حجت الاسلام والمسلمین "غلامحسین محسنی اژه ای" دادستان کل کشور و سخنگوی قوه قضائیه با تشریح آخرین تحولات پرونده فساد سه هزار میلیارد تومانی گفت: اموال برادر مه آفرید خسروی (مهرگان) تا روزهای آینده به مزایده گذاشته می شود.
کد خبر: ۷۰۱۹۷۲
اموال برادر مه آفرید به مزایده گذاشته می شود

محسنی اژه ای امروز در نشست خبری افزود: مهرگان که به خارج کشور رفته است به طور غیابی محکوم و حکم او قطعی و اموال او در ایران تا حد مقدور شناسایی و کارشناسی شده است و در روزهای آینده به مزایده گذاشته می شود.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص پرونده فساد بزرگ بانکی کماکان پی گیریم و احکام هر مقدار از این پرونده قطعی شود اجرا می کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در همین خصوص در روزهای گذشته احکام 20 نفر از کارمندان و مدیران بانک ملی در شعبات مختلف که در این فساد دست داشتند اجرا شد و حدود هفده ، هجده نفر به زندان رفتند.

پرونده بابک زنجانی

محسنی اژه ای در باره پرونده بابک زنجانی گفت: در خصوص پرونده متهمی هم که در بحث شرکت نفت بود پنج نفر در بازداشت هستند و بازپرس مربوطه از طریق بازرسی کل کشور ، وزارت اطلاعات و بانک مرکزی در حال ردیابی اموال وی است تا هم وجوهی که از بانک مرکزی گرفته و هم وجوهی که بابت فروش محموله های نفتی بوده است برگردانده شود.

وی در خصوص کسانی که در فتنه 88 اتهاماتی داشتند، افزود: قبلا گفتم که کیفرخواست 28 مورد از این افراد صادر شده بود که این تعداد به 38 نفر رسید و حکم 14 نفر از این تعداد قطعی شد و این تعداد حبس هایی از یک تا 13 سال دارند و برخی هم محکومیت های دیگری دارند.

دستور تخریب 170 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در تهران

سخنگوی قوه قضاییه در بخش دیگری از این نشست خبری گفت : از بهمن سال گذشته تاکنون فقط در تهران دستور تخریب 170 مورد ساخت و ساز غیرمجاز در حریم رودخانه ها و همچنین به علت تغییر کاربری غیرمجاز صادر شده است.

محسنی اژه ای در شصت و ششمین نشست خبری خود افزود: البته این 170 مورد هنوز تخریب نشده است و استاندار تهران گفته است که در برگزاری جلسه شورای تامین در این خصوص تصمیم گیری شود.محسنی اژه ای افزود دستگاه قضایی مصمم است با متخلفان اعم از بخش خصوصی و دولتی برخورد کند و یکی از موارد اخیر دستور رئیس قوه قضاییه در خصوص معدنی بود که در قله دماوند فعالیت آن به محیط زیست آسیب میرساند.

سخنگوی قوه قضاییه با بیان اینکه نباید سازمانی دولتی مجوزی را بدون نظر سازمان حفاظت محیط زیست صادرکند گفت اگر از ابتداجلوی تصرفات غیرقانونی و ساخت و سازهای غیرمجاز گرفته شود دیگر نیازی نیست بخواهید پیگیر تخریب ساختمانی چند طبقه باشیم.

شکایت پسر ناطق نوری از احمدی نژاد

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا تاکنون شکایت پسر علی اکبر ناطق نوری از احمدی نژاد به قوه قضائیه ارسال شده است ؟ گفت:با پیگیری هایی که کرده ام تاکنون شکایتی از جانب پسر ناطق نوری علیه احمدی نژاد به قوه قضائیه واصل نشده است.

محسنی اژه ای گفت مطلبی که از قول آقای ناطق نوری در رسانه ها خواندم دو مدل بود یکی این که ما می خواستیم شکایت کنیم ولی با وکیل مشورت کردیم که آن وکیل گفت اگر هم شکایت کنید به نتیجه نمی رسید ؛ بنابر این متوجه نشدم که ایشان شکایت کرده است یا خیر. محسنی اژه ای تصریح کرد : هر کسی که شکایت کند مطمئناً به آن رسیدگی می شود اما این که به شکایت رسیدگی شود الزاماً به آن معنا نیست که شاکی به نتیجه دلخواه خود می رسد.

12 وکیل تحت تعقیب قرار گرفتند

سخنگوی قوه قضائیه در ادامه گفت: طی چند ماه اخیر 12 نفر از وکلا تحت تعقیب قرار گرفتند که از این میان 10 نفر محکوم شدندو دو نفر درحال رسیدگی است.

محسنی اژه ای گفت: یکی از برنامه های اولویت دار قوه قضائیه برخورد با افراد متخلف در داخل خود قوه قضائیه اعم از دادگستری ها و دستگاه قضایی بود که در این خصوص 8 قاضی تحت تعقیب قرار گرفتند که به پرونده های آنها رسیدگی شد که 3 نفر محکوم شدند که البته احکامشان قطعی نشده و پرونده در مرحله تجدید نظر است.اژه ای افزود: برای 3 نفر از آنها نیز کیفرخواست صادر شد و پرونده 2 نفر از آنها نیز هنوز تکمیل نشده و در مرحله رسیدگی مقدماتی است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: همچنین چند نفر نیز از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تحت تعقیب قرار گرفتند که یا محکوم شدند و یا پرونده آنها در مرحله رسیدگی است.

انتقاد از سکوت کشورهای غربی و عربی در قبال نسل کشی فلسطینیان

محسنی اژه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نسل کشی مردم غزه به دست رژیم غاصب صهیونیستی از سکوت جوامع بین المللی و برخی کشورهای عربی در قبال قتل عام کودکان و زنان و مردم بی دفاع غزه انتقاد کرد .(واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها