برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا

هشدار! در دیدار با حجاج حتماً ماسک بزنید

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز مهمترین نکته در مورد ویروس کرونا این است که از طریق تنفس وارد بدن انسان می‌شود و برای پیشگیری از ورود این ویروس به بدن باید حتما از ماسک استفاده کرد و روزانه چند مرتبه دستانمان را با آب و صابون بشوییم.
کد خبر: ۶۸۵۹۴۱
هشدار! در دیدار با حجاج حتماً ماسک بزنید

جام جم سرا: جعفر صادق تبریزی در رابطه با مسافرانی که از کشورهای عربی به کشور می‌آیند، تاکید کرد: بیشترین مورد ابتلا به این ویروس در کشورهای عربستان، امارات و عمان بوده است و باید در مورد مسافرانی که از این کشورها می‌آیند احتیاط بیشتری صورت گیرد.

تبریزی افزود: برای جلوگیری از ورود این ویروس به استان در فرودگاه و برای حجاج و مسافرین کشورهای عربی آموزش‌های لازم داده شده و بروشورهای آموزشی پخش می‌شود.

به نقل از ایسنا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز هشدار داد: برای دیدار با حجاج از حج برگشته حتما باید از ماسک استفاده کرد و افراد سالمند و مستعد بیماری نباید با این افراد دیدار کنند.

کارشناسان توصیه می‌کنند: برای جلوگیری از ابتلا به این نوع ویروس بهتر است دست‌ها را چندین بار طی روز با آب و صابون شست وشو داد و از دست زدن به چشم‌ها، بینی و دهان خودداری و از تماس نزدیک با افراد مبتلا پرهیز کرد. در صورت ابتلا نیز بهتر است بیمار در خانه بماند و از تماس نزدیک با سایر افراد خودداری کند. هنگام سرفه و عطسه نیز جلوی دهان خود را بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها