رئیس شورا و مرکز ملی رقابت با بیان اینکه دستورالعمل قیمت خودرو بر اساس فرمول علمی تهیه شده است؛ اعلام کرد :خودروسازان می توانند قیمت خودروی خود را کمتر از مبلغ مصوب شورا افزایش دهند.
کد خبر: ۶۹۵۳۶۰
خودروسازان می توانند قیمت ها را کمتر از مصوب شورا افزایش دهند

رضا شیوا در گفتگو با واحد مرکزی خبر گفت : گاهی میزان افزایش قیمت ها تا 20 درصد هم مطرح شده است که واقعیت ها ، غیر از آن است.

شیوا اعلام کرد : میزان افزایش به طور متوسط 5.5 درصد و بیشترین افزایش 7.9 درصد و کمترین ان 3.45 درصد است.

وی افزود : دستورالعمل را در دو مرحله اجرا کردیم و در مرحله اول قیمت کارخانه بود که بر اساس دستورالعمل شورا اعلام کردیم اما چون آن موقع قیمت آپشن ها (لوازم انتخابی) را نداشتیم ، عده ای قیمت های کارخانه را با آپشن مقایسه می کنند.

رئیس شورا و مرکز ملی رقابت افزود: برای نمونه قیمت پراید SX131 در دستورالعمل شورا افزایش قیمت 600 هزار تومان تأیید می شد اما مالیات بر ارزش افزوده (2 درصد بیشتر از پارسال) هزینه شماره گذاری ، بیمه اجباری اضافه شده است ، در کنار هزینه استاندارد یورو 4 و کیسه هوا قیمت های کارخانه ای را افزایش داد که میزان افزایش این خودرو پراید را به یک میلیون و 400 هزار تومان می رساند و قیمت نهایی آن را 20 میلیون و 121 هزار تومان می کند.

شیوا گفت : در دستورالعمل جدید این موارد شفاف سازی شده و قیمت های شورا قیمت های کارخانه ای است که شامل آپشن ها و الزامات قانونی نمی شود. شیوا با بیان اینکه شورای رقابت فقط دستورالعمل می دهد که فرمول تعیین قیمت خودرو را مشخص می کند و روندی کارشناسی و فرمول علمی دارد گفت البته فرمول سقف قیمت و حداکثر مبلغ است و خودروسازان می توانند قیمت ها را کمتر از این میزان افزایش دهند.

رئیس شورای رقابت افزود: البته خودروسازان می توانند افزایش قیمت ها را در دو مرحله انجام دهند و روز چهارشنبه دوباره بحث می کنیم و اگر موضوع جدیدی مطرح شود ، ارزیابی می کنیم.

شیوا تصریح کرد : خودروسازان متعهد به افزایش تولید و عرضه شدند و درباره کیفیت هم جریمه تعیین شده است و خودروسازان مجبور هستند کیفیت را در کنار بهره وری افزایش دهند.

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه باید تلاش کنیم ، آرامش بازار خودرو بیشتر شود و خودروسازان هم نقش زیادی در این زمینه دارند گفت مردم دل خوشی از خودروسازان ندارند و خودروسازها می توانند بیشتر همکاری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید
Germany
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
۰
۰
شورای رقابت مطمئن باش مردم از شما هم دلخوشی ندارند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها