یک متخصص پوست ضمن بیان شایع‌ترین مشکلات پوستی در ایران:

کف دستتان را ۱۰ دقیقه جلوی آفتاب بگیرید

اطلاعات اندک درباره برخی مسائل باعث می‌شود انجام کاری با انجام ندادنش تفاوت چندانی نداشته باشد. این رویه در استفاده از کرمهای ضد آفتاب از سوی برخی افراد نیز دیده می‌شود. بسیاری از چنین افرادی تصورات غلطی دارند که پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم قصد جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست دارید و نمی‌خواهید تصورات اشتباه کار شما را شبیه آن افراد کند، نوشتار پی آمده را مطالعه کنید.
کد خبر: ۶۹۴۳۹۱
۹ تصور غلط در استفاده از ضد آفتاب

جام جم سرا: ۹ تصور که در استفاده از کرم ضد آفتاب رایج شده از این قرار است:

۱- مقدار کمی ضد آفتاب کافی است!
استفاده ناکافی از ضد آفتاب اثر چندانی نخواهد داشت. به اندازه یک سکه کوچک از کرم به صورتتان بمالید نه قدر یک نخود! اگر هم کل بدنتان در معرض اشعه آفتاب است به اندازه یک سکه به ناحیه شکم، یک سکه برای پشتتان، یک سکه برای دستان و دو سکه برای پا‌ها کفایت می‌کند. روی پا‌ها و انگشتانتان را نیز از قلم نیندازید.

۲- پوست تیره و سبزه نیازی به ضد آفتاب ندارد!
با اینکه احتمال ابتلا به سرطان پوست در پوستهای تیره کمتر بوده ولی زیاد به لایه ازن اعتباری نیست و توصیه می‌شود حتما از ضدآفتاب استفاده کنید.

۳- همین که ضد آفتاب SPF داشته باشد کافی است!
در هنگام فعالیت در بیرون از خانه یا ورزش در فضای باز که با تعریق همراه است، همچنین برای رفتن به ساحل و استخرهای روباز باید از کرمی با SPF بالا‌ استفاده کرد.

۴- یک بار مالیدن کرم ضد آفتاب کافی است!
اگر پوست روشنی دارید هر دو ساعت یک بار، برای پوست زیتونی هر ۴-۳ ساعت و اگر پوست خیلی تیره‌ای دارید، روزی سه بار ضدآفتاب را تجدید کنید.

۵-زمستانها یا حین رانندگی نیازی به استفاده از ضدآفتاب نیست!
هنگام رانندگی علایم خیلی از سرطان‌های پوست در سمت چپ بدن نمود می‌کند، چون دست چپ در رانندگی در معرض شدید آفتاب است. همچنین توصیه می‌شود از ضدآفتاب SPF ۲۵ در زمستانها استفاده شود. اگر از چربی کرم شکایت دارید می‌توانید از ضدآفتاب‌های پودری هم استفاده کنید.

۶- استفاده از کرمی که از جذب UVB ممانعت کند کافی است!
برای جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست علاوه بر محافظت دربرابر اشعه UVB باید دقت کرد که ضد آفتاب مورد استفاده جلوی نفوذ UVA را نیز که اشعه ای مضر است مسدود کند.

۷- ضد آفتاب تاریخ مصرف ندارد!
همیشه تاریخ مصرف را چک کنید و پس از یکسال از باز کردن در تیوپ، بقیه آن را دور بریزید. همواره از در معرض خورشید قرار دادن تیوپ خودداری کنید.

۸- اگر دیدم پوستم سوخته، ضد آفتاب می زنم!
از ضدآفتاب دیر استفاده نکنید و منتظر نشوید تا پوستتان بسوزد، قبل از خارج شدن از خانه کرم بزنید.

۹- مالیدن کرم ضد آفتاب کافی است!
در روزهای آفتابی استفاده از عینک، دستکش و کلاه را فراموش نکنید. هر چه سد بیشتری دربرابر اشعه مضر خورشید بسازید بهتر است. (ویراسته و تلخیص شده- صبحانه آنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها