آغاز سقوط آزاد مصرف برق ایران

خطر خاموشی‌ها پایان یافت

مدیرعامل توانیر با هشدار نسبت به جهش بی‌سابقه مصرف برق در کشور و به ویژه تهران سرانه مصرف برق هر ایرانی را معادل 6 شهروند هندی و 3 شهروند ژاپنی اعلام کرد و گفت: با این جهش مصرف امکان نگهداری تاسیسات صنعت برق وجود ندارد.
کد خبر: ۷۰۵۱۰۰
یک ایرانی معادل 3 ژاپنی برق مصرف می‌کند

همایون حائری درباره آخرین وضعیت تامین و توزیع برق تابستانی مشترکان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون رشد مصرف برق در کشور به حدود 15 درصد رسیده به طوری که به دلیل جهش مصرف برق تاسیسات تولید، انتقال و توزیع برق همواره در مدار بهره‌برداری قرار داشته و فرصت استراحت به تجهیزات برقی کشور را نداده ایم.

وی با اعلام اینکه در برخی از روزهای پیک مصرف تابستانی مجبور با استفاده بیش از 90 درصدی از تاسیسات و تجهیزات برق کشور شده ایم، افزود: این در حالی است که در سال های گذشته ظرفیت استفاده از تجهیزات تاسیسات برقی کشور حداکثر 70 درصد بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تابستان سال جاری به مراتب گرم و طاقت فرسا تر از تابستان سال گذشته بود، گفت: در سال‌های گذشته اوج و پیک مصرف برق در ساعات شب بود اما امسال پیک مصرف برق به ساعات روز منتقل شده است.

حائری با یادآوری اینکه در شرایط فعلی ظرفیت های ایجاد شده برای تامین برق تابستانی مشترکان به هیچ وجه پاسخگو نیازهای برقی کشور نیست، افزود: با این وجود با تغییر آرایش شبکه برق و استفاده حداکثری از ظذفیت تولید، انتقال و توزیع تابستان امسال هیچ گونه خاموشی برنامه‌ریزی شده ای نداشته ایم.

مدیرعامل توانیر با هشدار نسبت به جهش قابل توجه مصرف برق در پایتخت، افزود: در کل کشور متوسط رشد مصرف برق از ابتدای سال جاری تاکنون بین 10 تا 15 درصد بوده اما در تهران این رشد مصرف برق حتی به 30 درصد هم رسیده است.

این مقام مسئول یکی از دلایل جهش 30 درصدی متوسط مصرف برق در تهران را ساخت و سازهای فراوان یاد کرد و گفت: تابستان سال جاری رکورد پیک مصرف بیش از هشت هزار و 500 مگاواتی مصرف برق در تهران به ثبت رسیده است.

وی افزود: اگر شرایط رشد مصرف برق به همین منوال پیش برود سال آینده نمی توانیم شبکه ها را نگهداری کنیم چون در هیچ جای جهان رشد مصرف روزانه 10 درصد تجربه نشده است.

حائری با تاکید بر اینکه رشد و افزایش پیک مصرف برق تنها در فصل تابستان نبوده بلکه در زمستان‌ ها مصرف برق اوج گرفته است، گفت: زمستان سال گذشته رشد مصرف 3 برابر تابستان بود و با افزایش وسایل گرمایشی حدود 75 درصد تجهیزات جدید به وسایل مصرفی برق اضافه شده است.

مدیرعامل توانیر با هشدار نسبت به رشد مصرف برق در کشور، افزود: در حال حاضر سرانه مصرف برق ایران به ازای هر نفر معادل سه شهروند ژاپنی و یا 6 شهروندی هندی است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حسن
Germany
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
۰
۰
لابد برق را می خورند ؟ برید خجالت بكشید با این كارهایتان.چرا گرفتاریهایما را نسبت به آنها آماری نمیكنید در ثانی بفرض كه چنین باشه مگر مردم دیوانه اند ؟ من كه هر كسی از دوست آشنا را دیدم نهایت صرفه جویی می كند مشكل از خود شماست نه مردم .چرا امكانت برقی اونها را با ما مقایسه نمی كنید لابد مثلا وقتی به توالت هم می روند 3 تا لامپ 1000 روشن می كنند !!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها