نگاهی به ۳ سبک گفتاری در ارتباط داشتن با دیگران

دردسرهای یک تصمیم اشتباه: به دختری قول ازدواج دادم

مردی هستم ۳۹ ساله و متأهل، هفت سال است که ازدواج کرده‌ام خانمم بچه دار نمی‌شود. من هم خیلی بچه دوست دارم، دکتر هم رفتیم اما فایده‌ای نداشت حالا خانمم می‌گوید یک زن دیگر بگیر تا بچه دار بشویم، با هم زندگی می‌کنیم لطفاً راهنمایی کنید.
کد خبر: ۷۰۴۴۷۸
اجازه ازدواج مجدد به شوهر برای بچه‌دار شدن

جام جم سرا: درباره مسئله نداشتن فرزند، ناباروری همسر، اهمیت این موضوع، راهکار‌ها و... پیش از این در همین صفحه مطالبی ارائه شده است که می‌توانید با مطالعه آن‌ها پاسخ لازم را دریافت کنید، با این حال همه چیز به تصمیم شما و همسرتان بستگی دارد. اما نداشتن فرزند دلیلی بر پایان دادن به پیوند زناشویی و یا ازدواج مجدد نیست؛ چرا که‌‌ همان طور که می‌دانید راه‌های دیگری برای صاحب فرزند شدن وجود دارد و منطقی به نظر نمی‌رسد اگر همه راه‌ها را امتحان نکرده‌اید، به سراغ آخرین راه حل که طلاق و یا ازدواج مجدد است بروید.

به هر حال، با توجه به اینکه شما علاقه دارید فرزنددار شوید و آن طور که از ظاهر قضیه پیداست، همسرتان نیز با ازدواج مجدد شما مشکلی ندارد موضوع کمی مهم‌تر و البته تا حدی پیچیده خواهد شد. لازم است قبل از اتخاذ هر تصمیمی این نکات را مد نظر قرار دهید:

۱ - بدانید عشق و احساسات قابل تقسیم نیست، لذا نمی‌توان آن را میان افراد متعدد (به عنوان همسر) سرشکن کرد! به طور کلی در روابط زناشویی آنچه عمده و اساس است، امور روحی و معنوی است یا به عبارتی، عشق و عاطفه و احساس همسران به یکدیگر. بنابر این ملاحظه می‌شود که نقطه پیوند دو نفر در زندگی به هم، دل و عشق آن دو به یکدیگر است که اگر هر یک با نفر دومی آن را تقسیم کرد، دیگر نمی‌توان اسم آن را پیوند عاطفی یا عشق نهاد. لازمه زندگی مشترک، تعهد و وفاداری است.

۲ - از طرف دیگر رسیدن به احساس رضایت از زندگی مشترک تنها با داشتن فرزند کامل نمی‌شود. همین که صاحب همسری صبور و البته این طور که به نظر می‌رسد فداکار هستید، خود می‌تواند تا حد زیادی تأمین کننده آرامش شما باشد و احساس رضایت از زندگی را منتقل کند. شما و همسرتان می‌توانید نیاز به پدر شدن و مادر شدن خود را از طریق قبول یک فرزند خوانده برطرف کنید.

۳ - اینکه همسر شما به ازدواج مجدد شما رضایت داده است نیز جای بحث دارد. شاید شما از رضایت وی مبنی بر ازدواج مجددتان خشنود باشید، اما لازم است بدانید بویژه زمانی که او قادر به بچه دار شدن نیست بیش از پیش به حمایت عاطفی و درک شما نیازمند است. تفاوتی نمی‌کند هفت سال یا شصت سال، از آغاز زندگی مشترکتان می‌گذرد، آنچه مهم است عشق بدون قید و شرط است، نه عشق به شرط فرزند دار شدن! به نظر می‌رسد همسرتان شما را دوست دارد و حتی شاید از اینکه شما را از دست دهد بسیار نگران است تا حدی که حاضر است با فرد دیگری ازدواج کنید که البته تحمل ادامه زندگی در کنار زنی دیگر می‌تواند برای همسرتان امری بسیار دشوار باشد. لذا لازم است یک بار دیگر علاقه شدید خود به داشتن فرزند خونی را بررسی و در تصمیمی که قرار است بگیرید، تجدید نظر کنید.

۴ - توصیه می‌کنم از مشاوره تخصصی در این زمینه بهره بگیرید، چرا که برای راهنمایی بهتر اطلاعات دیگری درباره راه‌های درمانی، انتظارات شما و همسرتان از زندگی مشترک و... نیاز است. (پریسا غفوریان - کار‌شناس ارشد روان‌شناسی بالینی/خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۸
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۰
این آقا آنقدر خانم را تحت فشار قرار داده كه خانم مجبور به پذیرش هوو كنار خود شده است والا هیچ خانمی به این شرایط رضایت نمی دهد. جالب اینكه همه را ساده فرض كرده و می‌گوید خانم من این اجازه را داده. به این آقا بگویید برای چند ثانیه خودت را جای همسرت بگذار
م
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۱
۱
خوشبختی به بچه نیست آقای محترم . مطمئن باشید خانم محترم شما بیشتر بچه دوست دارد .
من خود خانمی هستم كه 15 سال درانتظار هستم. همسرم مشكل بس اساسی دارد كه هیچ راهكار جدید علمی ( باصرف هزینه های بسیار سنگین درمانی در بهترین مراكز درمانی كشور) پاسخگو نبوده است. اگر خانم ها هم مثل شما آقایان باشند پس وضع جامعه چه خواهد شد. ما هم برویم شوهر جدید پیداكنیم.
خدایا همیشه سلامتی و تندرستی به خانم ها عنایت كن تا معنای وفاداری به زندگی را به جامعه بشریت بیاموزند. به نظر من صبركنید این معجزه در اراده الهی نهفته است و به اندازه لیاقت انسان درهر زمان كه صلاح بداند عنایت می فرماید.
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
۰
۲
خوب اگربچه دارنمی شوید بروید ازسازمان بهزیستی یك بچه بیاورد وبزرگش كنید وهم خودت وهم همسرتان خوشحال خواهد شد آنموقع شما هم تن به ازدواج مجدد نمی كنید هم ثواب دارد.
منا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۱
۰
۱
جرا این همه تبلیغات برای چند زنه بودن آقایان !با نظرات نویسنده موافقم .
اثر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۷
۰
۰
نویسنده محترم اگر زندگی چند همسری خوب تربیت شود و مسئله خدا دوستانه باشد مشكلی دیده نمی شود در ضمن اون خانم راضی است و شما منكر او نشوید و حق در قران این است سرپرستی زنان دیگر را نیز مردان مومنه می توانن داشته باشند. حضرت ابراهیم نیز با داشتن همسرش ساره با هاجر ازدواج كردند و ماه عسل ان اسماعیل و جد پیامبر خاتم بود. همان طور كه بچه ازپروشگاه بیاورد ثواب دارد زن بی سرپرستی را نیز سرپرستی كنید نیز ثواب دارد امروزه كه اعتیاد و مرگ جوان نیز زیاد شده زنان بی سرپرست نیز زیاد هستند نیاز به كمك دارند. عشق در مرد قابل تقسیم است ولی در زن اینگونه نیست. و خدا نیز در ایات خود با چند همسری اشاره نموده است. نمونه های زیادی در امامان و بزرگان دین و اندیشمندان می بینیم
علی سلیمانی
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
۱
۲
در آیین مقدس اسلام مسأله ای به نام گیر كردن در عشق و محبت یك زن یا یك مرد و نابود كردن نسل و قناعت به بحث فرزند خواندگی وجود ندارد
علی سلیمانی
Iran, Islamic Republic of
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
۲
۳
متأسفانه در پنجاه سال اخیر آنقدر بر مسأله تك همسری و ایجاد عشق و علاقه بین یك مرد با همسرش مانور داده شد غافل از اینكه جمع زیادی از جمعیت فعلی كشور دختران و زنان مجردی هستند كه درآرزوی داشتن سرپناهی پیر شدند و حسرت شوهر وبچه را كم كم به گور میبرند
اگر فرهنگ جامعه را به این سو میبردند كه زنی كه بچه دار نمیشود بزرگواری میكرد و زن دیگری برای شوهرش میگرفت مطمینأ زندگی خودش نیز گرمتر میشد
گاهی از اوقات رفتاری كه دوتا زن با همدیگر دارند اصلا در زشتی همانند ندارد گویا دیگری در چشم طرفش اصلا انسان نیست
بنده سراغ دارم زنی كه رحم كرد به حال زن مطلقه ای و برای شوهرش گرفتش در عوض خدا نیز به خودش بلافاصله فرزند داد
طلا
United States
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۲
۲
۲
تشكر از این كارشناس فهمیده خیلی منطقی شرح دادید.

نیازمندی ها