علت سقوط هواپیمای ایران ‌۱۴۰ مشخص شد؛

عدم رعایت سامانه‌‌های ایمنی‌

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از بازخوانی بیش از 50 درصد جعبه سیاه (CVR) هواپیمای سقوط کرده شرکت هسا از سوی متخصصان و تیم بررسی سانحه خبر داد.
کد خبر: ۷۰۶۲۳۲
بازخوانی نیمی از جعبه سیاه ایران 140سقوط کرده

به گزارش ایسنا، علیرضا جهانگیریان اظهار کرد: کمیته بررسی سانحه هواپیمای ایران 140 و کارگروه 11گانه از نخستین لحظات وقوع سانحه به صورت مستمر به جمع‌آوری اطلاعات سانحه مذکور پرداختند.

وی افزود: در سومین جلسه کمیته بررسی سانحه، موضوع پیشرفت عملیات بازخوانی دستگاه‌های ثبت و ضبط اطلاعات پرواز شامل FDR و CVR هواپیمای ایران 140 که از سه‌شنبه هفته گذشته با حضور متخصصان و کارشناسان داخلی و پیوستن کارشناسان خارجی آغاز شده بود، مطرح و مشخص شد که تاکنون موفق به بازخوانی بیش از 50 درصد اطلاعات جعبه CVR شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در پی نیاز به اقدامات تکمیلی برای بازخوانی کامل CVR هواپیمای مذکور، برنامه‌ریزی لازم جهت رفع اشکال فنی و ادامه بازخوانی از دیروز ـ شنبه ـ صورت گرفته است.

جهانگیریان تصریح کرد: دستگاه FDR به دلیل آتش‌سوزی هواپیما بشدت آسیب دیده بود بنابراین بازخوانی به روش مرسوم امکان‌پذیر نبود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: بالاخره پس از بررسی کارشناسی، کارگروه تخصصی سازمان هواپیمایی کشوری تصمیم گرفت با مشارکت متخصصان کارخانه سازنده این دستگاه، براساس فرآیند پیچیده و تخصصی باز و پیاده‌سازی اطلاعات صورت گیرد که با به‌کارگیری این روش اطلاعات این جعبه در حال پیاده‌سازی است.

وی با بیان این‌که تجزیه و تحلیل این اطلاعات از سوی کارگروه‌های تخصصی از امروز آغاز می‌شود، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری با تمام توان در تلاش است در کوتاه‌ترین زمان ممکن، عوامل سانحه را اعلام کند.

افزایش پذیرش مسافران در فرودگاه‌های کشور

در همین حال، معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌های کشور از افزایش اعزام و پذیرش تعداد مسافران و نشست و برخاست هواپیماهای مسافربری طی چهار ماه گذشته در فرودگاه‌های کشور خبر داد.

محمدرضا عبدالرحیمی در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: در دوره مورد بررسی در مجموع 128 هزار و 446 عملیات نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه‌های کشور انجام شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از رشد 8 درصدی برخوردار بوده است.

به گفته این مقام مسئول، در این مدت 15 میلیون و 800 هزار و 910 مسافر در فرودگاه‌های کشور پذیرش شده و به مقاصد خود پرواز کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال 92 این رقم 14 درصد رشد نشان می‌دهد.

معاون شرکت فرودگاه‌های کشور در عین حال تاکید کرد: افزایش 14 درصدی اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاه‌های کشور نشان می‌دهد وضع اقتصادی کشور روند رو به بهبود را آغاز کرده است.

عبدالرحیمی اظهار کرد: در این مدت 161 هزار و 528 تن بار همراه یا غیرهمراه مسافران از طریق فرودگاه‌های کشور جابه‌جا شده‌ است که این رقم در مقایسه با چهار ماهه نخست سال گذشته 19 درصد افزایش نشان می‌دهد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان این‌که در مدت یادشده 59 هزار و 793 پرواز شرکت‌های هواپیمایی خارجی برای عبور به مقاصد خود از آسمان کشورمان استفاده کرده‌اند، گفت: این تعداد پرواز عبوری در مقایسه با مدت مشابه سال 92، بیش از 8 درصد رشد یافته است.

وی به رکورد پروازهای عبوری بر فراز کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به ناامنی آسمان برخی کشورهای منطقه از جمله عراق و اوکراین، شاهد افزایش قابل‌توجه پروازهای عبوری از آسمان ایران هستیم به‌طوری که طی روز بیستم مرداد، تعداد پروازهای عبوری از آسمان کشور به رقم 866 پرواز در روز رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ستاره
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
۰
۰
نظری ندارم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها