یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از رایزنی‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برای پرداخت 70 درصد از حق بیمه زنان خانه‌دار از سوی دولت خبر داد.
کد خبر: ۶۸۹۰۲۸
رایزنی برای پرداخت 70 درصد از حق بیمه زنان خانه‌دار از سوی دولت

شهلا میرگلو بیات در گفت‌وگو با فارس افزود: براساس گزارش ارائه شده هم‌اکنون دو میلیون و 500 هزار نفر در انتظار سرنوشت لایحه بیمه زنان خانه‌دار هستند و معاونت امور زنان ریاست جمهوری در حال رایزنی است تا در برخی موارد که در پرداخت حق بیمه خود مشکل دارند، دولت تا 70 درصد از سهم حق بیمه آنها را پرداخت کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: براساس گزارش معاون امور زنان ریاست جمهوری، این معاونت جلساتی را با سازمان تامین اجتماعی داشته است تا صندوقی را برای این مساله ایجاد کنند.

افزون بر این، شهیندخت مولاوردی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در جلسه با اعضای فراکسیون زنان مجلس از تلاش برای گنجاندن بیمه زنان خانه‌دار در قالب ماده 27 قانون برنامه پنجم توسعه که براساس آن «دولت مجاز است نسبت به برقراری و استقرار نظام جامع تامین اجتماعی چند لایه با لحاظ حداقل سه لایه مساعدت‌های اجتماعی شامل خدمات حمایتی و توانمندسازی، بیمههای اجتماعی پایه شامل مستمریهای پایه و بیمههای درمانی پایه و بیمههای مکمل بازنشستگی و درمان اقدام کند»، خبر داد و یادآور شد: این معاونت کارهای کارشناسی زیادی را در زمینه بیمه زنان خانه‌دار انجام داده است و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که باید این موضوع به گونه‌ای پیگیری شود که موانع و مشکلات قبلی بر سر راه آن وجود نداشته باشد و بتوان آن را اجرایی کرد.

وی ادامه داد: به همین منظور با همکاری سازمان تامین اجتماعی، پیگیری‌های زیادی را انجام دادیم و تاکنون چند جلسه در این خصوص برگزار شده است و در آخرین مذاکرات قرار شد این بیمه در این قالب قرار گیرد و اگر در نهایت نظر معاونت جلب نشد؛ قطعا لایحه جداگانه‌ای را در این خصوص به مجلس ارسال خواهیم کرد.

از مرحله تدوین لایحه تا ارسال آن به مجلس پروسه طولانی‌ای را می‌طلبد، بویژه آن‌که اصرار بر کارشناسی موضوع هم باشد، به هر صورت در حال رایزنی با سازمان تامین اجتماعی در این زمینه هستیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها