رییس بنکداران مواد غذایی خبر داد:

نمایشگاه های ویژه ماه رمضان با قیمت و کیفیت مطلوب

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: کالاهای پرتقاضای ماه مبارک رمضان و مواد پروتئینی به اندازه کافی تامین شده است و به میزان مطلوب عرضه می شود.
کد خبر: ۶۸۵۶۱۶
نمایشگاه های ویژه ماه رمضان با قیمت و کیفیت مطلوب

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد، قاسمعلی حسنی در مصاحبه با این رادیو گفت: در شهر تهران از 5 تا 14 تیر ماه نمایشگاه های عرضه مستقیم کالاهای اساسی و پر تقاضا در پارک ارم، حکیمیه، مصلای امام خمینی، پارک ولایت و فرهنگسرای خاوران برگزار خواهد شد.

وی از شهروندان خواست از خرید انبوه و مازاد بر نیاز پرهیز کنند و مطمئن باشند قیمت ها و عرضه ها روند باثباتی خواهد داشت.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی میزان تخفیف در این نمایشگاه ها را 5 تا 15 درصد اعلام کرد.

حسنی افزود: جمعیت ایران 75 میلیون نفر است و ما می توانیم برای 750 میلیون نفر نیز با اطمینان برنامه ریزی کنیم.

وی گفت: برای ماه مبارک رمضان چندین کالای پرمصرف را در اولویت ویژه تامین و عرضه قرار داده ایم تا مردم به راحتی و با قیمت و آرامش نیازهای خود را مانند برنج، روغن، شکر، روغن، حبوبات و خرما و پنیر خریداری کنند.

حسنی افزود: اتحادیه بنکداران مواد غذایی با هرگونه افزایش قیمت در شرایط کنونی مخالف است و هیچ توجیه اقتصادی هم ندارد.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت:‌ با سامانه اطلاعات جامع از کالاها آمادگی تحلیل و بررسی جزئیات قیمت تمام شده محصولات را داریم و از دولت می خواهیم از توانمندی های این تشکل در نظارت بر قیمت ها و ساماندهی نرخ ها استفاده کنند تا همه کالاها با قیمت واقعی توزیع شود.

وی افزود: بعد از شهریور هم با توجه افزایش برخی هزینه ها می توان قیمت ها را متناسب با عرضه و تقاضا اصلاح کرد و اگر رقابت حاکم و ارز مبادله ای هم حذف شود و تجارت واقعی صورت گیرد ممکن است برخی قیمت ها با ارز آزاد هم کاهش پیدا کند.ارز مبادله ای مصیبتی برای واردکنندگان است و هیچ نیازی هم به آن نداریم چون هزینه ها را حتی بیشتر هم می کند.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها گفت: با بانک اطلاعاتی 2300 قلم مواد غذایی و پشتوانه کارشناسی قوی تعهد مالی و صنفی می دهیم که حاضریم در تنظیم بازار و نظارت بر قیمت های واقعی به طور موثر عمل کنیم و نباید اجازه دهیم برخی به دنبال قیمت سازی باشند.

وی افزود: کالاهایی که در گمرکات و انبارهاست با نرخ ارز بالای 3 هزار تومان وارد و قیمت گذاری شده است و نباید اجازه افزایش قیمت داشته باشد.

حسنی گفت: در سال فرهنگ و اقتصاد با مدیریت جهادی و عزم ملی باید همه تلاش کنند آرامش بازار حفظ شود و دلیلی هم برای نوسان نرخ ها وجود ندارد.

رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی از تولیدکنندگان داخلی هم خواست به جای پرداخت جایزه میلیاردی به چند نفر مصرف کننده؛ قیمت ها را کاهش دهند تا دستاورد آن نصیب همه مصرف کنندگان شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها