حمید گورابی رئیس پژوهشکده رویان روز سه‌شنبه در نشست مدیران معاونت صدای سازمان صدا و سیما حضور یافت و راه‌های همکاری این پژوهشکده با رادیو بررسی شد.
کد خبر: ۶۹۴۳۳۱
آمادگی رادیو برای همکاری بیشتر با موسسه رویان

محمدحسین صوفی با اشاره به فعالیت موسسه رویان در حوزه سلول‌های بنیادی، فعالیت‌های نوترکیب، داروهای جدید و حیوانات تراریخته اظهار کرد: شبکه‌های مختلف رادیو با این موسسه ارتباط خوب و موثری دارند و با توجه به رشد فعالیت‌های علمی، پژوهشی، مطالعاتی، اجرایی و عملیاتی پژوهشگاه رویان باید علاوه بر اطلاع رسانی از فعالیت‌های این پژوهشگاه، وارد تولید و پخش برنامه‌های عمیق‌تر شویم.

معاون صدا بر همکاری بیشتر موسسه رویان و رسانه رادیو تأکید و خاطرنشان کرد: کارگروهی از دو مجموعه باید نشست‌های تخصصی‌تر و اجرایی‌تری داشته باشند تا بتوانیم درخصوص مجموعه فعالیت‌هایی که باید برای موسسه رویان انجام دهیم، تقسیم کار صورت گرفته و با مشخص کردن موضوعات، زمان‌بندی صورت گیرد.

همگامی رسانه ملی با پژوهشگاه رویان

گورابی هم در این جلسه گفت: ازهمگامی رسانه ملی بویژه رادیو با پژوهشگاه رویان و آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی ازفعالیت‌های این پژوهشگاه به مردم و جامعه قدردانی می‌کنم. وی بیان کرد: اکنون موسسه رویان با گذشت نزدیک به دو دهه، به یکی از معتبرترین مراکز ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی در خاورمیانه تبدیل شده است. البته رویان طی چند سال اخیر از فعالیت صرف در درمان نازایی و ناباروری فراتر رفته و به عرصه تحقیقات سلول‌های بنیادی وشبیه سازی هم وارده شده است.

گورابی با اشاره به تاریخچه تاسیس پژوهشگاه رویان افزود: توجه به عرصه‌های علمی و پژوهشی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و شتاب و رشد در این حوزه مرهون تلاش‌های رسانه‌ها بویژه صدا و سیماست. رسانه بویژه رادیو می‌تواند در حوزه آموزش به ویژه آموزش‌های همگانی به مردم جامعه در حوزه پزشکی تولید مثل و سلول‌های بنیادی و سلول درمانی نقش موثری داشته باشد.

وی با اشاره به آموزش‌های تخصصی دراین حوزه گفت: رسانه می‌تواند با تولید برنامه‌های مستند و نشست‌های تخصصی به متخصصانی که مخاطبان رادیو هستند، آموزش‌های لازم را ار ائه کند.

در ادامه این جلسه مدیران هر دو نهاد برای هر گونه همکاری مشترک در جهت ارائه خدمات رسانه‌ای و پزشکی به مردم و جامعه تاکید کردند. (روابط عمومی معاونت صدا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها