در جلسه شورای اقتصاد، پس از بررسی و تصویب اهداف و برنامه های اقتصاد مقاومتی سه دستگاه اجرایی باقی مانده، بخش نخست از تدوین برنامه های دستگاههای اجرایی برای تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری به اتمام رسید.
کد خبر: ۶۹۸۱۴۳
روند تدوین برنامه های اقتصاد مقاومتی دستگاههای اجرایی به اتمام رسید

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، جلسه شورای اقتصاد امروز - دوشنبه - به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.

جهانگیری در این جلسه با اشاره به دیدار اخیر اعضای هیات دولت با رهبر معظم انقلاب، تاکیدات ایشان برای ایجاد یک نظام اجرایی و نظارتی برای پیگیری عملیاتی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی را امری مهم و ضروری عنوان کرد.

معاون اول رییس جمهور از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری خواست در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، ساز و کاری تعریف شود تا پیگیری و نظارت بر نحوه اجرایی شدن سیاست های کلی اقتصادی مقاومتی در دستگاه های اجرایی، در چارچوبی مشخص انجام شود و گزارش های دستگاه ها از روند اجرای تکالیف و وظایف محوله به صورت مستمر و مداوم دریافت گردد.

در این جلسه اهداف، برنامه ها و سیاست های وزارتخانه های راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی مطرح شد و پس از بحث و تبادل نظر، برنامه های این سه دستگاه به عنوان آخرین دستگاه های باقی مانده مرحله اول به تصویب رسید و مقرر شد پس از تلفیق برنامه های مصوب دستگاه ها در معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی، مرحله بعدی یعنی تعیین برنامه های مشخص اجرایی با اهداف کمی و زمانبندی شده برای هر دستگاه آغاز گردد.

در ادامه این نشست، با درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر خارج کردن انواع روغن موتور و صنعتی از فهرست فرآرده های نفتی مصوب شورای اقتصاد و همچنین با درخواست های وزارت نیرو مبنی بر استفاده از تسهیلات مالی خارجی (بانک توسعه اسلامی) برای اجرای طرح شبکه آبیاری و زهکشی قره سو، زرین گل و خداآفرین و استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای اجرای طرح های «ساختمان سد مشمپا» و «شبکه آبیاری و زهکشی مشمپا» موافقت شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها