« حکم ممنوع التصویری و ممنوع البیان شدن وجود ندارد»

پاسخ خاتمی به تذکر 10 نماینده مجلس

شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۶۸۷۸۱۸
خاتمی و هاشمی پدرخوانده روحانی‌اند؟

کیهان: مشاور خاتمی: نامزدی هاشمی اصلاح‌طلبان را در انتخابات 84 بازنده کرد

روزنامه کیهان نوشت: مشاور خاتمی و معاون اسبق وزارت خارجه گفت اگر هاشمی در سال 84 نامزد نشده بود، اصلاح‌طلبان در آن انتخابات نمی‌باختند.

محمد صدر در مصاحبه با نامه نیوز و در پاسخ این سؤال که چرا از دولت اصلاحات به دولت احمدی‌نژاد رسیدیم؟ گفت: یکی از دلایل مهمی که باعث بروز این اتفاق شد در مجموع اشتباه اصلاح‌طلبان بود. در انتخابات سال 84 اصلاح‌طلبان 4 نامزد داشتند و آرای اصلاح‌طلبان تقسیم شد و اگر در مرحله اول آرای اصلاح‌طلبان را جمع می‌کردیم رای ما از طرف مقابل بیشتر بود و انتخابات در مرحله اول تمام می‌شد. تحلیل بنده این است که اگر در آن انتخابات آقای هاشمی که در آخرین لحظه آمد، نامزد نمی‌شد آقای احمدی‌نژاد هم رئیس‌جمهور نمی‌شد.

وی همچنین گفت: در انتخابات سال 92 آقای خاتمی نقش اساسی را در انتخابات 92 داشت و آقای عارف به بنده گفت اگر آقای خاتمی از بنده بخواهد، انصراف می‌دهم، معنای این حرف این بود که به توصیه فرد دیگری عمل نمی‌کنم.

یاد‌آور می‌شود صدر از اعضای موسس حزب مشارکت بود. حزب مشارکت در سال 84 با نامزدی مصطفی معین به میدان آمد. علی شکوری‌راد اخیرا گفته بود تصور حزب این بود که معین و هاشمی به دور دوم می‌روند و با توجه به رای منفی بالای هاشمی، نامزد مشارکت رئیس‌جمهور می‌شود.

مدعیان اصلاحات که با اطمینان از فقدان پایگاه مردمی، نامزد اصلی خود را وادار به انصراف کرده بودند، این روزها دست به تبلیغات وسیعی زده‌اند که رای آقای روحانی را به حساب خود بنویسند و مصاحبه صدر در همین جهت انجام شده است.

خاطرات هاشمی بالاخره قابل انتشار است یا نه؟!

کیهان آورده: یک عضو دفتر هاشمی‌رفسنجانی، بازخوانی‌های خاطرات وی در رسانه‌ها را مورد پرخاش و اعتراض قرار داد.

«رضا- س» ضمن یادداشتی در انتخاب، از اینکه رسانه‌ها و صداوسیما به بازخوانی‌های خاطرات هاشمی در سال پرداخته‌اند، تاخت و این کار را عقده‌گشایی توصیف کرد. وی می‌نویسد: به راستی ساختن برنامه از خاطرات سال 1370 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که بدون ظاهر‌سازی و پنهان‌کاری بیان شده است، آن هم در سال 1393 چه توجیه سیاسی، جز عقده‌گشایی دارد؟!

این دومین اعتراض به بازخوانی خاطرات هاشمی است. پیش از این نیز به دنبال تهیه فیلم مستند من روحانی هستم که در آن به خاطرات هاشمی درباره حضور ماجرای مک‌فارلین استناد شده بود، مدعیان اصلاح‌طلبی به جای اعتراض به هاشمی، به سازندگان مستند حمله و فحاشی کردند!

یادآور می‌شود هاشمی در خاطرات روز یکشنبه 30 تیر 1370 مصادف با تاسوعای حسینی می‌نویسد: «یک نفر چینی پیش‌بینی کرده است که ساعت 8 امروز زلزله‌ای به قدرت 8.6 ریشتر در تهران روی خواهد داد. آمدن ما به لتیان هم بی‌ارتباط با این نیست. گرچه خودم اصلا قبول ندارم فقط به خاطر بچه‌ها آمدم. با هلیکوپتر به سد لتیان آمدیم. هوای خوبی دارد. عصر همراه بچه‌ها خواستم اسکی روی آب یاد بگیرم. کمی دنبال قایق کشیده شدم، بدنم آمادگی برای چنین ورزشی ندارد. گرچه آسان است».

در واکنش به این خاطرات، روزنامه وطن امروز نوشت: «بی‌شک از منظر دینی زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورا در تفکر تشیع از جایگاه انکارناپذیری برخوردار است.

غم عزای حسینی به قدری سنگین است که هیچ ایرانی مسلمانی نمی‌تواند در روز تاسوعا به تفریح و گشت و گذارهای آنچنانی و اسکی روی آب بپردازد. در این ایام حتی در شهرهای سنی‌نشین نیز سنی‌مذهب‌ها به احترام امام حسین(ع) مغموم و متأثرند».

این روزنامه می‌افزاید: در فرهنگ دینی شرکت در مراسمات تاسوعا و عاشورا اوج اظهار ارادت نسبت به قافله کربلاست. این ایام در فرهنگ تشیع از چنان عظمتی برخوردار است که اشتغال به امور دنیوی و حتی انجام کار منزل نیز در این دو روز دارای کراهت است. در این میان پرداختن به تفریح و گشت و گذار و اسکی روی آب آن هم در عصر تاسوعا توسط رئیس‌جمهور و خانواده‌اش جای خود دارد. پرداختن به تفریح و خوشگذرانی در این لحظات ارزشی که در نزد پیروان راستین ائمه اطهار(ع) از قداست غیرقابل وصفی برخوردار است عملا یک ناهنجاری اجتماعی- مذهبی به شمار می‌رود.

وطن امروز نوشت: خرافه‌پرستی امر بسیار مذمومی است. متاسفانه به اعتبار خاطرات هاشمی وی نیز به نوعی ناخوشایند در معرض این بلیه است. جست‌وجوی تصویر حضرت امام(ره) در کره ماه در اوایل انقلاب توسط هاشمی، دیدن خواب‌های پریشان و ارتباط دادن بی‌معنا آن خواب‌ها به حوادثی آتی در جبهه‌های جنگ،... یا اقدام به خارج کردن خانواده از تهران براساس پیشگویی‌های یک چینی درباره حتمی بودن وقوع زلزله در تهران در سال 70 نمونه بارزی از این خرافه‌پرستی‌ها می‌تواند باشد.

این تحلیل خاطرنشان می‌کند: با پذیرش فرض محال صحت پیشگویی یک پیشگو و قبول ضرورت دفع خطر احتمالی باید متاثرانه یادآور شد اقدام یکجانبه هاشمی درباره خارج کردن اعضای خانواده از تهران برای مصون ماندن از خطر زلزله و بی‌توجهی نسبت به سرنوشت سایر شهروندان اوج بی‌مبالاتی مدیریتی و بی‌انصافی یک رئیس‌جمهور است. کاوش در تاریخ 36 ساله انقلاب اسلامی و ملاحظه مصداق تاریخی درباره تمایزات و تفاوت‌های خاندان هاشمی با مردم عادی عمیقا مبین آن است که شأنیت اختصاصی برای فرزندان هاشمی قائل شدن ریشه در گذشته و مشخصا در نوع تلقی هاشمی درباره استفاده از بیت‌المال برای رفاه اعضای خانواده دارد. در سال 70 در حالی که اغلب جانبازان برای کمک به عمران، آبادانی و سازندگی کشور حتی هزینه‌های درمان جانبازی خود را با استقراض وام بانکی تهیه می‌کردند هاشمی با هلیکوپتر و همراه خانواده در سد لتیان و در روز عاشورا تفریح می‌کرد.

این روزنامه با بیان اینکه «یک رئیس‌جمهور دلسوز تکلیف مدیریتی- قانونی دارد در مواقع حساس و بحرانی در کنار ملت خویش قرار گرفته و با اتخاذ تدابیر راهبردی به مدیریت بحران احتمالی و دفع خطرات پیش‌رو بپردازد. ملاحظه چنین رفتارهای ناموجهی از رئیس‌جمهور وقت‌ فی‌نفسه سبب می‌شود آدمی در مقابل عظمت ایثار و فداکاری خانواده‌های معظم شهدا سرتعظیم و تکریم فرود آورد.

یادآور می‌شود اخیرا در پی مرور خاطرات ناطق‌نوری درباره تشکیل کارگزاران و رانت‌های نهفته در پی پرده و همچنین دور زدن جامعه روحانیت از این طریق، رسانه‌های حامی هاشمی به فحاشی علیه رسانه‌ها پرداختند.

مریدان جاسوس آمریکایی عزا گرفتند!

کیهان نوشت: خبرگزاری ایسنا، مخالفت با انتقال جسد جاسوس آمریکایی به ایران را نشانه بی‌وفایی مسئولین ایرانی دانست.

پس از مرگ «ریچارد فرای» در فروردین ماه سال جاری، رسانه‌های مدعی اصلاح‌طلبی، خود را به آب و آتش زدند تا جسد شخصی که به اذعان اسناد متقن وزارت اطلاعات کشورمان و دیگر مستندات متعدد منتشر شده، علیه مردم کشورمان جاسوسی کرده است و علاوه بر این، به عنوان مبدع حرکت انحرافی «مکتب ایرانی» به جای مکتب اسلام «مکتب انحرافی ایرانی» خیانتی بس عظیم‌تر را مرتکب شده است، به ایران منتقل شود.

در این بین، «تورج دریایی» از فعالین فتنه 88 در خارج از کشور که علاوه بر ارائه تحلیل به فتنه‌گران جهت اغتشاش‌گری، در اعتراض به دستگیری یکی از فتنه‌گران با لباس زنانه،‌روسری به سر کرد و با توهین به بانوان کشورمان، به تمسخر اعتقادات مردم ایران پرداخت، به عنوان ایران‌شناس! به کارشناس پای ثابت و مشترک بی‌بی‌سی فارسی، روزنامه‌های زنجیره‌ای مدعی اصلاح‌طلبی و خبرگزاری ایسنا مبدل شده است.

در همین حال، پس از سوزاندن جسد این جاسوس کارکشته، ایسنا گوی سبقت را از رسانه‌های فارسی‌زبان معاند نظام ربود و در گفتگو با تورج دریایی، به ابراز تأسف شدید پرداخته و با محکوم کردن مسئولین ایرانی به بی‌وفایی، این پرونده را همچنان باز قلمداد کرده است.

بله، پرونده همچنان باز است. پرونده دفاع از مبدع مکتب جعلی و انحرافی، پرونده دفاع از جاسوس کهنه‌کار آمریکایی که از سوی «مؤسسه امنیتی هوور» (زیر نظر سازمان جاسوسی آمریکا و بازوی جنگ نرم آمریکا علیه ملت ایران) به علت فعالیت‌های عدیده ضد ایرانی، مستحق دریافت جایزه شد و در نهایت پرونده همصدایی با رسانه‌های متعلق به دشمنان قسم خورده ملت ایران. همین بس که رسانه‌های معاند از جمله شبکه مبتذل «من و تو» (متعلق به همجنس‌بازان و مریدان فرقه ضاله بهائیت) با استناد به خبر ایسنا و هم عقیده با این خبرگزاری، عمق تأسف خود را از سوزاندن جسد ریچارد فرای اعلام کردند.

لازم به ذکر است که تلاش مدعیان اصلاحات برای انتقال جسد مبدع مکتب انحرافی ایرانی و جاسوس کهنه کار آمریکایی به ایران با روشنگری‌های کیهان و اقدام به موقع و انقلابی نمایندگان مجلس و ائمه جمعه و اعضای شورای شهر اصفهان و در نهایت، بصیرت مردم متدین و انقلابی اصفهان، ناکام ماند.

قرضاوی و عرعورمثل پنکه به هر طرف می‌چرخند

کیهان آورده: یک روحانی سنی سعودی اعلام کرد «ما نمی‌خواهیم زمام خودمان را به کسانی مانند قرضاوی و عرعور (دو مفتی وهابی‌) بدهیم».

به گزارش پارسینه، «حسن بن فرحان المالکی» که به خاطر انتقاداتش از وهابیت معروف است، با انتشار مطلبی در فیس‌بوک خاطرنشان کرد: فتوای آیت‌الله سیستانی اولین فتوای جهاد در عراق به شمار می‌آید. فتوایی که در آن به مقابله با داعش به عنوان دشمن مشترک شیعه و اهل سنت حکم شده است. این در حالی است که فتاوای ما روزی دو بار عوض می‌شود، یک بار بر له یک مسئله حکم می‌دهیم و همان روز بر علیه همان موضوع حکم می‌کنیم. چرا پیروی و استقبال شیعیان از فتاوای علمایشان این چنین قوی و شدید است؟ بگذارید صریح بگویم. چون علمای آنها از روی مزاج و حال و هوس فتوا نمی‌دهند.

وی تاکید می‌کند: «ما نمی‌خواهیم زمام خودمان را به کسانی مانند قرضاوی و عرعور [دو مفتی وهابی] بدهیم که مانند پنکه‌های آلمانی به هر طرف می‌چرخند».

خاتمی و هاشمی پدرخوانده روحانی‌اند؟

کیهان نوشت:روزنامه‌های زنجیره‌ای وابسته به افراطیون در اقدامی هماهنگ، رئیس‌جمهور را گماشته خاتمی و هاشمی رفسنجانی وانمود می‌کنند.

این روزنامه‌ها و همکاران آنها در فضای مجازی، ظرف یک سال گذشته این‌گونه القا کرده‌اند که روحانی از خود گفتمان و رأی مستقلی نداشته و اگر خاتمی و هاشمی از او حمایت نمی‌کردند، روحانی انتخاب نمی‌شد. جالب‌تر اینکه همین افراطیون مدعی‌اند اگر حمایت آنها نبود خاتمی یا هاشمی در مقاطع مختلف انتخاب نمی‌شدند و بنابراین اگر روحانی مدیون خاتمی و هاشمی است، این دو بدهکار افراطیون مدعی اصلاحات هستند.

در همین زمینه به سیاق راهبرد یک سال گذشته، روزنامه‌‌های آفتاب‌یزد و آرمان‌امروز تیترهای اول دیروز خود را به گنجاندن روحانی در سایه خاتمی و هاشمی اختصاص دادند. روزنامه آرمان با انتشار عکس خاتمی و هاشمی، تولد دولت اعتدال را بزرگ‌ترین پروژه مشترک هاشمی و خاتمی توصیف کرد: روزنامه آفتاب‌یزد نیز در اقدامی مشابه تیتر زد «رئیس‌جمهوران رئیس‌جمهور سازند و عکس‌ هاشمی و خاتمی را منتشر کرد. مفهوم دیگر چنین تیتری این است که رئیس‌جمهور را نه مردم بلکه خاتمی و هاشمی برساخته‌اند.

نکته جالب دیگر اینکه روزنامه آفتاب سرمقاله ویژه‌نامه خود برای همین موضوع را به قلم یکی از افراطیون مدعی اصلاحات (آرمین عضو سازمان منحله مجاهدین) سپرد و او ذیل عنوان «اعتدال» سرمقاله نوشته است!

همزمان با این حرکت هماهنگ رسانه‌ای، صادق زیباکلام گفته است: روحانی فی‌نفسه یکی دو میلیون رأی بیشتر نداشت و رأی اصلاح‌طلبان باعث پیروزی او شد.

وی در مصاحبه با نسیم اظهار داشت: با روحانی و نزدیکانش در برخی موضوعات مخالف هستم به دلیل اینکه اطرافیانش مدتی هست می‌گویند ما مستقل هستیم و برای خودمان هستیم و پیروزی ما مدیون هیچ‌کس نیست، اینها گزافه‌گویی است. کسی از آقای نوبخت و امیری‌صالحی و بانک و نعمت‌زاده و فریدون انتظار ندارد که این کار را بکنند یا آن کار را! ولی اینکه فکر می‌کنند آنها بودند که باعث پیروزی روحانی شدند نشان می‌دهد سخت در اشتباه هستند چرا که بدنه اجتماعی که باعث این پیروزی شد، اصلاح‌طلبان بودند.

زیباکلام در عین حال با حمله به برخی اصلاح‌طلبان گفت: آقای محتشمی‌پور و خوئینی‌ها و برخی دیگر از آقایان رادیکال و تندرو از همان دوران انتخابات هم خیلی نه از روحانی حمایت کردند و نه خودشان را نشان دادند. شاید بدشان هم نیاید که دولت روحانی نتواند کار کند.

اعلام برائت حجت‌الاسلام دانشمند از فرقه شیرازی

کیهان آورده: حجت‌الاسلام دانشمند طی سخنانی در جمع مردم کرج بار دیگر از جریان شیرازی و شبکه‌های ماهواره‌ای این جریان اعلام برائت کرد. ایشان با تکیه بر انقلاب اسلامی ایران و جایگاه ولایت فقیه افزود: بنده سرباز ولایت بوده‌ام، هستم و خواهم بود و اگر بنده را قطعه قطعه هم بکنند، نمی‌توانند بنده را در مقابل نظام و رهبری قرار بدهند.

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان و شناسایی برنامه‌های تفرقه‌افکنانه آنها گفت: یک جریانی است که می‌خواهد وحدت شیعه را به هم بزند و امت حزب‌الله را علیه خودی‌ها تحریک کند. دانشمند درباره حضور خود در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به جریان انحرافی و مشکوک شیرازی که تحت پوشش دفاع از تشیع و با حمایت آشکار دولت انگلیس به تفرقه میان مسلمین دامن می‌زند توضیح داد: یک سال است که با آنها قطع رابطه کرده و از آنان اعلام برائت کرده‌ام و گفته‌ام برنامه‌هایتان مخالف نظام است.

خراسان: گزارش گلایه آمیز یک مدیر ارشد اجرایی از بودجه عمرانی

روزنامه خراسان نوشت: بر اساس گزارشی که یکی از مسئولان ارشد اقتصادی دولت برای تعدادی از مسئولان اجرایی ارسال کرده، با تشریح شرایط بازار داخلی، موضوعاتی چون تخصیص ناچیز بودجه طرح های عمرانی، افت ساخت و ساز و کاهش تقاضا را از جمله چالش های جدی برخی واحدهای مهم تولیدی دانسته و تاکید کرده است که باید تصمیمات مهمی برای جلوگیری از بلاتکلیفی واحدهای تولیدی اتخاذ شود.

دستور دولت برای جلوگیری از بروز سیل در شمال

خراسان آورده: پس از قرائت گزارش های مربوط به میزان خسارت های ناشی از وقوع سیل در شمال کشور در هیئت دولت، ابلاغیه ای از سوی یکی از مسئولان ارشد اجرایی به تعدادی از اعضای کابینه و استانداران این مناطق ارسال شده که بر اساس آن، این مسئولان موظفند ظرف یک ماه راهکار اجرایی و عملیاتی مناسب برای اقداماتی چون ساماندهی رودخانه های استان، توسعه درختکاری و پوشش گیاهی ارتفاعات و جابه جایی واحدهای مسکونی و زیر ساخت های حمل ونقل و راه هایی را برای جلوگیری از بروز مجدد سیل و کاهش خسارت های ناشی از بارش های سنگین آینده به هیئت وزیران ارائه کنند.

آرمان: نام‌نویسی علیه داعش به هند رسید

روزنامه آرمان نوشت: شنیده شد که اعلام آمادگی برای حضور در جبهه‌های جنگ علیه داعش در عراق به هند نیز کشیده شد. جمهوری اسلامی نوشت؛ هزاران نفر از مسلمانان هندوستان از اقوام و مذاهب گوناگون و از شهرها و ایالت‌های مختلف با راهپیمایی و سردادن شعارهای ضداستکباری و ضدتروریسم، خشم و انزجار خود را از اقدامات ددمنشانه داعش در عراق و دیگر کشورهای اسلامی ابراز داشته و به‌شدت آنها را محکوم کردند. در این تجمع، علمای شیعه و سنی سخنرانی کردند و خواستار وحدت همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی در مقابله با این‌گونه اقدامات تروریستی و ضدانسانی شدند. در پایان این تجمع اعتراض‌آمیز صدها نفر از جوانان مسلمان هندی برای اعزام به عراق و مبارزه با گروه تروریستی داعش نام‌نویسی کردند.

قاضی صدام اعدام شد

آرمان آورده است: شنیده شد که یک رسانه عرب زبان از اعدام قاضی صادرکننده حکم اعدام صدام دیکتاتور سابق عراق به دست گروه تروریستی داعش خبر داد درحالی که مقامات عراقی آن را تائید نکرده‌اند. تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان عربی نوشت؛ منابع آگاه اعلام کردند: تروریست‌های تکفیری قاضی رئوف عبدالرحمن که حکم صدام حسین دیکتاتور سابق عراق را صادر کرد را بازداشت و اعدام کرده‌اند. این گروه تروریستی این قاضی را در راستای انتقام اعدام صدام در سال 2006 اعدام کرده است. هنوز منابع عراقی خبر اعدام قاضی رئوف عبدالرحمن را تائید نکرده‌اند اما در عین حال این گزارش‌ها را نیز تکذیب نکرده‌اند.

جایزه شجاعت مدنی به اسنودن

آرمان نوشت: شنیده شد که صدای روسیه از اعطای جایزه شجاعت مدنی در آمریکا به اسنودن، افشاگر سایبری خبر داد. صدای روسیه نوشت؛ سازمانی آمریکایی به اسنودن، افشاگر سایبری و کارمند سابق امنیت ملی آمریکا جایزه شجاعت مدنی اعطا کرد. صدای روسیه افزود: اسنودن اطلاعات محرمانه سازمان امنیت انگلیس و آمریکا را که بر فعالیت‌های اینترنتی نظارت داشته‌اند، فاش کرده است. این پایگاه تصریح کرد: ‌این جایزه از سال 1968به افرادی که خدماتی به بخش مدنی جامعه رسانده‌اند، اهدا می‌شود. اسنودن نظارت غیرقانونی و محرمانه سازمان امنیت آمریکا را فاش کرده است.

حکم زندان برای 5 عربستانی معترض

آرمان آورده: شنیده شد که دادگاهی در عربستان روز یکشنبه پنج شیعه را به جرم توهین به پرچم ملی در ناآرامی‌های سال 2011 در استان شرقی این کشور به سه تا شش سال حبس محکوم کرد. به‌گفته یک مقام سعودی، این پنج جوان شیعی در ناآرامی‌ها، پرچم عربستان را در یک مدرسه در شهر قطیف در شرق این کشور پایین کشیدند و یک پرچم سیاه را به‌جای آن برافراشتند. فرآیند محاکمه شیعیانی که در ناآرامی‌ها در عربستان دست داشتند از بهار سال 2013 آغاز شد و دهها تن از این شیعیان به احکام سنگین حبس و حتی برخی از آنها به اعدام محکوم شدند.

مسمومیت کارگران پالایشگاه با گاز آرسنیک

آرمان نوشت: شنیده شد که حدود 40 کارگر پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه رفسنجان به دلیل مسمومیت با گاز آرسنیک به بیمارستان گودرز یزد منتقل شده‌اند. ایلنا نوشت؛ یکی از کارگران مسموم‌شده با اعلام این خبر گفته است: حدود 40 کارگر پالایشگاه مجتمع مس سرچشمه در تاریخ 24 خرداد در پی افزایش یافتن درصد گاز آرسنیک حوضچه های پالایشگاه مسموم شده‌اند. او با بیان اینکه «مسئولان پالایشگاه درصد گاز آرسنیک حوضچه‌ها را به قصد آنالیز بهتر مس افزایش داده بودند»، تصریح کرده است: ماده کف‌کننده‌ای که برای جلوگیری از تصاعد گاز آرسنیک در حوضچه ها ریخته می‌شده، استاندارد نبوده است.

بازداشت عوامل سازنده کلیپ «گل برای ایران»

آرمان آورده: شنیده شد که فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود از دستگیری عاملان تهیه و تولید ویدئو کلیپ گل برای ایران در این شهر خبر داد. این کلیپ از یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای پخش شده و درباره گل‌زدن ایران در جام‌جهانی فوتبال است که برخی از صحنه‌های آن در مناطقی از شاهرود تهیه شده بود. به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی استان سمنان، سرهنگ رحمت‌الله طاهری گفت: برابر دستورات صادر شده شناسایی عامل یا عاملان این اقدام در دستور کار پلیس اطلاعات و امنیت عمومی قرار گرفت. وی ادامه داد: پس از چند روز بررسی سرانجام س. ع و م. ل دو نفر بازیگر فیلم که هر دو ۲۳ساله هستند و در یک خانه مجردی زندگی می‌کردند، دستگیر شدند. طاهری اظهار کرد: کارگردان ۲۶ساله این فیلم نیز که در رشته عکاسی فعالیت می‌کند، شناسایی و دستگیر شد و متهمان پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

ممنوعیت «الله» برای غیرمسلمانان مالزی

آرمان نوشت: شنیده شد که دادگاه عالی مالزی روز دوشنبه با رد درخواست تجدیدنظر مسیحیان برای استفاده از کلمه «الله»، به تنش های مذهبی یک سال گذشته این کشور پایان داد. «مالزی اینسایدر» نوشت؛کلیسای کاتولیک درصدد بود ممنوعیت استفاده از کلمه «الله» در هفته نامه «هرالد» که پیش از این توسط دولت ممنوع شده بود را لغو کند که موفق به انجام آن نشد. هفته نامه هرالد که به چهار زبان مالایی، تامیل، چینی و انگلیسی در 14 هزار شماره به صورت هفتگی منتشر می شود متعلق به مسیحیان مالزی است. رای دادگاه عالی مالزی در شهر پوتراجایا همسو با موضع دولت در استفاده نکردن مسیحیان از کلمه «الله» است.

دستگیری همسریاب کلاهبردار در یزد

آرمان آورده: شنیده شد که کلاهبرداری که به بهانه ازدواج از طریق سایت‌های اینترنتی اقدام به اخاذی می‌کرد دستگیر شد. رئیس پلیس فتا استان یزد در این زمینه گفت: با اعلام شکایت خانمی 35 ساله مبنی بر آشنایی در یکی از سایت‌های همسریابی با فردی به نام محسن و جلب اعتماد وی به بهانه ازدواج ومتعاقب آن پرداخت مبلغ 350 میلیون ریال برای رفع مشکلات مالی، شناسایی و دستگیری متهم این پرونده در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا استان یزد قرار گرفت. سرهنگ حسین رضایی ادامه داد: ماموران پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی متهم را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه وی را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش تعداد بسیار زیادی سیم کارت تلفن همراه کشف و ضبط کردند. رضایی گفت: متهم در چندین سایت همسریابی به نام‌های مختلف محسن، محمد و... عضویت داشته است. ایرنا نوشت؛ وی افزود: متهم با مطرح نمودن این موضوع که همسرش فوت کرده، ضمن فریب آنها نسبت به کلاهبرداری و اخذ مبالغ هنگفتی در حدود یک میلیارد ریال اقدام کرده است.

فاطمه آلیا: نگفتم کار زن شوهرداری است

آرمان نوشت: شنیده شد که عضو فراکسیون زنان مجلس نسبت به انتشار مطلبی به نقل از وی واکنش نشان داد. وی در این گفت‌وگو اظهارداشت: خبری به نقل از بنده درباره حضور بانوان در ورزشگاه و تماشای مسابقات والیبال روز شنبه 31 خردادماه در برخی رسانه‌ها منتشر شد که از اساس نادرست است. خانه ملت نوشت؛ فاطمه آلیا ادامه داد: این درحالی است که بنده در روزهای اخیر هیچ گونه مصاحبه و اظهارنظری با هیچ یک از رسانه‌ها اعم از سایت‌های خبری و روزنامه‌ها نداشته‌ام و مطلب ذکر شده ساخته و پرداخته سناریوسازان و حاشیه پردازان رسانه‌ای در جهت تخریب نمایندگان مجلس نهم بوده است و حق اینجانب برای شکایت از رسانه‌هایی که این مصاحبه دروغین را منتشر کردند، محفوظ است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها