«آنها دختران را چندتا چندتا می برند»

روایت تکان دهنده زنان ایزدی از رفتارهای داعش

گروه تروریستی داعش در دستورالعمل جدید خود از خانواده های شهر موصل خواست که دختران خود را به ازدواج تروریست ها در بیاورند یا 30 هزار دلار پرداخت کنند.
کد خبر: ۶۸۹۷۹۵
دستور جدید داعش برای "جهاد نکاح"

به گزارش مهر به نقل از پایگاه خبری المسله، گروه تروریستی داعش در تازه ترین جنایت خود در شهر موصل اعلام کرده است خانواده های این شهر باید دختران خود را به عقد و ازدواج تروریست ها در بیاورند یا در غیر اینصورت مبلغ 30 هزار دلار پرداخت کنند.

داعش اعلام کرده است که سرپیچی از این دستور عواقب سختی به همراه دارد. شماری از زنان شهر موصل پس از هتک حرمت توسط تروریست ها خودکشی کرده اند و این امر واکنش سازمان دیدبان حقوق بشر را در برداشته است.

توصیه خاتمی به افراطیون اطلاح طلب

همزمان با تقلای برخی اعضای حزب منحله مشارکت برای احیای این حزب تحت پوشش نامی دیگر، خاتمی از آنان خواست از افرادی استفاده نکنند که حساسیت ایجاد کنند.

به گزارش جهان به نقل از دانا، برخی احزاب منحله به دنبال بازسازی خود هستند. اخیراً برخی اعضای حزب منحله مشارکت دیداری با خاتمی داشته و گفته‌اند می‌خواهند با نام جدید به فعالیت‌های خود ادامه بدهند.

بر اساس این گزارش خاتمی این اقدام را «خوب» دانسته اما تاکید می‌کند نباید به افراد افراطی و تندرو اجازه ورود بدهند.

خاتمی گفته است: چنین افرادی باعث به وجود آمدن حساسیت بر روی هیئت مرکزی این تشکل می‌شوند.

یکی از دلایل تصمیم جدید، آغاز فعالیت‌های حزبی محمدرضا عارف است. برخی اعضای حزب منحله مشارکت معتقدند که عارف در حال جذب بدنه اصلاح‌طلبان است. از این رو حزب منحله مشارکت برای عقب نماندن از عارف به تکاپو افتاده است.

ماجرای آزاد کردن دختر و همسر بنی صدر از زندان

حجت الاسلام والمسلمین مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی و عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی که در فاجعه تروریستی هفتم تیر ، یکی از چشمان خود را از دست داد، به بیان خاطرات شنیدنی از منش کم نظیر «شهید آیت الله بهشتی» پرداخته است.

وی در گفت و گو با روزنامه جمهوری اسلامی با اشاره به اتفاقات پیش از شهادت آیت الله بهشتی می گوید: زمانی که زن و دختر بنی صدر در شورش خیابانی منافقین در سال 60 دستگیر شدند، شهید بهشتی به آیت‌الله موسوی اردبیلی که آن زمان دادستان کل کشور بودند تلفن کردند و دستور دادند آنها را آزاد کنند، وقتی پرسیدیم چرا آقای موسوی اردبیلی را مجبور به این کار کردید؟ پاسخ دادند: چون ما در جدال هستیم با آقای بنی صدر، بنابر این دستگیری زن و دختر او به عنوان انتقام شخصی است و ما نباید این کار را بکنیم

این عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی که از سابقون انقلاب به شمار می رود، در بخش دیگری می گوید: وقتی کسی از نزدیک با آقای بهشتی مواجه می‌شد می‌دید که آقای بهشتی مجسمه تواضع و فروتنی است. بعضی از افراد که آن ذهنیت را بر اثر تبلیغات منافقین داشتند وقتی با آقای بهشتی مواجه شدند از این رو به آن رو شد. مرید آقای بهشتی شدند و تا آخر به آقای بهشتی عشق ورزیدند.

حجت الاسلام والمسلمین مهاجری با اشاره به نظرات شهید بهشتی در مورد حجاب تصریح می کند: حجاب حکم ضروری اسلام است و باید هم اجرا بشود ولی این که موفق نیستیم راز و رمز آن این است که - ما در عمل و گفتار دوگانگی نشان داده‌ایم به مردم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها