گرمای شدید عامل سونامی مصرف

مصرف برق در ایران افزایش یافت

همزمان با جهش بی سابقه 6000 مگاواتی مصرف برق ایران از ابتدای تابستان، وزارت نیرو افزایش سه درجه‌ای دمای هوا و گرمای شدید را عامل سونامی مصرف برق در کشور اعلام کرد.
کد خبر: ۶۸۸۴۰۶
مصرف برق در ایران افزایش یافت

بر خلاف پیش بینی مسئولان وزارت نیرو متوسط مصرف برق ایران از نخستین روزهای تابستان جهش یافته است به طوری که روز گذشته متوسط مصرف این انرژی پاک به یک باره 6000 مگاوات افزایش یافت.

آمارهای رسمی منتشر شده از سوی وزارت نیرو نشان می‌دهد پیک مصرف برق کشور روز گذشته (سه شنبه دوم تیرماه 93) در مقایسه با روز مشابه سال گذشته حدود 6000 مگاوات افزایش یافته است.

روز گذشته در حالی پیک مصرف برق کشور 44 هزار و 500 مگاوات به ثبت رسید که پیک مصرف برق کشور در روز مشابه پارسال 38 هزار و 530 مگاوات گزارش شده بود.

افزایش پیک مصرف برق منجر به سقوط آزاد ذخیره برق نیروگاه‌ها شد به طوری‌که میزان ذخیره نیروگاه‌های کشور به 502 مگاوات رسید.

علیرضا احمدی ‌یزدی در تشریح دلایل رشد مصرف برق در نخستین روزهای تابستان، گفت: افزایش 3 درجه‌ای دما عامل رشد ناگهانی مصرف برق توسط مشترکان به ویژه خانگی شده است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف توانیر با تاکید بر اینکه براساس اعلام سازمان هواشناسی، متوسط دما در کشور در مقایسه با سال گذشته 3 درجه افزایش یافته است که یکی از عوامل مهم افزایش مصرف برق در کشور به‌شمار می‌رود، افزود: افزایش دمای هوا بازده نیروگاه‌ها و وسایل سرمایشی را کاهش داده و مصرف برق را افزایش می‌دهد.

این مقام مسئول از مشترکان برق درخواست کرد: به‌منظور بهره‌مندی مستمر، مطمئن‌تر و بهتر از نعمت برق، مصارف خود را کنترل کرده و به نکات بهینه‌سازی مصرف انرژی توجه کنند.

وی همچنین با بیان اینکه هیچگونه تجهیزاتی با عنوان کاهنده مصرف برق مورد تایید وزارت نیرو نیست، افزود: دستورالعمل فنی ارزیابی تجهیزات کاهنده مصرف برق تدوین شده و به پژوهشگاه نیرو به‌عنوان متولی ارزیابی این نوع تجهیزات ارسال شده که تاکنون هیچ دستگاهی مورد تایید قرار نگرفته است.

علاوه بر این، سازمان بهره‌وری انرژی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای، خواستار صرفه‌جویی مردم در مصرف برق همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها