پشت صحنه مجموعه رمضانی «آخرین گناه» ساخته حسین سهیلی‌‌زاده که سال 1385 از شبکه دو پخش شد، امشب از برنامه پشت ماه در شبکه مستند پخش می‌شود.
کد خبر: ۶۹۲۵۶۱
پشت صحنه «آخرین گناه» در شبکه مستند

پشت‌ماه به تهیه‌کنندگی محمد هوشمند با هدف به‌تصویرکشیدن پشت پرده بهترین سریال‌های رمضانی سال‌های اخیر در شبکه مستند تولید شده و در ماه مبارک رمضان از این شبکه پخش می‌شود.

امشب پشت صحنه سریال آخرین گناه به تصویر کشیده می‌شود و مهران رسام تهیه‌کننده، حسین سهیلی‌زاده کارگردان این مجموعه و بازیگران این سریال همچون حمیدرضا پگاه و اشکان خطیبی از خاطرات ساخت این مجموعه خواهند گفت.

آخرین گناه با بازی حمیدرضا پگاه، جمشید مشایخی، منوچهر آذر، لیلا اوتادی و اشکان خطیبی درباره دکتر اکرمی، فردی وارسته و با ایمان است که قبل از مرگش وصیت می‌کند که قرنیه چشمش به عبدالله صدوق که او نیز فرد متدینی است، اهدا شود؛ اما رویا دختر دکتر اکرمی با اصرار فراوان چشم پدر را به چشم نامزدش دکتر مودت که او نیز مشکل بینایی دارد، پیوند می‌زند. بتدریج مودت چیزهای عجیب و غریبی می‌بیند و هر کسی را که می‌بیند او را با تجسم اعمالش مشاهده می‌کند.

برنامه پشت ماه، پشت صحنه 25 سریال رمضانی از بین 40 سریال سال‌های گذشته را به نمایش می‌گذارد. صاحب‌دلان، اغما،‌ ملکوت، او یک فرشته بود، خانه به دوش و مثل هیچ‌کس از جمله این 25 سریال هستند و قرار است پشت صحنه سریال‌های رمضان امسال نیز در قالب این برنامه پخش شود.

همچنین دو مستند قلم‌زنی و منبت‌کاری ساخته شهرام درخشان، امروز ساعت 18 از برنامه فانوس شبکه مستند به نمایش درمی‌آید.

قلم‌زنی یکی از رشته‌های هنرهای سنتی ایران است که در رده هنرهای صناعی و در گروه فلزکاری قرار دارد. این هنر عبارت است از ایجاد خطوط و نقوش به وسیله قلم با ضربه چکش و روی اجسام فلزی. منبت کاری نیز یکی از هنرها و صنایع دستی ایرانی است که در این هنر نقش‌ها به صورت نقش برجسته روی زمینه کار قرار می‌گیرند و بیشتر به صورت کنده‌کاری روی چوب اجرا می‌شود.

شهرام درخشان از فیلمسازان برجسته عرصه مستندسازی است که در این راه تاکنون تهیه، کارگردانی، نویسندگی و گویندگی بسیاری از فیلم‌های مستند را به عهده داشته است. او از سال ۶۷ فعالیت در این عرصه را آغاز کرد و تاکنون فیلم‌های طب حاشیه، تاریخ اساطیر، پارسا درایا، خانه‌ام روی تپه‌هاست، بر کرانه‌های پارس، تمدن بازیافته، مردمی که همه چیز، همه چیز، همه چیز دارند و در عصر قجر را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.

مستند 180 روز تنهایی در بایکال که داستان زندگی انسانی تنها به نام سیلوان تیسون در دریاچه بایکال را روایت می‌کند، امشب ساعت 22 از شبکه مستند پخش می‌شود. در این مستند تلاش‌های تیسون برای فائق آمدن بر تنهایی را خواهیم دید. وی کارگردانی و نویسندگی فیلم را به عهده داشته و تصاویر دیدنی از روزهای تنهایی خود خلق کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها