رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: استفاده از روغن پالم در مواد غذایی غیر قانونی است و باید کارخانجاتی که از این روغن در مواد غذایی استفاده می‌کنند به مردم و قوه قضاییه معرفی شوند.
کد خبر: ۷۰۲۶۶۴
کارخانجاتی که از روغن پالم استفاده کنند، به قوه قضاییه معرفی می‌شوند

جام جم سرا:رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در دومین اجلاس ملی مجمع مشورتی شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌ها که صبح امروز با حضور احمد مسجد جامعی اظهارداشت: با همکاری اعضای شورای شهر در دوره چهارم و همچنین حمایتهای رئیس شورا، کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری پس از سالها در شورا تشکیل شد.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته کمیسیون‌های مختلفی از جمله کمیسیون عمران، برنامه و بودجه و کمیسیون فرهنگی و شهرسازی در شورا تشکیل شده بود و در واقع اهمیت کمتری به موضوع سلامت داده می‌شد.

حافظی افزود: از اولویت‌های کاری کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری می‌توان به موضوعاتی از جمله آلودگی‌های هوا، مواد غذایی و ... اشاره کرد که در ابتدای فعالیت کمیسیون اقدام به جمع‌آوری اطلاعات فنی در حوزه سلامت شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تصریح کرد: در سال گذشته و براساس آمار 2400 مورد مرگ منتصب به آلودگی هوا در تهران داشتیم.

وی اضافه کرد: در روزهای عادی در شهر تهران شاهد مرگ 160 نفر بوده‌ایم که البته این آمار در روزهایی که شاهد آلودگی هوا در تهران هستیم افزایش پیدا می‌کند و در واقع 22 نفر روزانه به این آمار اضافه شده‌اند.

حافظی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است که از جمله می‌توان به برگزاری جلسات با صنعت خودروسازان اشاره کرد که قرار شده است دوستان ما در این بخش تعهدات خود را در بخش استانداردسازی انجام دهند.

وی تصریح کرد: در ماه‌های گذشته گزارش‌هایی از آلودگی مواد غذایی به شورا ارجاع داده شد که این موضوع در دستور کار قرار گرفت و در نهایت تیمی متشکل از وزارت جهاد و سازندگی، بهداشت، سازمان استاندارد و شورا قرار شد در پایش مواد غذایی کار کنند.

حافظی گفت: یکی از مطالبات کمیسیون سلامت بارکدگذاری مواد غذایی از محل تولید است تا چنانچه محصولی آلوده شود بتوان آن را شناسایی کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: موضوعات دیگری از جمله میزان نیترات در آب تهران در چند ماه گذشته در دستور کار کمیسیون قرار گرفت به طوریکه براساس استاندارد، نیترات درون آب باید زیر 20 pbm باشد که متأسفانه در برخی از مناطق و محلات این میزان به 48 pbm می‌رسد.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: موضوع دیگری که در کمیسیون به آن پرداخته شده است بحث فضای سبز و کمربند سبز تهران بوده است که از درختان سوزنی تشکیل شده است و این در حالی است که ما در این بخش هزینه کرده‌ایم اما عایدی که انتظار می‌رود ایجاد نشده است.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران بیان داشت: در حال حاضر انرژی که ما نسبت به سایر کشورها مصرف می‌کنیم 4 برابر است و این در حالی است که باید با دعوت از همراهی مردم در این زمینه اقدامات فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

وی استفاده از انرژی‌های پاک، کمبود آب و مشکلات جدی و حیاتی را از دیگر موضوعات در دستور کار کمیسیون سلامت عنوان کرد و گفت: با افزایش دمای کره زمین ما در آینده شاهد معضل کمبود آب خواهیم بود.

حافظی در پایان در خصوص روغن پالم در مواد غذایی گفت: استفاده این روغن غیرقانونی و کارخانجاتی که از این روغن استفاده می‌کنند باید به مردم و دستگاه قضاء معرفی شوند.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها