پرونده بورسیه‌ها که پیش از این گفته می‌شد یکی از دلایل اصلی طرح استیضاح وزیر علوم است، حالا با ورود سازمان بازرسی وارد مرحله تازه‌ای شده است.
کد خبر: ۶۹۶۱۰۸
ورود سازمان بازرسی به موضوع بورسیه‌ها

عبدالحسین فریدون، مدیرکل دفتر وزارتی وزارت علوم گفته نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور برای بررسی پرونده بورسیه‌های غیرقانونی دکتری در وزارت علوم مستقر شده‌اند.

او درباره ادعای برخی نمایندگان مبنی بر مشکل استعلام برخی روسای دانشگاه‌ها نیز به ایسنا گفته است: از زمانی که بنا شد استعلام انجام شود برای تمامی احکامی که صادر شده، از مراجع ذی‌ربط استعلام و تائید آنها کسب شده است.

همزمان علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفت‌و‌گو با تسنیم، از تشکیل کمیته نظارت بر عملکرد وزیر علوم خبر داد و گفت: این کمیته با حضور آقایان حداد عادل و ابوترابی‌فرد تشکیل شده و قرار است تحقق وعده‌های وزیر علوم به نمایندگان متقاضی استیضاح را پیگیری کند.

تقوی:‌ ائمه‌جمعه باید به دولت کمک کنند

رییس شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه با تأکید بر این که «ما از دولت حمایت می‌کنیم»، گفت: به ائمه‌جمعه سراسر کشور اعلام کرده‌ایم که باید دست به دست هم بدهیم و دولت را کمک کنیم؛ زیرا موفقیت دولت موفقیت نظام است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی اظهار کرد: ما اعلام می‌کنیم هرکجا نقصی وجود داشته باشد تذکرات لازم را می‌دهیم و تاکنون مواردی را نیز به اطلاع دولتی‌ها از جمله معاون اول رییس‌جمهور، وزیر کشور و آقای نهاوندیان رسانده‌ایم.

تقوی با اشاره به برگزاری جلسات شورای همگرایی اصولگرایان اظهار کرد: در این جلسات حدود 70 درصد اصولگرایان حضور پیدا می‌کنند. 30 درصد دیگر نیز به دلیل طرح یک‌سری شروط برای حضور در این جلسات هفتگی حضور پیدا نمی‌کنند.

جهیزیه عروس برای مذاکرات هسته‌ای؟!

سایت پیام نو از قول یک فعال شبکه‌های اجتماعی نوشته که وی با انتشار تصویری از کامیون حامل وسایل اعضای آمریکایی هیات مذاکره‌کننده با ایران به کنایه به حجم وسایل این تیم اشاره کرده و در گوگل پلاس نوشته است که «بابا چه خبره جهیزیه عروس هم این قدر نیست.

نکنه خبری است و ما نمی‌دانیم. جان کری وزیر خارجه آمریکا با یک کامیون پر از چمدان وارد هتل محل اقامتش در وین شد. چمدان‌ها مال اعضای هیات هستند البته!»

همزمان باشگاه خبرنگاران نوشته است در صفحه فیسبوک منتسب به «برایان ناهید» داماد کرمانی جان کری وزیر امور خارجه آمریکا، به نقل از ناهید آمده است که «مذاکرات ایران و 1+5 زندگی‌اش را نابود کرده و همسرش از او طلاق می‌خواهد!»

فرهاد رهبر کناره‌گیری کرد

فرهاد رهبر، رییس سابق دانشگاه تهران به دلیل آنچه که بروکراسی‌های بی‌مورد و برخورد غیرعلمی و کارشکنانه خوانده، از سرپرستی طرح ملی «اصلاح خط‌مشی‌ها و سازوکارهای اقتصادی کشور با رویکرد مقاومتی» کناره‌گیری کرد.

پارسینه نوشته که او در نامه‌ای به وحید احمدی، معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم تاکید کرده که «معاونت پژوهشی وزارت علوم با بروکراسی‌های بی‌مورد و برخوردهای غیرعلمی و کارشکنانه که عدم اعتقاد به این امر مهم را تداعی می‌کند، موجب پراکنده شدن تیم تحقیقاتی طرح ملی اصلاح خط‌مشی‌ها و سازوکارهای اقتصادی کشور با رویکرد اقتصاد مقاومتی مصوب شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری شده است. از این رو اعلام می‌دارد که در شرایط موجود، ادامه این طرح از نظر اینجانب ناممکن و در نتیجه منتفی است.»

سکوت احمدی‌نژاد برای کمک به دولت

علی‌اکبر جوانفکر از همراهان محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی با خبرآنلاین، درباره سکوت رییس‌جمهور پیشین گفته است: آقای احمدی‌نژاد... با در پیش گرفتن سیاست سکوت، در حال کمک به دولت یازدهم است. این سکوت فرصت‌سازی برای دولت فعلی است اما به نظر می‌رسد که نه آقای روحانی و نه همکارانش قدر این سکوت را نمی‌دانند و با اظهارات عجیب و غریب خود می‌خواهند کاری کنند که دکتر احمدی‌نژاد سکوتش را بشکند و وارد مجادلات سیاسی و رسانه‌ای با آنها شود.

کرسنت، موضوع نامه زنگنه به روحانی

وزیر نفت درباره مسائل مربوط به میدان گازی سلمان مشهور به قرارداد کرسنت، به رییس‌جمهور نامه نوشت.

به گزارش مهر، بیژن نامدارزنگنه در این نامه از عدم توسعه میدان سلمان براساس قرارداد کرسنت در طول سال‌های 84 تا 92 (دولت‌های نهم و دهم) انتقاد کرده است. پیش از این، موسی احمدی عضو کمیسیون انرژی مجلس گــــفته بود: مسعود میرکاظمی نیز در مورد زوایای پیدا و پنهان پرونده کرسنت نامه‌ای به رییس‌جمهور نوشته است.

اظهارات جدید حجاریان درباره روحانی

سعید حجاریان در تازه‌ترین اظهارنظر درباره دولت روحانی باز هم گفته است که «اعتدال همان اصلاحات است».

او به مهر گفته «اعتدالگرایان به تنهایی در انتخابات مجلس موفق نیستند زیرا مردم آنها را نمی‌شناسند».

وی تاکید دارد اصلاح‌طلبان به اعتدال و افرادی چون روحانی و ناطق‌نوری به عنوان یک پل و نردبان نگاه نمی‌کنند و برنامه‌های خودشان را برای انتخابات مجلس دارند. اما او معتقد است اصلاح‌طلبان باید با اعتدالگرایان ائتلاف کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها