ردپای پلنگ صورتی و مورچه‌خوار را دنبال کنید

تغییر جنسیت شخصیت‌های کارتونی + عکس

نمایش «ردپای صورتی» به کارگردانی آروند دشت آرای که اقتباسی از انیمیشن های معروف «پلنگ صورتی» و «مورچه و مورچه خوار» است تا 15 تیرماه در تماشاخانه استاد ناظرزاده کرمانی میزبان علاقمندان به تئاتر خواهد بود.
کد خبر: ۶۹۰۱۷۸
تغییر جنسیت شخصیت‌های کارتونی + عکس

نمایش «ردپای صورتی» نوشته احسان گودرزی و به کارگردانی آروند دشت‌آرای در واقع بازآفرینی و یا بهتر بگوییم اقتباسی آزاد از انیمیشن «پلنگ و صورتی» و «مورچه و مورچه خوار» است اجرای خود را از 4 خرداد ماه در تماشاخانه استاد ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده است.

در اجرای دشت آرای شاهد شخصیت های نوستالوژیک و محبوبی هستیم که بارها آنها را در انیمیشن‌ های دوران کودکی دیده‌ایم.

پلنگ صورتی، بازرس گلزوو، گروهبان دودو، مرد سفید، مورچه، مورچه خوار از جمله شخصیت هایی هستند که در این نمایش بازسازی شده اند.

البته دشت آرای در نمایش «ردپای صورتی» در واقع ردپایی از این انیمیشن های محبوب را به تصویر کشیده و داستانی که مورد استفاده قرار داده روایتی خیالی از این موجودات است و شباهتی به آنچه که مخاطب سال ها با آن روبرو بوده، ندارد.

از ویژگی‌های این اثر نمایشی می توان به طراحی لباس و منطبق با اصل شخصیت‌های این کارتون‌های نوستالوژیک اشاره کرد. امیر اثباتی طراحی لباس نمایش«ردپای صورتی» را بر عهده دارد.

یکی دیگر از نکات جالب توجه در این نمایش تغییر جنسیت پلنگ صورتی و مورچه از مرد به زن است.

دشت آرای در نمایش «تن تن و راز قصر مونداس» نیز «میلو» سگ «تن تن» را که در نسخه انیمیشن، «نر» بود تبدیل به سگی ماده با بازی طناز طباطبایی کرده بود.

در این اثر نمایشی، داریوش موفق در نقش سربازرس کلوزو، فرزین محدث گروهبان دودو، کاظم سیاحی مرد سفید، ستاره پسیانی مورچه، رامین سیاردشتی مورچه خوار، اشکان مهری کارگردان، ساناز باقری منشی و مارین میلر پلنگ صورتی هستند.

مارین میلر بازیگر هلندی دارای جوایز متعددی از جشنواره‌های معتبر تئاتری اروپا و مسلط به زبان‌های انگلیسی، آلمانی و فرانسه است و بر 8 گویش از زبان انگلیسی احاطه کامل دارد.

میلر همچنین کارگاه‌های آموزشی متعددی در زمینه تئا‌تر فیزیکال و حرکت مدرن برگزار کرده است.

این اثر نمایشی که کاری از گروه تئاتر «ویرگول» است تا 15 تیرماه ساعت 20 در تماشاخانه استاد ناظرزاده کرمانی میزبان علاقمندان تئاتر خواهد بود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها