رونمایی از هزار قطعه نمایش فرهنگ زندگی

تجلیل از گویندگان پیشکسوت در سالگرد تاسیس رادیو نمایش

مراسم سومین سالگرد تاسیس رادیو نمایش با حضور چشمگیر پیشکسوتان رادیویی برگزار شد.
کد خبر: ۶۸۸۸۹۸
تجلیل از گویندگان پیشکسوت در سالگرد تاسیس رادیو نمایش

پنجمین اختتامیه نمایشهای رادیویی و سومین سالگرد تاسیس رادیو نمایش شب گذشته با حضور پیشکسوتان و اهالی رادیو در محوطه باز کاخ سعد آباد برگزار شد.

بنا بر این گزارش، این برنامه با اجرای آرمان غفاریان آغاز شد و در ادامه مهدی دهقان نیری مدیر مرکز نمایش های رادیو و رادیو نمایش در سخنانی گفت: شبکه رادیویی نمایش 24 ساعته فعالیت می کند و علاوه بر آن ما یک شبکه مجازی نمایش رادیویی در سراسر شبکه ها داریم.

وی ادامه داد: خوشبختانه با این برنامه ریزی نمایش رادیویی توانسته جای خود را باز کند. نمایش در رادیو، تلویزیون، سینما و تئاتر از اهمیت بالایی برخوردار و بسیار تعیین کننده است.

در ادامه از شمسی فضل الهی و داریوش اسدزاده به عنوان 2 پیشکسوت دعوت شد تا جوایز برگزیدگان بخش مقالات را اهدا کنند. در این بخش فضل الهی در سخنانی گفت: با کمال خوشحالی سالگرد تاسیس رادیو نمایش را تبریک می گویم چون خوب یادم هست که چه زمانی برای راه اندازی این شبکه صحبت شد و به آقای ضرغامی گفتیم این همه نمایش رادیویی داریم پس شبکه نمایشمان کو؟ ایشان هم لطف کردند و این شبکه را راه اندازی کردند.

وی ادامه داد: برای ما قدیمی تر ها دیدن رشد بچه ها خیلی قشنگ است و امیدوارم که خوشحال باشید و آن سالهای بسیار سخت تمام شده باشد.

در ادامه اسدزاده نیز عنوان داشت: این تشکیلات را که می بینم یاد سال 1321 می افتم که برای اولین بار سوار ماشین شدیم و به منطقه سید خندان آمدیم که آن زمان بیابان بود. در حیاط رادیو تمرین کردیم و بعد هم برای اجرای زنده رفتیم بالا. مدام مراقب بودیم که تپق نزنیم. بعد هم سال 1335 در همین رادیو مشغول به کار شدم. حالا آمده ام اینجا و از دیدن این رشد و پیشرفت لذت می برم و این لذت عمر من را زیاد می کند.

مهدی صباغی پیشکوست دیگری بود که برای اهدای جایزه روی سن آمد، او خطاب به حاضران اظهارداشت: جوانان خودتان باشید، نقش بازی نکنید. جزو هیچ گروه و دسته ای نباشید. تشکر می کنم از دوستانی که حالم را پرسیدند.

در ادامه با حضور مدیران رادیو از هزار قطعه نمایش رادیویی با موضوع فرهنگ زندگی رونمایی شد. پس از آن نیز نماهنگی حاوی تصاویر مرحوم عباس وفایی از گویندگان و بازیگران رادیو و تلویزیون به روی آنتن رفت که به تازگی درگذشته است.

بخش دیگر این مراسم نیز به تجلیل از صمد پل سنگی گوینده پیشکسوت رادیو اختصاص داشت. پخش تصاویری از این هنرمند که به آلزایمر مبتلا شده و همچنین پخش شعرخوانی این هنرمند در سال 1355 که شعر آفتاب می شود فروغ فرخزاد را دکلمه می کرد، موجب تأثر هنرمندان حاضر در مراسم شد.

پس از آن خانم کلهری همسر و طلا پل سنگی دختر این هنرمند پیشکوت به روی سن آمدند و جایزه وی را گرفتند. همسر پل سنگی در حالی که به شدت اشک می ریخت، گفت: از طرف صمد سلام می کنم، مطمئنم اگر او هم اینجا بود، حال تک تک شما را می پرسید. با چهره ای بشاش که همه شما با آن آشنایی دارید. از همه شما همکارانش و همچنین آقای دهقان نیری تشکر می کنم.

پیشکوست بعدی که در این مراسم تجلیل شد، زهره مجابی بود. پیش از روی سن آمدن این هنرمند تصاویری از او پخش شد که می گفت: اوایل اصلا فکر نمی کردم که صدای خوبی برای رادیو دارم. اما از وقتی که به مرکز هنرهای نمایشی آمدم، صدایم پخته تر و آماده تر شد.

صدیقه کیان فر پیشکسوت دیگری بود که روی سن آمد اما به قدری از درگذشت عباس وفایی ناراحت بود که اشک امانش نمی داد و در صحبت های بریده بریده خود عنوان کرد که هنوز باور نمی کند عباس وفایی فوت کرده است.

جوایز بخش های مختلف جشنواره مرکز هنرهای نمایشی رادیو به شرح زیر اهدا شد:

الف)بخش اصلی(بلند)

نویسنده برتر: راشین کوشا برای نمایش معاشرت سگی،

نویسنده منتخب: مجید حیدری برای نمایش پلاک 13 واحد 5

تنظیم گر برتر: لیدا جلائیان برای نمایش پسران آفتاب

تنظیم گر منتخب: محبوبه نوابی قوام برای نمایش حمام خانه

تهیه سردبیر برتر: اشرف السادات اشرف نژاد برای نمایش پسران آفتاب

تهیه سردبیر منتخب: محسن جواهری برای نمایش معاشرت سگی

کارگردانی برتر: بهرام سروری نژاد برای نمایش پلاک 13 واحد 6

کارگردان منتخب: فریدون محرابی برای نمایش جشن مردگان

بازیگر برتر مرد: میرطاهر مظلومی برای نمایش پسران آفتاب

بازیگر منتخب مرد: عباس توفیقی برای نمایش پسران آفتاب

بازیگر برتر زن: زهره مجابی برای نمایش بوبوک

بازیگر منتخب زن: ویکتوریا براری برای نمایش حمام خانه

افکتور برتر: مسعود نصیریان برای نمایش حمام خانه

افکتور منتخب: حسین شاه میرزایی برای نمایش قطاری به مقصد رویا

صدابردار برتر: علی حاجی نوروزی برای نمایش پسران آفتاب

صدابردار منتخب: فاطمه گلابی برای نمایش حمام خانه

ب)بخش اصلی (کوتاه)

نمایش قصه ای برتر: امیرعباس اشرف برای نمایش کوی نشاط

شعار سال(بلند): مجتبی طالبی برای نمایش گوشه زندگی

شعار سال(کوتاه): امیرعباس اشرف برای نمایش پول

زن در دفاع مقدس (بلند):بهرام پارسا رتبه برتر برای نمایش ماه هفتم و بهرام نوری رتبه منتخب برای نمایش نذر چشمان آهو

زن در دفاع مقدس (کوتاه):بهرام نوری رتبه برتر برای نمایش قرار عاشقانه

سبک زندگی: رضا داداشی رتبه برتر برای دره گل زرد

تجربه های نو: حسین خدادادی رتبه برتر برای نمایش بزار بخوابم وزوزو. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها