زن و شوهری که به بهانه دریافت وام بدون بهره از یک موسسه خیریه مردم را فریب داده و چهار میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند، از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی استان مرکزی دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۹۰۶۳۷
زوج شیاد با پول مردم حاتم بخشی می‌کردند

فرمانده انتظامی استان مرکزی در این باره به جام‌جم گفت: روزهای پایانی خرداد امسال، زنی با حضور در پلیس آگاهی با ارائه شکایتی عنوان کرد، چندی پیش در اداره‌ای‌ با زنی آشنا شدم که ادعا می‌کرد با یک موسسه خیریه که در زمینه پرداخت وام فعالیت دارد، همکاری می‌کند و اگر بخواهم می‌تواند برایم وام چند صد میلیونی بگیرد. من هم 67 میلیون تومان به حساب این زن واریز کردم تا مقدمات دریافت وام بدون بهره را از آن موسسه برایم فراهم کند. اما مدتی بعد وی متواری شد و متوجه شدم در دام یک کلاهبردارحرفه‌ای گرفتار شده‌ام.

شناسایی متهم

سردار عزیزالله ملکی افزود: با تشکیل پرونده و دستور قضایی، چهره‌نگاری رایانه‌ای از زن کلاهبردار انجام شد و او تحت تعقیب پلیس قرار گرفت. در ادامه تحقیقات افراد دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌های مشابهی را ارائه کردند که نشان می‌داد مالباختگان در دام همان زنی گرفتار شده‌اند که تحت تعقیب پلیس قرار دارد.

وی یادآور شد: جستجو برای دستگیری زن کلاهبردار ادامه داشت تا این که دو روز پیش او در مخفیگاهش شناسایی و دستگیر شد و با انتقال به پلیس آگاهی به جرمش اعتراف و عنوان کرد: از یک سال پیش به شیوه‌ای مشابه مردم را به دام انداخته و به بهانه معرفی آنها برای دریافت وام بدون بهره به یک موسسه خیریه، بیش از 4 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده و بخشی از این پول را به حساب شوهرش واریز کرده و بخشی را به یک رباخوار داده تا سود بگیرد و برای سرپوش گذاشتن به فعالیت‌های مجرمانه‌اش به چند موسسه خیریه پول پرداخت کرده است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در پی اعتراف متهم، شوهرش نیزدستگیر شد و اعتراف کرد با همسرش در این کلاهبرداری‌ها همدست بوده است.

بنا بر این گزارش، با صدور قرار قانونی برای این زوج، آنها روانه زندان شدند. تاکنون 50 مالباخته با حضور در پلیس آگاهی استان مرکزی، از متهمان شکایت کرده‌اند. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها