مرکز پژوهش‌های مجلس: این فقط گوشه‌ای از حقیقت است

آمار تکان دهنده از روابط جنسی دختر و پسر در ایران

در گزارشی که با استناد به نامه‌ای از وزارت آموزش و پرورش از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ایران منتشر شده، آمار تکان دهنده‌ای از نتایج تحقیق بر ۱۴۱ هزار و ۵۵۵ دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه در سال تحصیلی ۱۳۸۷-۱۳۸۶ درباره رابطه «غیر مجاز با جنس مخالف» اعلام شده است.
کد خبر: ۷۰۳۵۱۹
آمار تکان دهنده از روابط جنسی دختر و پسر در ایران

جام جم سرا: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ایران، نوزدهم خرداد گزارشی با عنوان «ازدواج موقت و تاثیر آن بر تعدیل روابط نامشروع جنسی» روی وب‌سایت خود منتشر کرده است.


در این گزارش با استناد به نامه‌ای از وزارت آموزش و پرورش، نتایج تحقیق بر ۱۴۱ هزار و ۵۵۵ دانش آموز دختر و پسر دوره متوسطه در سال تحصیلی ۱۳۸۷-۱۳۸۶ منتشر شده است که بر اساس این تحقیق، ۱۰۵ هزار و ۴۶ نفر دانش آموز یعنی ۷۴.۳ درصد دارای رابطه «غیر مجاز با جنس مخالف» بوده‌اند.

همچنین طبق این گزارش، در سال تحصیلی 1386-1387 از 141552 دانش آموز (دختر و پسر) دوره متوسط در کل کشور تعداد 24889 نفر (17.5 درصد) دارای روابط همجنسگرایی (لواط و مساحقه) بودند.

به گزارش جام جم سرا، طبق این گزارش، بر اساس اظهارات کارشناسان در سال 1388 در دهه 1960 و 1970 میلادی سن روسپیگری بالای 30 سال بود، اما اکنون سن روسپگیری به 15 سال به بالا رسیده است. تحقیقات دانشگاه شهید بهشتی نشان داده است که آمار روسپیگری بین زنان متاهل بیشتر از مجردهاست و 11 درصد روسپیان شهر تهران با اطلاع همسرانشان دست به روسپیگری می زنند.


در سال های 1388 و 1389 آمار کشف باندهای فساد 30 الی 35 درصد افزایش داشته است.

گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس همچنین به یک تحقیق انجام شده توسط محمود گلزاری، عضو هیات دانشگاه علامه طباطبایی اشاره کرده است که بر اساس این تحقیق، ۸۰ درصد دختران مورد پرسش در چند دبیرستان دخترانه تهران گفته‌اند که رابطه با جنس مخالف را تجربه کرده‌اند.

تحقیقات دانشگاه شهید بهشتی نشان داده است که آمار روسپیگری بین زنان متاهل بیشتر از مجردهاست و 11 درصد روسپیان شهر تهران با اطلاع همسرانشان دست به روسپیگری می زنند



محمود گلزاری، معاون ساماندهی امور جوانان وزیر ورزش و جوانان، ۲۱ اردیبهشت امسال نیز گفته بود که بر اساس گزارش‌های آموزش و پرورش، ۴۰ درصد دانش‌آموزان رابطه با جنس مخالف را از ۱۴ سالگی شروع کرده‌اند.

به گفته وی، ارتباطِ پیش از دانشگاه دختران و پسران نسبت به ۳۰ سال پیش، سه برابر شده و زمان شروع رابطه جنسی نیز به دوره راهنمایی رسیده است.

تهیه کنندگان گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس تاکید کرده‌اند که این آمار گوشه‌ای از حقیقت را نشان می‌دهد نه همه آن را. (تابناک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۴ انتشار یافته: ۲۷
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
۴
۵
خواب غفلت همه را برده
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
۱۰
۴
خیلی وحشتناكه. چه كسی باید كاری كند؟
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
۲
۵
با توجه به كراهت اعتراف در این موارد بخصوص روسپیگری به احتمال قوی آمار واقعی فراتر از این چیزهاست. باعث تأسف است كه به جای ریشه یابی اساسی و حل ریشه‌ای مشكل بعضیها می‌خواهند ظاهر قضیه را صاف و صوف كنند. بهر حال باعث سرشكستگی برای همه ما ایرانیان است امیدوارم مسئولین هم احساس شرم و مسئولیت كنند.
ناظم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
۱۰
۷
به نظر من یك دلیل عمده این مساله خود پدر و مادرهان كه بچه ها رو رها كردن
فهیمه
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
۷
۶
كو گوش شنوا؟؟؟؟ مسئولان كجا هستند؟
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
۲
۵
واقعا جای تاسف دارد!!!!!!
وجدان
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
۶
۵
علمای دین زودتر كاری كنند و یك تصمیم تاریخی بگیرند..........
ramin
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
۵
۱۲
تا به غریزه جنسی هم مثل نیاز خوردن و آشامیدن نگاه نشه هر روز بدتر از دیروز میشه
هنوز ما به این فهم نرسیدیم به خدا به پیر به پیغمبر انسان نیاز داره رابطه جنسی
خب وقتی حلالش رو نونید فراهم كنید صد در صد میرن به سمت روابط نامشروع.
مگه میشه غذا نخورد آب نخورد نمیشه هم رابطه نداشت
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
۸
۲
با سلام وقتی مسئولان محترم چند ساله كه بودجه سرانه مدارس را قطع یا فوقش به یك دهم سابق رساندند این میشه نتیجه اش!!!!!!!!هی دم به ساعت مسئولان به جای تشویق معلمان میگن چون آموزش وپرورش چیزی تولید نمیكنه چرا بودجه اش را زیاد كنیم میشه این!!!!!مسئولان محترم آموزش وپرورش كدام كشور ماشین فولاد آهن و... تولید میكنه بگویید ما هم همان كار را بكنیم؟؟!!تا موقعی كه این نوع تفكر در جامعه هست واین كه با سخنانشان جامعه را نسبت به معلم بدبین میكنند تا آنجا كه فرزندانمان خجالت میكشن از فرهنگی بودن پدرانشان تازه این خوبشه !
یك شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
۲
۶
وقتی پدر و مادر ها خود دچار مشكل اخلاقی هستند چطور می توانند به فرزندان كمك كنند، باید عفت، پاكدامنی، آثار سوء روابط، احترام به حقوق اجتماع، داشتن عزت نفس و حفظ كرامت انسانی، كنترل نگاه و این قبیل مسائل ( بنده خود به لقمه حلال بسیار اعتقاد دارم) از آموزش و بالا بردن فرهنگ در مدرسه تا برنامه های رسانه بسیار بیشتر اهمیت داده شود. ما همه به كمك به جامعه موظفیم. با تشكر
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
۵
۳
خودمون و مسئولان با هم به فكر باشیم
یك روستایی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
۰
۳
وقتی مسئولین اموزش و پرورش حرفهایی زدند كه مقام معلم را در نظر دانش اموزان و جامعه كم كردند و ابهت وی را كاهش دادند نتیجه این میشود و اعتیاد و..........در دههای پیش دانش اموزان از معلم حساب می بردند و می ترسیدند اما امروزه قضیه بر عكس شده است .و...............
دریا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
۴
۷
چرا مسئولین فقط به فكر باشند؟
چرا پدرومادر نباید بچه شونو درست تربیت كنند؟
چرا شما (شمای نوعی)كه میگی مسئولین، ازدواج را اسون نمیگیری چه دختر چه پسر زودتر ازدواج نمی كنی؟
چرا دوست پسر داشتند و دوست دختر داشتن را به عنوان یكی از مولفه های باكلاس بودن وروشنفكری جا انداختیم وكسی كه نداره را متحجر دونستیم؟تا جوونا تشویق بشن؟
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
۹
۴
فقط فرهنگ سازی اسلامی.
hfvhd
United States
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
۲
۸
عشق مثل یه دزد آروم و ساكت وارد قلبت میشه تا به خودت میای میبینی صاحب خونه شده ولی … ولی امان از وقتی كه بخواد بره ، طوری درو پشت سرش میكوبه كه چهارچوب دلت فرو میریزه و تو میمونی و یه ویرونه !
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
۵
۱۳
ناشی از ضعیف بودن ایمان و نترسیدن از خداوند است من خودم 26 ساله هستم با هیچ دختری تا الان رابطه جنسی نداشتم چون از خدا میترسیدم،والسلام.
مینا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
۷
۴
بجای این درسایی كه بعضیاشون واقعاكاربردی ندارن توزندگی اموزش وپرورش بایدیسری كلاسای اموزش روابط دختروپسر بذاره بجای اینكه بچه ها بعدش اسیب ببینن وحتی تنبیه بشن بهشون یه لطفی كرده باشن از نادونی درشون بیارن واقعا مقصرخودشون نیستن
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
۳
۴
هر دم از این باغ بری میرسد.
اعخ
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
۲
۲
قابل توجه اولیای امور !
عارف
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
۴
۰
وقتی مردم دربحث اقصاد خانواده دركشورثروتمندی چون ایران دچارمشكل میشوند دست به كسب درآمدهای حرام میزنند كه نتیجه اش میشود این !
سارا
-
۰۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
پس چرا فساد در ثروتمندان بیشتره ربطی به فقر نداره ربط به ماهواره و... داره خودت خوب می دونی
م
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۰
۳
۲
پناه بر خدا
abolfazl
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
۲
۳
باسلام
همه این بدبختی ها بخاطر فقر ونبودن محبته
محمد
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۱
۵
۳
به نظرم وقتی امكان ازدواج در جامعه ما با وجود این همه مشكل اقتصادی و فرهنگی وجود ندارد پس بالا رفتن آمار روابط جنسی،خشونت جنسی و روسپیگری جای تعجبی باقی نمیگذارد،اتفاقا به عقیده من اتباط نامشروع در مقابل مشكلات نامبرده عاملی برای رفع عقده مردم شده!
فرزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
۵
۵
دیگه روابط سن 14 ساله ها مسخره و از روی هوسبازی و بی بند وباری است. و بر اثر پیامدهای اینترنت و گوشی های موبایل دختران به بی اخلاقی دامن میزنند. تو بعضی از گوشیها انواع و اقسام فیلمها و عكسهای ركیك و مستهجن وجود دارد. واقعا باید پدرها و مادرها كه دخترانشان در این سن سر و گوششان میجنبد زود شوهرش بدهند. در مورد روسپیگری زنان متاهل با اطلاع شوهرانشان به خاطر كسب درآمد مسئولان باید زار و زار به حال خودشان گریه كنند كه بر اثر اوضاع اقتصادی خانواده ها مادر خانواده مجبور است دست به چنین عمل كثیفی بزند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
۶
۵
باید ازدواج موقت باب بشه
بی نام
United States
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
۸
۷
تنم بد جور لرزید عجب خبر وحشتناكی ....باید خیلی هوشیارباشیم اخرالزمانه.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها