سیدحسن میرباقری از اتمام نگارش فیلمنامه سریال ابوطالب تا پایان شهریورماه خبر داد و گفت که این سریال از سال آینده وارد مرحله تولید می‌شود.
کد خبر: ۶۹۶۶۰۰
تولید سریال «ابوطالب» سال آینده

سیدحسن میرباقری، ‌نویسنده سریال «ابوطالب» با اشاره به این‌که نگارش سریال «ابوطالب» پس از تحقیق و پژوهش از سال 89 آغاز و همچنان ادامه دارد، گفت: تا آخر شهریورماه کار نگارش مرحله دوم فیلمنامه به پایان می‌رسد. نگارش مرحله سوم فیلمنامه هم پس از آن آغاز و تا پایان سال ادامه خواهد یافت و امیدوارم که پس از آن وارد پیش‌تولید شویم. نگارش این مجموعه فاخر تلویزیونی در سه مرحله انجام می‌شود که در مرحله اول از تولد حضرت محمد(ص) و اصحاب ابرهه آغاز می‌شود که در آن فضای سیاسی و اجتماعی حجاز و 50 سال قبل از هجرت نمایش داده می‌شود و تا دوران کودکی حضرت رسول اکرم(ص) ادامه دارد. در مرحله دوم کار نگارش شامل داستان استمرار آل‌یهود در حجاز و رخنه‌کردن این قوم شروع و تا بعثت و ورود پیامبر اسلام(ص) به غار حرا است. در مرحله سوم داستان سریال «ابوطالب»، از زمان خروج پیامبر اکرم(ص) از شعب ابی‌طالب شروع می‌شود که در نهایت با فشار مکیان و هجرت ایشان به مدینه کار نگارش این سریال به پایان می‌رسد.

ارائه الگوی تربیتی مناسب، آشنایی نسل جوان با دوران پیامبر، ترویج روحیه درستکاری، آشنایی نسل جوان با دین خودش و همچنین معارف قرآن و آشنایی با فضایل امام علی(ع) از جمله اهداف ساخت این سریال است. سریال «ابوطالب» به کارگردانی حسن میرباقری و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی در 40 قسمت 55 دقیقه‌ای تولید می‌شود. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
دی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۸
۰
۰
جام جم شما یا مطلب را در مورد داوود میرباقری نوشتی و عكس را درست كذاشتی یا در مورد حسن میرباقری هست كه عكس را اشتباه كذاشتی

پاسخ: آقای داوود میرباقری كارگردان این سریال هستند. ممنون از توجه شما. عكس فردی را قرار داده ایم كه شهرت بیشتری دارد.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها