به گفته یک عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، علاوه بر رفع عوارض حادث از زکام، کاهش خشونت صدا، رفع سرفه، خفقان گرم، درد معده و روده، و بسیاری خاصیتهای دگر، نوشیدن و بوییدن گلاب سردرد را نیز برطرف می‌کند.
کد خبر: ۶۹۵۲۷۲

جام جم سرا: محمد اکبرزاده با اشاره به اینکه ایرانیان از نخستین کسانی هستند که از گذشته‌های دور به ویژگی‌های خوراکی و درمانی گل سرخ (محمدی) پی‌برده‌اند، اظهار کرد: مواد اصلی تشکیل دهنده اسانس گل محمدی شامل ۳۳ درصد سیترنلول، ۲۸ درصد گرانتول، ۲۰ درصد استاروپنین و چهار درصد فنیل اتانول است.

وی با بیان اینکه اسانس گل محمدی دارای اثرات ضد ویروسی و باکتری، ضد اسپاسم، آنتی سپتیک و آرام‌بخش است، افزود: از گلاب برای رفع عوارض حادث از زکام، قطع خونریزی از سینه، خشونت صدا، ضد سرفه، خفقان گرم، درد معده و روده، دل پیچه سرد و گرم، درد کبد و طحال، علاج نزله سرد، سردردهای گرم، درد چشم، تقویت حواس، ایجاد نشاط، تقویت دل، رفع خماری، بی‌هوشی و خفقان استفاده می‌شود. همچنین به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی، یکی از پاک کننده‌های قوی برای پوست‌های خشک به شمار می‌رود.
به نقل از فارس، اکبرزاده با اشاره به اینکه گلاب بهترین نوشیدنی برای کسانی است که دچار خونریزی و مشکلات سینه و گلو هستند، گفت: گلاب ناراحتی سینه را از بین می‌برد و از بیهوشی جلوگیری می‌کند، همچنین گلاب سرد، گرمی درون را از بین می برد و بدن را تقویت می‌کند. بوییدن گلاب برای تقویت قلب، جلوگیری از بیهوشی و تقویت حواس مفید است و نوشیدن و بوییدن آن سردرد را، به‌ویژه وقتی ناشی از هوای آلوده یا آلودگی صوتی باشد، رفع می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها