مرد جوان که برای انتقام از قتل پدر و برادرش به دست زن عمویش، عموی خود را به قتل رسانده بود، در جریان تجسس های کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شد.
کد خبر: ۷۰۵۶۳۴
قاتل: می‌خواستم انتقام پدر و برادرم را بگیرم

ساعت 22 و 30 دقیقه 22 بهمن 90 ، یکی از اهالی منطقه فشافویه در زمان بازگشت به محل سکونتش با یک دستگاه خودرو پرادو رها شده در بیابان های فشافویه روبرو می شود. این شخص پس از نزدیک شدن به محل خودرو، با جسد فردی حدود 50 ساله روبرو می شود که جسدش در نزدیکی خودرو پرادو افتاده بود.

با اعلام خبر کشف جسد به کلانتری 176 حسن آباد ، بلافاصله مأموران کلانتری در محل حاضر شده و در بررسی های اولیه مشخص می شود که جسد به علت اصابت ضربات چاقو به ناحیه گردن، سینه و شکم به قتل رسیده و خودرو پرادو نیز از ناحیه در سرنشین و لاستیک عقب مورد اصابت چندین گلوله قرار گرفته است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» و به دستور رییس شعبه 101 دادگاه جزایی فشافویه، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

با شناسایی هویت مقتول به نام «یاور» 48 ساله، کارآگاهان در زمان مراجعه به خانواده مقتول برای آغاز تحقیقات، اطلاع پیدا کردند که همسر مقتول به علت ارتکاب دو فقره جنایت و قتل برادر و برادرزاده همسرش، دستگیر و در حال حاضر نیز در زندان به سر می برد. بررسی پرونده همسر مقتول نشان داد که وی در اردیبهشت ماه سال 90 و طی تیراندازی در شهرک قائمیه، اقدام به قتل برادر و برادرزاده همسرش کرده که پس از 15 روز، دستگیر و روانه زندان شده است.

با اطلاعات به دست آمده و احتمال ارتکاب جنایت با انگیزه انتقام گیری، کارآگاهان با شناسایی محل سکونت اعضای خانواده مقتولین جنایت سال 90 به اسلامشهر رفته و اطلاع پیدا کردند که برادرزاده مقتول به نام «علیرضا» 37 ساله، همزمان با تاریخ کشف جسد یاور در منطقه فشافویه ناپدید شده است.

یکی از بستگان نزدیک «علیرضا» به نام «مجتبی» پس از اطلاع از موضوع قتل به کارآگاهان گفت: علیرضا در 22 بهمن اقدام به امانت گرفتن خودروی پژو 405 بنده کرد و پس از گذشت چند ساعت نیز خودرو را به بنده بازپس داده اما از همان تاریخ ناپدید شد و ما و دیگر اعضای خانواده و بستگان هیچ اطلاعی از این موضوع نداریم.

با انتقال خودروی پژو 405 به پلیس آگاهی و انجام بررسی های فنی - پلیسی و به دست آمدن دلایل علمی، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که از این خودرو در ارتکاب جنایت و قتل مقتول استفاده شده است .

با توجه به دلایل، شواهد و قطعی شدن ارتکاب جنایت توسط برادرزاده مقتول، دستگیری علیرضا در دستور کار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت تا با انجام اقدامات دامنه دار پلیسی، کارآگاهان موفق به شناسایی مخفیگاه علیرضا در شهرستان آستانه اشرفیه شدند. بلافاصله نیابت قضایی از مقام قضایی اخذ و سرانجام کارآگاهان در 22 مرداد موفق به دستگیری علیرضا در شهرستان آستانه اشرفیه می شوند.

علیرضا که پس از دستگیری چاره ای جز اعتراف به جنایت و قتل عموی خود نداشت به کارآگاهان گفت: چند سال پیش در رستوران یاور مشغول به کار بودم تا اینکه به واسطه برخی اختلافات، عمویم مرا از رستوران اخراج کرد. تصمیم به گرفتن حق و حقوق خود گرفتم و همین موضوع و یک سری دیگر از اختلافات خانوادگی پیش از آن، باعث شد تا اختلافات بین دو خانواده شدت پیدا کند تا اینکه زن عمو (همسر یاور) اقدام به کشتن پدر و برادرم کرد.از همان زمان تصمیم به انتقام گرفته و یک قبضه اسلحه کمری تهیه کردم و مدتی عمو را تحت نظر گرفته تا اینکه روز حادثه تصمیم به کشتن وی گرفتم. ماشین یکی از بستگان را به امانت گرفته و پس از خروج عمویم از محل کارش ، شروع به تعقیب او کردم. در جاده های فرعی فشافویه بود که به سمت لاستیک ها ماشین های وی تیراندازی کردم تا متوقف شد. پس از آن در حالیکه گلوله های اسلحه تمام شده بود با عمویم درگیر شده و با چندین ضربه قمه او را به قتل رسانده و به سرعت از محل متواری شدم.

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مریم
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۴
۰
۰
...،این زن برای چی و چگونه دو تا مرد رو با اسلحه كشته !!!!؟؟؟؟؟ هان ؟؟؟

نیازمندی ها