رویکرد رسانه های عربی به تحولات غزه - 1

جای خالی فلسطین در صفحات اول روزنامه های مصری

برخی رسانه های عربی، موج جدید تظاهرات و اعتراضاتی که به دنبال کشته شدن نوجوان فلسطینی محمد ابوخضیر به دست شهرک نشینان صهیونیست، سراسر سرزمینهای اشغالی را فراگرفته، سرآغاز ˈانتفاضه سوم ˈ توصیف می کنند.
کد خبر: ۶۹۲۷۰۶
احتمال شعله ور شدن انتفاضه سوم

به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه اماراتی البیان ، پلیس رژیم صهیونیستی در شهرهای الطیبه و جلجولیه و قلنسوه و وادی عاره واقع در مناطق اشغال شده در سال 1948 اقدام به پراکنده کردن تظاهرکنندگان فلسطینی کرد.

به گزارش البیان، شماری از جوانان فلسطینی در الطیبه خیابان اصلی این شهر را بستند و تعدادی لاستیک خودرو را به آتش کشیدند لوبا السمری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره گفت : پلیس اسراییل در شهر الطیبه سه تن از جوانان فلسطینی را بازداشت کرد.

از سوی دیگر تظاهرکنندگان در شهرک غربی باقه واقع در مناطق فلسطینی اشغال شده در سال 1948 پرچم های فلسطین را برافراشتند و پرچم اسراییل را به آتش کشیدند.

ساکنان باقه پس از آنکه شنیدند تعدادی از شهرک نشینان صهیونیست به شهرک آنها یورش برده اند ، گردهم جمع شدند.

تعدادی از شهرها و شهرکهای فلسطینی نشین در اعتراض به سوزانده شدن ابوخضیر به طور زنده به دست شهرک نشینان صهیونیست در نقاط مختلف تظاهرات خشمگینانه برپا کردند.

البیان افزود: پلیس ر‍ژیم صهیونیستی اعلام کرد ده تن از فلسطینیان ساکن مناطق اشغال شده در سال 1948 را به دنبال درگیری های روی داده در دو شب گدشته بازداشت کرده است .

از سوی دیگر درگیری در مناطق مختلف بیت المقدس اشغالی از سر گرفته شد و تعدادی از فلسطینیان در اثر شلیک گلوله های ساچمه ای و گاز اشک آور از سوی نیروهای اشغالگر مورد اصابت قرار گرفتند.

همچنین دهها فلسطینی در درگیری با نیروهای اشغالگر در روستای شرقی برطعه در جنوب غرب جنین دچار خفگی شدند. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها