باز هم پای دلالان در میان است!

پشت پرده هجوم لیگ برتری ها به کمپ های ترکیه

بی شک خیلی عجیب نیست وقتی متوجه شویم دلالان بازیگردانان اصلی هجوم تیم های لیگ برتری به کشور ترکیه برای اماده سازی پیش فصل خود هستند.
کد خبر: ۶۹۵۲۹۰
پشت پرده هجوم لیگ برتری ها به کمپ های ترکیه

به گزارش جام جم ورزشی، این روزها تیم های حاضر در دوره چهاردهم لیگ برتر دوران آماده سازی خودشان را پشت سر می گذارند و در این بین برگزاری اردوهای خارجی تبدیل به یک اپیدمی فراگیر شده است. اردوهایی که معمولا با صرف هزینه هایی سنگین برگزار می شود و حداقل خرج دویست میلیونی را به باشگاه ها تحمیل می کند. هزینه ای که البته جدا از پول پرداختی برای اجاره کمپ و زمین تمرینی و برگزاری بازی های تدارکاتی است.

باشگاه هایی مثل پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی،راه آهن، سایپا، استقلال خوزستان، سپاهان و چندین و چند لیگ برتری دیگر که اکثر آن ها با بدهی های سنگین مالی مواجه هستند در حالی راهی چنین مسافرت های پرهزینه ای می شوند که معمولا در بیشتر اوقات کاسه چه کنم چه کنم مالی در دست دارند تا بلکه بصورت قطره چکانی پولی در حساب های به ظاهر خشکیده شان تزریق شود. نکته جالب توجه و البته تامل برانگیز اینکه، برخلاف سال های گذشته که اکثر تیم های ایرانی امارات را به پاتوقی برای برگزاری اردوهای خارجی تبدیل کرده بودند، اینبار کشور همسایه غربی ایران را برای برپایی اردوهای تدارکاتی انتخاب کرده اند. کشور ترکیه که مورد هجوم تیم های ایرانی قرار گرفته و درآمدی میلیونی دلاری را از طریق پول های بی حساب و کتابی که همچنان در فوتبال ایران هزینه می شود، به جیب زده است.

نکته مهمتر قضیه تلاش و رقابت جریان مافیایی بود که بین برخی آژانس های مسافرتی شکل گرفت تا سفر تیم های لیگ برتری به ترکیه را مدیریت و این کار از طریق آن ها انجام شود و خبرها حکایت از این دارد که اکثر سفرها نیز بصورت مافیایی و از طریق یکی از دلال های تورهای مسافرتی در اختیار یک آژانس خاص قرار گرفته است!

مساله حضور تیم های لیگ برتری ایران وقتی نگران کننده تر می شود که بدانیم علی رغم صرف این هزینه های سنگین تصاویر منتشر شده حکایت از تمرین برخی از این تیم ها در کمپ های نه چندان مجهز و زمین های معمولی و حتی گاهی بی کیفیت دارد. در حالیکه برخی شهرهای شمال و شمال غربی ایران از جمله رامسر، تنکابن، سرعین و اردبیل با شرایط آب و هوایی تقریبا مشابه و داشتن زمین های تمرین با کیفیت می توانند امکانات قابل قبول و خوبی را در اختیار تیم های لیگ برتری بگذارند. آن هم با صرف هزینه هایی که به ریال حساب می شود و نه ارز ۳۰۰۰ تومانی!

با این همه به نظر می رسد که برپایی اردوهای تدارکاتی قبل از شروع لیگ و نیم فصل در کشورهای خارجی از جمله ترکیه و امارات نیز به مانند بسیاری از اتفاقات فوتبال ایران، پشت پرده های تاریک وسیاهی دارد که با کمی کنجکاوی و جستجو می توان رد پای دلال ها را در آن دید!. اینکه باشگاه ها با چه نیت و هدفی در این وضع دلاری راهی کشورهای همسایه می شوند شاید در نگاه اول پروسه اماده سازی پیش فصل آنها را در ذهن متبادر سازد اما شاید تلخ است وقتی بفهمیم همین ریخت و پاش های اینچنینی هم در نهایت جز اینکه سودی را نثار جیب برخی افراد خاص می کند، سودی نخواهد داشت.

پیام نو

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها