مریم نوابی نژاد پژوهشگر «ماه عسل»:

ما را به بازنمایی غم و غصه متهم می کنند

مریم نوابی نژاد پژوهشگر برنامه تلویزیونی «ماه عسل» گفت: ماه عسل قبل از هر چیز برنامه ای اجتماعی است و اگر به سوژه های دیگر هم بپردازد، با دیدی اجتماعی به سراغ آن ها می رود.
کد خبر: ۶۹۳۸۷۰
ما را به بازنمایی غم و غصه متهم می کنند

مریم نوابی نژاد کارشناس سوژه یاب ویژه برنامه "ماه عسل" درباره ویژگی مهمانان و سوژه های سری جدید این برنامه گفت: ما می خواهیم یک اتفاق و جریانی را در برنامه شروع کنیم و برای استارت آن نمی توانیم به مخاطب شوک وارد کنیم. دقیقا مانند نگارش یک رمان است که دارای شروع، میانه، اوج و بعد فرود است. امسال داستان های عجیب و غریب مانند سال های گذشته کم نداریم اما دلیلی ندارد که بخواهیم همه آن ها را شب اول در برنامه رو کنیم.

/Media/Image/1393/04/18/635405029105007351.jpg

وی ادامه داد: معمولا سعی می کنیم با جریان ساده زندگی شروع کنیم. مانند یک آرزو که آیا می شود من برنده یک قرعه کشی باشم؟ و این را هم در نظر داریم قصه هایی کار شود که مبتلا به در جامعه زیاد دارد. قصه های زیادی به ما پیشنهاد می شود. شاید در ماه عسل های اول بعضی از این سوژه ها را به راحتی می پذیرفتیم و در برنامه به آن ها پرداخته می شد اما اکنون با دقت بیشتری سوژه ها را انتخاب می کنیم و به گستره دربرگیری سوژه ها توجه زیادی داریم. برای مثال آلزایمر یکی از موضوعات برنامه بود که اتفاقا دغدغه و نگرانی خود من هم بوده و هست.

وی با تاکید بر رویکرد اجتماعی برنامه افزود: متاسفانه گاهی ما را به بازنمایی غم و غصه متهم می کنند. طبیعی هم هست. مهمانان این برنامه افراد رنجدیده هستند و سختی های زیادی را پشت سر گذاشته اند. ماه عسل قبل از هر چیز برنامه ای اجتماعی است و اگر به سوژه های دیگر هم بپردازد، با دیدی اجتماعی به سراغ آن ها می رود. بنابراین اگر از مهدی رحمتی به عنوان دروازه بان فوتبال دعوت می کند او در برنامه صرفا یک ورزشکار نیست بلکه کسی است که در کودکی کار و هزینه های شخصی اش را خود تامین می کرده است. بنابراین اگر قصه ای در قالب اجتماعی بگنجد آن را در برنامه استفاده می کنیم در غیر این صورت سعی نمی کنیم که به زور آن را در قالب اجتماعی جای دهیم. (روابط عمومی شبکه سه سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
حمید رضا فرهمند
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۹
۰
۰
برنامه غم و غصه با وضعیت گرانی و بدبختی مردم نه كه مثل اروپا زندگی میكنیم غم نداریم .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها