الگوبرداری چیز مذمومی نیست

ناگفته های یک بازیگر درباره «هفت سنگ»

رمضانعلی شجاعی کیاسری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: آن کسی که صاحب حقوق است باید اعتراض کند تا ما پیگیری کنیم. اگر نکرد که ما مشکلی نداریم.
کد خبر: ۶۹۳۹۰۴
صاحبان «خانواده مدرن » شکایت کنند تا ما پیگیری کنیم

داستان کپی کاری مجموعه تلویزیونی هفت سنگ از سریال (modern family) خانواده مدرن همچنان ادامه دارد. در این چند روز خبرهای ریز و درشت زیادی در این خصوص شنیده‌ایم. از این‌که کارگردان اعلام کرده ما گفته بودیم این یک اقتباس است ولی صدا و سیما نگذاشته اسم محصول نهایی را بزنیم یا آن خبر تصویری که سایت مجله‌ تایم امریکا منتشر کرده و بسیار جالب است که در آن به جای نوشته شدن مقاله و حرف زدن در خصوص این اتفاق تنها به این بسنده کرده است که چند سکانس نعل به نعل کپی شده «هفت سنگ» را در کنار سکانس‌های اصلی سریال خانواده مدرن (modern family)گذاشته و قضاوت را به خود مخاطبان واگذار کرده است.

/Media/Image/1393/04/06/635395030424750356.jpg

در بین این همه هیاهو شنیدیم که نمایندگان مجلس هم در صحن علنی مجلس نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده‌اند و قرار است در این خصوص اقداماتی انجام دهند، اما برای این‌که ار جزئیات اقدامات احتمالی نمایندگان مجلس در این خصوص باخبر شویم به سراغ رمضانعلی شجاعی کیاسری عضو کمیسیون فرهنگی مجلس و یکی از اعضای شورای نظارات بر سازمان صدا و سیما رفتیم تا ببینیم قرار است چه اتفاقی در مجلس برای «هفت سنگ» رخ دهد.

البته پیش از این شنیده بودیم که مجلسی‌ها نامه‌ای در این خصوص به سازمان صدا و سیما نوشته‌اند که کیاسری همان ابتدای صحبت این موضوع را رد کرد و گفت: «این نامه نوشته نشده یا اگر هم نوشته شده من خبر ندارم. ولی در رابطه با کپی برداری این سریال از من سؤال شد و اعتراضاتی هم صورت گرفت. اما باید این مسئله مورد بررسی قرار بگیرد تا معلوم شود چقدر صحت دارد».

صاحب حقوق این سریال باید پیگیری کند

زمانی که به کیاسری گفتیم که اگر صحت این ادعا ثابت شود برخوردی با این کار که نقض کامل حقوق کپی رایت خواهد شد یا نه جواب جالبی از او شنیدیم: «نه برخوردی نخواهد شد، آن کسی که صاحب حقوق است باید اعتراض کند تا ما پیگیری کنیم. اگر نکرد که ما مشکلی نداریم.» برای بار دوم پرسیدیم که به عنوان یک نماینده مجلس در خصوص این مسئله چه نظری دارد که کیاسری مجدداً این جمله را تکرار کرد که: «آن کسی که متولی و صاحب اثر است باید اعتراض کند تا ما پیگیری کنیم.»

به این ترتیب در مورد این مسئله تنها زمانی کپی کردن این سریال مورد اعتراض قرار خواهد گرفت که استیون لویتان و کریستوفر لوید به عنوان تهیه کنندگان اصلی مجموعه (modern family)خانواده مدرن مدرن به مراجع قضایی شکایت کنند. (روزنامه صبا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها