رییس کمیسیون صنعت اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با جام جم آنلاین:

30 درصد واحدهای تولیدی کوچک تعطیل شده اند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایجاد اشتغال و توسعه تولید باید همواره مد نظر دولت باشد، گفت : اصلی ترین دستاورد سند خروج از رکود اقتصادی باید توسعه اشتغال باشد.
کد خبر: ۷۰۵۱۰۸
نیاز اصلی کشور ایجاد اشتغال و توسعه تولید است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد، جعفر قادری در مصاحبه با این اقتصاد گفت: خروج از رکود به افزایش ظرفیت و امکانات تولید و تقویت طرف های عرضه در اقتصاد ملی نیاز دارد و در آن صورت به توسعه اجتماعی هم می رسیم.

وی اجرای کامل سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی و اصلاح روند اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها و به ویژه حذف یارانه های دهک های جمعیتی بی نیاز به آن را ضروری دانست.

قادری افزود: باید این کسری و شکاف درآمدها و کسری های یارانه نقدی حذف شود ، چون آثار منفی بر اقتصاد و تولید دارد و امیدواریم دولت اجرای قانون هدفمندی سازی یارانه ها را همراه با نظام اطلاع رسانی اقتصادی و آماری کشور ساماندهی کند. پرداخت یارانه یکسان در کشورهای غیر اسلامی هم سابقه ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رونق اقتصادی، حذف رکود تورمی و ساماندهی قیمت ها برای مدیریت بازار کار هم مفید است، گفت: نیاز داریم به مسیر بهینه اقتصادی هم وارد شویم که می تواند ما را به اقتصاد مقاومتی هم برساند.

وی هدایت منابع بانکی به سمت تولید واقعی را اثربخش خواند و افزود: باید سهم بخش تولید را افزایش دهیم و هزینه تمام شده تامین پول هم کاهش یابد البته باید از بانک محوری در تامین مالی بنگاه های اقتصادی رها شویم و نقش بورس هم افزایش یابد که در بسته خروج از رکود توجه شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها