مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت خبر داد:

مشکلات جنسی؛علت بیشتر طلاق ها در کشور

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به روند رو به افزایش طلاق در کشور گفت: اکنون علل بیشتر طلاق ها مربوط به مسایل جنسی و زناشویی است.
کد خبر: ۷۰۲۰۲۹
مشکلات جنسی؛علت بیشتر طلاق ها در کشور

جام جم سرا:دکتر محمداسماعیل مطلق در نشست آموزشی ارتقای نرخ باروری کل که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، افزود: در سال گذشته(1392) بیش از 155 هزار مورد طلاق در کشور ثبت شد که بخش عمده ای از آنها مربوط به مسایل جنسی و زناشویی بوده است.

وی با اشاره به تاکید جدی رهبر معظم انقلاب بر بحث تحکیم بنیان خانواده، ادامه داد: باید در مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت، بر روی موضوع تحکیم بنیان خانواده بیشتر بحث شود تا طلاق، کمتر میان خانواده ها اتفاق بیفتد.

افزایش 30 درصدی ابتلا به ایدز از طریق آمیزش جنسی

مطلق همچنین درمورد اینکه اکنون چالش های جدی در زمینه های بهداشتی وجود دارد، گفت: دو درصد جمعیت ایران مبتلا به هپاتیت «بی» و نیم درصد نیز مبتلا به هپاتیت «سی» هستند.

وی تصریح کرد: همچنین 90 هزار نفر آلوده به ویروس ایدز در کشور وجود دارد که 27 هزار نفر آنان شناخته شده اند.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همچنین افزایش ابتلا بیماران به ایدز از طریق آمیزش جنسی به 30 درصد در دو سال گذشته رسیده، در حالیکه در پنج سال گذشته این رقم 10 درصد بوده است.

14 درصد معتادان در محدوده سنی 15 تا 19 سال هستند

مطلق درمورد آمار اعتیاد در کشور نیز گفت: متاسفانه 14 درصد از افراد معتاد در کشور در محدوده سنی 15 تا 19 سال هستند.

وی به مرگ هشت جوان بر اثر اعتیاد در طول شبانه روز اشاره کرد و افزود: 63 درصد معتادان، متاهل هستند و همچنین 58 درصد کل معتادان در کشور در سنین کمتر از 35 سال قرار دارند.

مطلق ادامه داد: همچنین 55 درصد والدین از اعتیاد فرزندان خود اطلاع ندارند که این موضوع غفلت خانواده ها را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه اگر 10 درصد تصادفات و 10 درصد طلاق ها را کاهش داده و 10 درصد ازدواج ها را افزایش دهیم، میزان باروری به 2.65 می رسد، گفت: می توانیم بخشی از مشکلات ناشی از ناباروری و کاهش نرخ جمعیت را از چنین راه هایی رفع کرد.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت افزود: اگر میزان باروری در کشور زیر دو باشد، یک تهدید برای سلامت محسوب می شود که باید در این زمینه چاره اندیشید.

مطلق به وجود 11 میلیون دختر و پسر در آستانه ازدواج در کشور اشاره کرد و گفت: بخش قابل توجهی از آنان در حال گذراندن سنین ازدواج و بارداری هستند، و متاسفانه میزان ازدواج از سال 85 تا 92 کاهش داشته است.

وی به آمار ازدواج در سال 92 اشاره کرد و افزود: بیش از 772 هزار مورد ازدواج در کشور ثبت شده که نسبت به سال های قبل رقم کاهشی دارد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۷
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
۰
۰
درست فرمودند ایشون ....راه حل ؟؟؟؟؟
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
۰
۰
من یكی از این زنان هستم كه به دلیل مشكلات جنسی همسرم و دور بودن هر دو از هم تصمیم به طلاق گرفته ایم . كمكمان كنید . برای نجات زندگی چه باید بكنم
آرزو
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
هیچی خانوم حرص نخور مرد خودش باید شما رو نزدیك خودش نگه داره برای زندگی و روابط زناشویی ، اگه نه بدون زن رابطه است و آخر كار به طلاق میكشه ، اینا خودشون طلاق میخوان این كارارو میكنند
محسن محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
۰
۰
وقتی زن و مرد از كله سحر تا بوق سگ می دوند برای تامین اجاره خونه و مخارج زندگی ، دیگه كی به مسائل زناشویی فكر می كنند ؟ شب می یان خسته و كوفته می خوابن تا فردا و روز از نو روزی از نو!
آرزو
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
درست میگید ولی بنده و همسرم خونه گرفتیم ایشون هم كار داشتند ولی بسیار خراج تشریف داشتند و از اول آشنایی هم تمایلی به رابطه زناشویی نداشتند و برای اینكه رابطه نداشته باشند خودشو بدهكار میكرد كه بیشتر كار كنه ما هم هی تحمل كردیم و هی بدتر و بدتر شدند و بقیش هم بماند ، این موارد هم هست!
فریده
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
۰
۰
یكی از دلایل مشكلات جنسی زن و شوهر ها استفاده بی حد و اندازه از اینترنته . همه تو چت و وایبر و ....نیاز جنسی خود رو تامین می كنند .
فرشته
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۳
۰
۰
مسئولان همیشه این خبر رو اعلام می كنند ولی راه حلی نمی دهند همانطور كه آقای منصور نوشته اند. واقعا تا كی می خوان روی نیازهای اساسی زندگی مردم چشم بپوشند و از كنار این بحران ها بگذرند؟
حسین
Australia
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
۰
۰
مسائل جنسی بهانه است اینها همه هوسه . بیشترین طلاقها بخاطر مسائل مالیه نه جنسی تحقیقاتتونو بیشتر كنین متوجه میشین
آرزو
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
شما درست میگید ،من اضافه میكنم كه كه مسایل جنسی ابزاری برای اهداف مالی شده چه در ازدواج چه خارج ازدواج ، در ازدواج با قطع روابط میخواهند یكی میخواهد باج بگیرد ، در روابط آزاد هم كه خودتان بهتر میدانید ، این یعنی سواستفاده ، كلاهبرداری ، استفاده نادرست از مواهب غریزی ، یعنی كشتن عشق و معنویت
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
۰
۰
دوست عزیز
صحبت - بحث - سمینار و ... در این خصوص زیاد برگزار شده كه هیچكدام به اندازه حتی ذره ای مشكل را برطرف نكرده. دنبال راه حل بهتر باشید.
مراتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
۰
۰
توهمات تلقینی جنسی ناشی از ماهواره و تبلیغات آن كه ذهن ها را مملو از خواسته های جنسی امكان ناپذیر می كنند مزید بر این بحران شده
محبت علی امدادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
۰
۰
من فكر میكنم در صورتیكه تفاهم به هر شكل ممكن ایجاد نشود طلاق باید جاری شود تا جنگ اعصاب هم تمام شود. دلیلی ندارد به زور دو نفر را كه از هم دل خوشی حالا ندارند زوج هم نگاه داشت. زمانی مجرد بودند اصطلاحا انتخاب اشتباهی كردند و حالا از هر جای ضرر برگردیم منفعت است چه برای زن چه مرد. طلاق توافقی بهترین راهكار است در این موارد و اسلام نیز طلاق را حرام نكرده است.
مریم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
۰
۰
كار از سمینارو نشست و غیره گذشته به نظر من این مورد از ابتدا مدرسه آموزشها كم كم شروع بشه و بعد اینكه با اینهمه مشكل اقتصادی و غیره به خدا انرژی واسه رابطه نمیمونه من خودم با همسرم همیشه دعوامون میشه بخدا دست خودم نیست فكرم خیلی جاهاست بچه ها نهار اداره دیگران و گرونی و .....
سراج
United States
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
۰
۰
آقای امدادی
مشكل در اینجا طلاق و رشد بی در و پیكر آن است
مخاطب مجرد
Germany
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
۰
۰
من همیشه فكر می كردم خیلی از زن و شوهر ها با وجود داشتن اختلافات زیاد ،به خاطر رابطه جنسی هم شده طلاق نمی گیرن . اما جالبه خیلی ها زن و شوهر هستند و رابطه جنسی ندارن .
آرزو
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
من هم قبل ازدواج همین فكرو میكردم ولی بعدش كه دیدم آقامون از رابطه زناشویی فراریه و معلوم نیست ما رو واسه چی خواستگاری كرده داشتم دیوونه میشدم
آرزو
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
۰
۰
فرشته خانوم مسولین چیكار كنند ، به زور به مرده بگند برو با خانومت رابطه داشته باش ، جریمش كنند ، بیشتر آقایون مسایل جنسی رو ابزار كردند برای فشار به زن ، یعنی اصلا مرد نیستند ، مرد باید زنشو دوست داشته باشه ، راه حل اینه كه به زور مردها و زن ها رو كه ازدواج كردند یا میخوان بكنند و اونایی كه قبلا طلاق گرفتند رو به زور جمع كنند و مسایل جنسی و غیرشونو باز كنند ببینند این عدم تفاهم واقعا از چیه !

نیازمندی ها