وندی شرمن در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان:

آمریکا و اروپا از تحریم‌ ایران ضرر کردند

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به شکست تحریم‌ های غرب علیه کشورمان، مذاکرات را فرصتی تاریخی برای توافق هسته ای خواند.
کد خبر: ۶۹۷۰۸۲
مذاکرات فرصتی تاریخی برای توافق هسته ای

محمد جواد ظریف در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان در وین با اشاره به اینکه تحریم‌ ها ایران را به زانو در نیاورده‌ است و نمی آورد، گفت: آنچه برای آنها ایستادگی کرده‌ ایم را قربانی توافق نمی‌ کنیم و تحریم ها باعث نشده تا ایران پای میز مذاکرات هسته ای حاضر شود.

وزیر خارجه ایران با اشاره به پیشرفت‌ در مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+5 و تصمیم تهران برای دستیابی به توافق جامع و پایدار در عین حال به وجود برخی از اختلافات میان طرفین در زمینه تمدید مهلت مذاکرات و دستیابی به توافق جامع هسته ای پرداخت و درباره حل مسائل فنی در زمینه احتمال تمدید مذاکرات ابراز امیدواری کرد.

ظریف در ادامه گروه تروریستی داعش را تهدیدی برای عراق، سوریه و کل منطقه و همچنین ایران خواند که بخشی از این منطقه است و گفت: ایران در پی برقراری ثبات در کشورهای همسایه بوده و از تمام کشورهای منطقه در برابر افراط‌ گرایی حمایت کرده است.

وزیر خارجه ایران ضمن رد ادعاها درباره اینکه نوری مالکی نخست وزیر عراق ساخته و پرداخته ایران است، گفت ایران نه تنها از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی عراق بلکه از هر فردی که مردم عراق وی را انتخاب کنند حمایت می کند.

ظریف با محتمل دانستن اثبات صلح‌ آمیز بودن برنامه هسته‌ ای ایران از لحاظ علمی تاکید کرد که این موضوع به خطوط قرمز خودسرانه و اعلام اعداد و ارقام دلخواه نیازی ندارد، بلکه نیازمند روش‌ هایی علمی است که نشان می دهد برنامه هسته‌ ای ایران بر نیازهای عملی این کشور استوار است زیرا اگر اینطور بود تهران بر تعداد سانتریفیوژهای بی‌ مورد پافشاری می کرد.

وزیر خارجه ایران همچنین با اشاره به آمادگی کشورمان برای پذیرش پروتکل الحاقی در صورت تصویب پارلمان در عین حال گفت بسته پیشنهادی گروه 1+5 در این مذاکرات هنوز برای ایران رضایت‌ بخش نبوده و باید روشهای جدی‌ تر برای رفع نگرانی‌ های تهران در پیش گرفته شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها