدیر عامل شرکت امنیتی دانمارکی Hemidal Security در یادداشتی نوشت که پس از اینکه این به‌روز رسانی‌ها اعمال گردند، دیگر جاوا بر روی ویندوز XP بارگذاری نخواهد شد. به گفته وی، نسخه‌های جدید جاوا عبارتند از ۷u65 و ۸u11. شرکت اوراکل نیز در ادامه افزود که ممکن است بروزرسانی های نسخه ۷ را در XP پشتیبانی نخواهد کرد.
معاون وزیر رییس جمهور امریکا در نامه ای به شرکت اوراکل خواستار پشتیبانی جاوا در ویندوزXP شد که این شرکت را نیز تحت فشار قرار می داد.

بروزرسانی بعدی در جاوا ۷ سه شنبه گذشته منتشر گردید که مهمترین مسئله امنیتی سواستفاده از احرازهویت در آن شد. که در پی آن وصله های امنیتی برای بالابردن ضریب امنیتی در ویندوز XP منتشر گردید اما مشکوک بنظر می آیند.

مایکروسافت که در ۸آوریل بصورت عمومی پشتیبانی خود را از ویندوز XP خاتمه داد خواستار توقف بروزرسانی های امنیتی اوراکل شد.

ممکن است که کاربران ویندوز XP با استفاده از بروزرسانی جاوا۷ در معرض خطر واقع گردند اوراکل نیز در ادامه خواستار متوقف سازی بروزرسانی برای ویندوز XP و ویستا شد. که ممکن است پیامدهای جبران ناپذیری علاوه بر هزاران کاربر به شرکت ها وسازمان هایی نیز وارد کند.

آسیب پذیری های جاوا غالبا توسط هکر ها در حملات گسترده و سنگین از طریق دانلود و آپلود صورت می گیرد که باعث میگردد دسترسی هکر به هارددرایو یک رایانه اطلاعات آن کلاینت را به سرقت ببرد.

اگر اوراکل بروزرسانی های جاوا ۷ را برای کاربران ویندوز XP ارائه نکند کاربران تنها راه حلی که به آن می توانند دست یابند استفاده از نسخه های قدیمی تر از سیستم عامل است.

این در حالی است که نسخه ۸ جاوا رسماً از ویندوز XP پشتیبانی نخواهد کرد و در سیستم هایی با سیستم عامل XP نصب نخواهد شد. اما سخنگوی اوراکل افزود: (ما به دنبال راه هایی برای جایگزینی یا افزایش ضریب امنیت در جاوا۷ خواهیم بود.)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها