با کاهش ۱.۵ دلاری در هفته گذشته

نفت ۱۱۳ دلار و ۳۰ سنت شد

با موفقیت دولت عراق در مهار گروه تروریستی داعش قیمت جهانی نفت در هفته گذشته ۱.۵ دلار کاهش یافت و در پایان معاملات روز جمعه به ۱۱۳ دلار و ۳۰ سنت در هر بشکه رسید.
کد خبر: ۶۸۹۳۰۳
نفت ۱۱۳ دلار و ۳۰ سنت شد

در حالی که درگیری ها در عراق به منطقه اصلی تولید نفت این کشور گسترش نیافته است، نفت برنت بزرگترین کاهش قیمت خود از ماه مارس تاکنون را به ثبت برساند.

نیروهای عراقی، موفق شدند پالایشگاه بیجی، بزرگترین پالایشگاه این کشور را حفظ کنند. درگیری ها به جنوب که محل تولید سه چهارم نفت عراق است گسترش نیافته است. به گفته وزیر نفت عراق، صادرات نفت این کشور از ماه آینده شتاب خواهد گرفت.

تام فینلان، تحلیلگر بازار نفت در این باره به بلومبرگ گفت: «تولید نفت عراق ظاهرا فعلا از امنیت برخوردار است...این مسئله موجب به وجود آمدن ثبات در بازار می شود.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه آگوست، دیروز در بازار لندن با 9 سنت افزایش به 113 دلار و 30 سنت رسید. حجم کل معاملات انجام شده در این بازار 37 درصد کمتر از متوسط 100 روزه بود. قیمت نفت برنت دریای شمال در هفته گذشته به طور کلی 1.3 درصد برابر با 1.5 دلار کاهش یافت که بیشترین کاهش پس از 7 روزه منتهی به 21 ماه مارس بود.

در روز جمعه قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت برای تحویل در ماه آگوست در بازار نیویورک با 10 سنت کاهش به 105 دلار و 74 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا در هفته گذشته 1.4 درصد کاهش یافت. حجم معاملات انجام شده در این بازار 50 درصد کمتر از متوسط 100 روز اخیر بود. بدین ترتیب فاصله قیمت این دو شاخص نفتی به 7 دلار و 56 سنت رسید، در حالی که این رقم در جلسه قبلی 7 دلار و 37 سنت بود.

عبدالکریم اللعیبی، وزیر نفت عراق روز 25 ژوئن در مصاحبه ای اعلام کرد: «صادرات نفت عراق، شاهد افزایش بزرگی خواهد بود و تحولات اخیر تاثیر منفی ای بر تولید و صادرات نفت عراق نخواهد داشت.» وی افزود: «شرکت های نفتی بین المللی به فعالیت عادی خود در عراق ادامه می دهند.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها