مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: با تعاملی که با شورای رقابت داریم، قیمت های جدید خودروهای تولید داخلی طی این هفته اعلام خواهد شد.در بحث قیمت خودروها تابع تصمیمات شورای رقابت هستیم، هر چه قانون بگوید، ما نیز آن را انجام خواهیم داد.
کد خبر: ۶۸۹۸۲۴
قیمت های جدید خودرو این هفته اعلام می‌شود

هاشم یکه زارع روز یکشنبه در حاشیه مراسم آغاز دوباره صادرات محصولات ایران خودرو به روسیه در جمع خبرنگاران افزود: با تمهیداتی که شورای رقابت و ایران خودرو اندیشیده اند، قیمت پایه پژو 206 تغییری پیدا نخواهد کرد و افزایش ناچیزی هم در خودرهای 405 و پژو پارس خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ایران خودرو بدنبال افزایش قیمت ها نیست، اظهار داشت: وقتی برخی نهاده های تولید افزایش پیدا می کند ما نیز ناچار هستیم افزایشی را در قیمت ها اعمال کنیم، اما سعی می کنیم برای رفاه حال مشتریان این افزایش قیمت ها، حداقلی باشد.

مدیر عامل ایران خودرو بر لزوم ابلاغ قیمت جدید خودروها از سوی شورای رقابت به خودروسازان تاکید و گفت: برای اعمال قیمت های جدید باید این قیمت ها از سوی شورای رقابت به ما ابلاغ شود که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

13 تا 16 هزار دلار قیمت محصولات صادراتی به روسیه

یکه زارع همچنین در خصوص قیمت خودروهای صادراتی ایران خودرو به روسیه گفت: قیمت این خودروها بین 13 هزار تا 16 هزار دلار برای مصرف کننده نهایی است.

وی با بیان اینکه خودروهای سمند ال ایکس، سمند ای ایکس، سورن و رانا در سبد محصولات صادراتی به روسیه قرار دارند، اظهار داشت: در بحث توسعه محصولات ایران خوردو، به طور قطع محصولات جدیدی به این سبد اضافه خواهد شد.

صادرات 50 هزار دستگاه از محصولات ایران خودرو

مدیر عامل ایران خودرو با اشاره به وجود سایت تولید محصولات ایران خودرو در بلاروس افزود: در حال حاضر در این سایت تولید کمی انجام می شود، ولی این سایت را توسعه خواهیم داد تا به مرکز اصلی صادرات ما در این منطقه تبدیل شود.

وی با بیان اینکه امسال 50 هزار دستگاه از محصولات ایران خودرو صادر خواهد شد گفت: این صادرات عمدتا به روسیه و عراق است و طی سه سال آینده نیز 30 درصد از محصولات ایران خودرو صادر خواهد شد.

عرضه خودروی دنا در مردادماه سال جاری

یکه زارع در مورد عرضه محصولات جدیدی ایران خودرو به بازار نیز گفت: خودروی دنا تا پایان مرداد ماه امسال به بازار عرضه می شود و طی شش ماه پس از آن نیز نوع دنده اتوماتیک دنا عرضه خواهد شد.

مدیر عامل ایران خودرو در مورد دلیل توقف پروژه رانا هاچ بک در ایران خودرو نیز گفت: این پروژه متوقف شده و دلیل این مسئله آن است که تولید این خودرو دارای شرایط رقابتی نبوده بود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر پژو 206 بدون حضور شرکت پژو در ایران تولید می شود که اگر رانا هاچ بک تولید شود رقیبی برای 206 خواهد بود.

از سایر قطب های خودروسازی استقبال می کنیم

مدیر عامل ایران خودرو در خصوص ایجاد قطب سوم خودروسازی کشور در چابهار نیز گفت: از ایجاد هر قطب خودروسازی که بر مبنای تولید داخل فعال باشد استقبال می کنیم.

اختصاص 100 میلیون تومان به تحقیق و توسعه

یکه زارع در ادامه با بیان اینکه امسال فروش ایران خودرو به 15 هزار میلیارد تومان خواهد رسید گفت: بیش از دو درصد از این رقم معادل 100 میلیون تومان به تحقیقات اختصاص خواهد یافت.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها