اردوغان در گفت‌وگو با رسانه اسرائیلی:

نمی‌توانم بگویم اسرائیل وحشی‌تر است یا هیتلر

نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی تند علیه رژیم صهیونیستی با اشاره به بمباران غزه، اسرائیل را نماد واقعی تروریسم در منطقه دانست.
کد خبر: ۶۹۶۵۲۵
چه تفاوتی میان تفکرات صهیونیستی و تفکرات هیتلر وجود دارد

رویترز گزارش داد، "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی در جمع اعضای حزب عدالت و توسعه، با اشاره به بمباران غزه توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی، تأکید کرد: اسرائیل نماد واقعی تروریسم در منطقه است.

وی در جمع اعضای حزب متبوعش با انتقاد شدید از حملات علیه غزه ، تاکید کرد: اسرائیل به اقدامات تروریستی خود در سطح منطقه همه قوانین و موازین بین المللی را نقض کرده است و طرفی هم نیست که از اسرائیل بخواهد جنگ را متوقف کند.

اردوغان تأکید کرد: این سیاستهای استبدادی و یکجانبه تا ابد پایدار نمی‌ماند و همه مستبدها دیر یا زود نتیجه اقدامات خود را خواهند دید.

وی با انتقاد از اظهارات یکی از نمایندگان زن پارلمان رژیم صهیونیستی (ایلیت شاکید) که خواستار قتل مادران نیروهای شهادت طلب شده بود، اظهار داشت: چه تفاوتی میان این تفکرات و تفکرات هیتلر وجود دارد.

نخست وزیر ترکیه همچنین در پایان اظهارات خود از تماس‌های آنکارا با کشورهای مهم منطقه از جمله ایران و "حسن روحانی" رئیس جمهوری کشورمان در راستای هماهنگی اقدامات برای توقف تجاوزات علیه غزه خبر داد.

ناظران منطقه‌ای معتقدند اظهارات تند اردوغان علیه صهیونیستها بار دیگر باعث ایجاد بحران در روابط آنکارا - تل آویو خواهد شد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
ترلان
Germany
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
۰
۰
گروه تروریستی داعش از طرف تركیه حمایت میشه این فقط ژست همنوع دوستی میگیره من اگه جای مردم فلسطین بودم با حرفای كه اردوغان زده آهی می كشیدم و می گفتم از ماست كه بر ماست
عبدالرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۵
۰
۰
چه تفاوتی میان رژیم صهیونیستی و اردوغان وجود دارد؟ رژیم صهیونیستی غزه را هدف قرار داده .واردوغان مردم سوریه وعراق را هدف قرار قراداده .بس اردوغان ونتانیاهو برادری تنی هستند.
مقصودلو
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
۰
۰
یادت هست آمدی ایران رفتی مشهد چه قول دادی چرا عكس ان عمل كردی؟ راست میگویید همین فردا رابطه ات را با این هیتلر زمان قطع كن ! سفارت این كشور كثیف را در وطنت مسدود كن قول میدهم با این كار تا ابد ریس جمهور تركیه بمانی
كارشناس سلامت
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۲
۰
۰
هیتلر چون خود را برتر میدانست یهودیان را میكشت.صهیونیستها چون خود را برتر میدانند مسلمانان را میكشند.تكفیریها هم چون بقیه مردم را كافر میدانند همه را میكشند.عملا با هم فرق ندارند.كشتار انسانها به هر دلیل غیر از قصاص یا دفاع از خود رفتاری غیر انسانی و وحشیانه است.انسان نماینده خدا در زمین است.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها