همزمان با اوج گیری جنایات‌ صهیونیست‌ها در غزه، بازتاب این فجایع در روزنامه‌های داخلی مورد توجه افکارعمومی قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۹۸۲۴۹
«غفلت هماهنگ» در مطبوعات اصلاح‌طلب

در این باره پوشش کمرنگ این تحولات در صفحه اول دیروز برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب، واکنش‌ هایی را در پی داشت. در همین راستا صدرا محقق، از خبرنگاران روزنامه شرق در توئیتر نوشت: «دیروز از خونین‌ترین روزهای غزه بود، اما روزنامه‌های شرق، اعتماد، آرمان، ایران و ابتکار در صفحه یک خود هیچ مطلبی درباره آن نداشتند. افتضاح!»

روزنامه‌های اصلاح‌طلب در شماره دیروز خود به حوادث غزه کمتر پرداخته بودند.

انتخاب نمایندگان اعزامی به غزه با قرعه‌کشی

حسن کامران، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: به دلیل استقبال نمایندگان از کاروان اعزامی مجلس به غزه باید بین نمایندگان قرعه‌کشی شود.

وی در گفت‌وگو با فارس افزود: پس از برگزاری مراسم قرعه‌کشی و تائید سفر از سوی کمیته سفرهای خارجی مجلس، جلسه‌ای بین نمایندگان مجلس و وزیر امور خارجه برگزار می‌شود.

سید هادی خامنه‌ای: شعار «نه غزه، نه لبنان» ربطی به اصلاح‌طلبان ندارد

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) با محکوم کردن کشتار مردم غزه از سوی رژیم صهیونیستی، انتساب شعار «نه‌غزه، نه لبنان» به اصلاح‌طلبان را یک دروغ بزرگ دانست و گفت: اصلاح‌طلبان باید با اظهارات، بیانیه‌ها و ابزارهایی که دراختیار دارند این دروغ را تکذیب و به مظلومان غزه کمک کنند.

به گزارش تسنیم، سیدهادی خامنه‌ای با تاکید بر ضرورت حمایت از مردم غزه، تصریح کرد:‌ ما باید به چند دلیل از مردم غزه حمایت کنیم؛ یکی وابستگی انسانی است به این معنا که سرنوشت همه ما به هم متصل است و دیگر این که امنیت ما از امنیت مردم فلسطین جدا نیست.

رویکرد دوگانه آمریکا در قبال ایرباس ایرانی و مالزیایی

یک رسانه غربی در گزارشی با اشاره به رویکرد آمریکا در قبال انهدام هواپیماهای مسافربری ایران و مالزی نوشت: اظهارات مقامات آمریکایی درباره سقوط بوئینگ مالزی کاملا در جهت مخالف رویکرد آنها در برابر سقوط ایرباس ایران است.

به گزارش فارس، پایگاه خبری «گلوبال ریسرچ» طی گزارشی در زمینه «معیارهای دوگانه رسانه‌ها و کارشناسان غربی در ماجرای سقوط هواپیمای مالزیایی و هواپیمای مسافربری ایرانی» می‌نویسد: هواپیمای مسافربری مالزیایی در مسیر آمستردام به کوالالامپور در نزدیکی اوکراین با 295 مسافر و خدمه پروازی سقوط کرد و رسانه‌های غربی بر این نکته تمرکز کردند که این هواپیما به عمد سرنگون شده است.

بنابراین گزارش، منتقدان، انگشت اتهام را به سمت نیروهای مخالف دولت اوکراین و حتی روسیه نشانه گرفته‌اند درحالی که هنوز هیچ تحقیقی در این زمینه صورت نگرفته است.

این پایگاه خبری در ادامه این مطلب می‌نویسد: در دوازدهم تیر سال 1367 ناو جنگی «وینسنس» در اقدامی، دو فروند موشک به سوی هواپیمای مسافربری ایران شلیک کرد و همه 290 نفر سرنشین این هواپیما کشته شدند و این هواپیما بسیار قابل شناسایی‌تر از آنی بود که ادعا شده بود.

گلوبال ریسرچ افزوده است: به عبارت دیگر چطور هواپیمای مسافربری مالزیایی باید بسادگی از ارتفاع بالا قابل تشخیص باشد اما هواپیمای ایرانی خیر و به آن شلیک شود.

این پایگاه خبری در ادامه می‌نویسد: با شنیدن اخبار رسانه‌ها در زمینه سقوط هواپیمای مسافربری مالزیایی و مقایسه آن با هواپیمای مسافربری ایرانی باید گفت که «ویل راجرز» ناخدای ناو جنگی وینسنس نابینا یا ناشنوا نبوده که نتواند هواپیمای مسافربری ایرانی را از یک جت جنگنده تشخیص بدهد. باید گفت که در اصل او یک تروریست بوده است.

انتقاد آیت‌الله مکارم از کم‌توجهی به موضوع حجاب

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با ابراز تاسف از کم‌توجهی برخی نهادها به مساله حجاب گفت: اگر به همان اندازه که نسبت به موضوع محیط زیست حساس هستند و قوانین سختی برای تخریب‌کنندگان جنگل و... در نظر می‌گیرند، نسبت به موضوع حجاب هم نگران بودند و برای هنجارشکنان، قوانین و مجازات‌های سختی در نظر گرفته می‌شد، الان وضع حجاب به اینجا نمی‌رسید.

به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید که در مراسم احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، در مدرسه امیرالمومنین(ع) قم صحبت می‌کرد، گفت: متاسفانه بعضی جریان‌ها در موضوع مهم حجاب فقط می‌گویند باید جامعه را قانع کرد، اما در مساله امر به معروف و نهی از منکر، اقناع معنا ندارد.

تعلل مقامات یمنی در آزادسازی دیپلمات ایرانی

معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه گفت: انتظار ما ازمقامات یمن، آزادی سریع و قریب‌الوقوع نوراحمد نیکبخت دیپلمات ایرانی است.

حسین امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با ایرنا، اظهار کرد: با گذشت یک سال از ربوده شدن این دیپلمات کشورمان در صنعا با تائید خبر سلامت وی باید بگویم روند طولانی آزادی دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن قابل قبول نیست.

معاون وزیر امورخارجه با بیان این‌که دستگاه‌های امنیتی یمن قادر به آزادی نیکبخت هستند، خاطرنشان کرد: ما ضمن قدردانی از تلاش‌های مقامات سیاسی و امنیتی یمن، طولانی‌شدن روند آزادی وی را ابهام‌برانگیز می‌دانیم.

وی به سفر اخیر خود به صنعا و پیگیری موضوع آزادی دیپلمات ربوده شده ایرانی اشاره کرد و گفت: در این سفر به آزادی وی نزدیک شده بودیم و این زمان نباید طولانی شود. نوراحمد نیکبخت، از کارمندان بخش اداری سفارت ایران در یمن، سی‌ام تیرماه سال گذشته ربوده شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نوروزی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
۰
۰
غزه نباید ابزار دست عده جاه طلب باشد.همه روزنامه ها به موضوع غزه پرداخته اند.بنابراین سوء استفاده از این امر، نهایت شیطنت و نیرنگ است.قرار نیست همه یكسان فكر كنند و همه مسائل در نظر همه به یك اندازه مهم باشد.بنابراین هر گونه تعبیر این موضوع به منافع یك جناح و یا طرز فكری سوء استفاده به حساب می آید.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها