کارگردان «کشتزار مرگ» از انجام تست گریم برخی از بازیگران این سریال تاریخی خبر داد و گفت: احتمالا چند بازیگر عرب زبان در این پروژه حضور داشته باشند.
کد خبر: ۶۹۲۰۸۳
دوست دارم سریال «صدام» را امسال کلید بزنم

سیروس مقدم کارگردان سینما و تلویزیون درباره آخرین جزییات ساخت سریال تاریخی «کشتزار مرگ» گفت:در مرحله‌ای برای انتخاب بازیگران این سریال تست گریم هم انجام شد و با چندین بازیگر عرب زبان نیز مذاکراتی انجام شد اما همچنان پروژه وارد فاز تولید نشده است.

وی برای اولین بار درباره داستان این سریال گفت: «کشتزار مرگ» شامل نمایش جنگ ایران و عراق، عراق و کویت، فرار دامادهای صدام به اردن و تیرباران آنها و همه دیگر وقایع مهم زندگی صدام است که در حاشیه آن داستانهای دیگری از تاریخ معاصر عراق نیز روایت خواهند شد.

مقدم اضافه کرد: اگر میان صاحب‌نظران مرتبط توافقی به وجود آید و اجماعی بر ساخت این سریال به وجود آید نیمه دوم سال و از شهریور ماه پیش‌تولید این سریال آغاز خواهد شد. این پروژه یک پروژه ملی است و نیاز دارد که همه دستگاه‌های دولتی و غیردولتی مربوط به این نتیجه برسند که این کار باید انجام شود.

مقدم پیش از این اعلام کرده بود که علیرضا نادری نگارش سیناپس اولیه این سریال انجام داده و در حال حاضر «کشتزار مرگ» در حال بازنویسی و برطرف شدن ایرادات تاریخی آن است تا به مرحله پیش‌تولید برسد.

«کشتزار مرگ» پروژه‌ای فراملی است و چون باید تصویربرداری‌هایی در عراق، اردن و سوریه انجام شود، این پروژه، پروداکشن عظیم، بزرگ و وسیعی دارد.

کارگردان «دیوار» با اشاره به اینکه «کشتزار مرگ» فیلمنامه‌ بسیار حساسی دارد، تصریح کرد: از طرفی به دلیل اینکه هنوز مدافعان صدام زنده هستند و فعالیت، بمب‌گذاری و خرابکاری می‌کنند و در بین آنها هزاران نظریه وجود دارد و از طرف دیگر در بین ایران هم دیدگاه‌هایی وجود دارد تا این فیلمنامه بخواهد به متن قابل تایید و مشترک و توافق همه برسد زمان می‌برد.

«کشتزار مرگ» سریال تاریخی الف ویژه به سفارش موسسه فرهنگی اوج است که قرار است در آن سرگذشت زندگی صدام حسین از تولد تا اعدامش به کارگردانی سیروس مقدم روایت می‌شود. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها