اداره خزانه داری آمریکا مجوز داد:

تمدید فروش قطعات یدکی بوئینگ به ایران

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از رد پیشنهاد قیمتی بوئینگ برای فروش قطعات هواپیما به ایران خبر داد.
کد خبر: ۷۰۵۲۸۵
دست رد سازمان هواپیمایی به قیمتهای پیشنهادی بوئینگ

جلیل سرقلعه در گفت​وگو با واحد مرکزی خبر با اشاره به بازدید اعضای این کمیسیون از سازمان هواپیمایی کشوری افزود: در این بازدید از مسئولان این سازمان درباره تفاهم نامه صورت گرفته با شرکت بوئینگ برای خرید قطعات هواپیما سوال کردیم که پاسخ دادند تاکنون هیچ قطعه ای از این شرکت خریداری نکرده اند.

وی اضافه کرد: بنا به گفته مسئولان این سازمان پس از توافق نامه ژنو، بین بوئینگ و سازمان هواپیمایی کشوری تفاهم نامه ای برای خرید قطعات صورت گرفته بود اما این شرکت به علت وجود تحریم ها قیمت را سه برابر بالاتر از قیمت خرید فعلی در بازارها پیشنهاد کرده بود.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بوئینگ تصور کرده بود که تحریم ها ایران را صددرصد بایکوت کرده و به زمین زده است و فکر می کرد بر همین اساس می تواند با قیمت های بالاتر قطعات هواپیما را به ایران بفروشد.

سرقلعه تاکید کرد: مسئولان سازمان هواپیمایی هم اکنون قطعات را به یک سوم قیمت پیشنهادی بوئینگ با دورزدن تحریم در بازارها تامین می کنند و هیچ قطعه ای از این شرکت با این مبلغ وارد نکرده اند.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان این سازمان به شرکت بوئینگ اعلام کردند اگر در قیمت های خود تجدیدنظر کند مشکلی در تامین قطعات از این شرکت وجود ندارد در غیر این صورت امکان خرید با قیمت های پیشنهادی وجود نخواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها