معاون بازرگانی و امور بین‌الملل وزیر نفت گفت: صادرات گاز به عراق پس از تکمیل تاسیسات و تجهیزات خط لوله انتقال از اوایل سال آینده (٩٤) آغاز می‌شود و تاکنون گازی به این کشور صادر نشده است.
کد خبر: ۶۹۸۹۲۸
صادرات گاز به عراق از سال ٩٤ آغاز می‌شود

به گزارش شانا، در حالی طی روزهای گذشته اخباری مبنی بر آغاز صادرات گاز ایران به عراق در برخی رسانه‌ها منتشر شده است که علی ماجدی با رد این خبر، تاکید کرد: تاکنون هیچ گازی به عراق صادر نشده و براساس برنامه‌ریزی و توافق‌های انجام شده، صادرات گاز به این کشور همسایه از اوایل سال آینده آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که بر اساس قرارداد اولیه روزانه ٢٥ میلیون مترمکعب گاز از ایران به عراق صادر می‌شود، افزود: پس از تکمیل تاسیسات و تجهیزات خط لوله انتقال، صادرات گاز از ایران به عراق با انتقال روزانه هفت میلیون متر مکعب آغاز می‌شود.

وی با بیان این‌که میزان پیشرفت خط لوله انتقال گاز ایران به عراق در خاک ایران ٨٠ درصد است، درباره زمان دقیق صادرات گاز به عراق (بغداد) گفت: پس از تکمیل تاسیسات، تست خط لوله و نصب دستگاه‌های اندازه‌گیری، گاز ایران اوایل سال آینده به عراق صادر می‌شود.

ماجدی درباره زمان تکمیل خط لوله صادرات گاز به عراق در خاک ایران نیز تصریح کرد: برای مشخص شدن زمان دقیق تکمیل خط لوله باید با پیمانکار گفت‌وگو شود و هم‌اکنون نمی‌توان زمان دقیقی برای آن اعلام کرد.

این مقام مسئول یادآور شد: قرارداد صادرات گاز ایران به عراق چهار ساله منعقد شده بود ولی در توافقی که بتازگی میان وزیران انرژی دو کشور حاصل شد، زمان آن به ده سال افزایش یافت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها