تلویزیون برای ایام افطار ویژه‌برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده که از میان آنها می‌توان به برنامه شهر باران به تهیه‌کنندگی حامد عقیلی و اجرای داریوش کاردان (شبکه یک)، برنامه کوی محبت (شبکه دو)، برنامه ماه عسل به تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی (شبکه سه) و برنامه ضیافت الهی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدتقی فاضلی (شبکه تهران) اشاره کرد.
کد خبر: ۶۸۵۴۳۵
شخصیت های توانمند؛ مهمان ماه عسل 93

سیدحامد عقیلی، تهیه‌کننده برنامه شهر باران درباره این برنامه گفت: پخش ویژه‌برنامه شهر باران از سه روز قبل از ماه رمضان از شبکه یک شروع می‌شود و تا پایان این ماه ادامه دارد. این برنامه بعد از خبر ساعت 19 پخش می‌شود و تا قبل از خبر ساعت 21 ادامه خواهد داشت. این برنامه را با همکاری جعفر رضایی تهیه می‌کنم.

وی درباره انتخاب داریوش کاردان برای اجرای این برنامه افزود: ما سال گذشته هم علاقه‌مند بودیم داریوش کاردان اجرای برنامه شهر باران را به‌عهده داشته باشد، اما از آنجایی که او مشغول بازی در یک سریال بود، نتوانست با این برنامه همکاری کند، اما امسال شرایط برای همکاری ما میسر شد. کاردان از مجریان مسلط و با دانش است که تسلط او به ادبیات فارسی و معارف اسلامی باعث شد تا او را انتخاب کنیم.

بنا به گفته عقیلی، در این برنامه با شخصیت‌های اجتماعی، هنری و ورزشی گفت‌وگو خواهد شد. او در این باره عنوان کرد: قبل از آن‌که چهره مطرح وارد استودیوی برنامه شود، ابتدا میزبان یکی از اعضای خانواده او هستیم و مجری از وی پرسش‌های متفاوتی می‌پرسد تا مخاطب به یک شناخت متفاوت نسبت به مهمان برسد. البته این گفت‌وگو بیشتر یک گپ خودمانی است و بعد از آن مهمان اصلی وارد برنامه می‌شود.

این تهیه‌کننده ادامه داد: پرسش‌های مجری از اعضای خانواده افراد شناخته شده کاملا متفاوت و متناسب با حرفه مهمان اصلی خواهد بود تا مخاطبان به شناخت بیشتری درباره مهمان برسند.

بنا به گفته عقیلی، جمشید مشایخی، داریوش ارجمند، پروانه معصومی، فتحعلی اویسی، مسعود ده‌نمکی، امیر دریاسالاری، وحید شمسایی، حجت‌الاسلام شهاب مرادی و... برخی از مهمانان این برنامه هستند.

وی درباره بخش‌‌های این برنامه گفت: یکی از بخش‌های جذاب برنامه سخنان حضرت علی (ع) خواهد بود که در قالب کلیپ‌های متنوع همراه با تصاویر جذاب و نریشن (گفتار متن) پخش می‌شود. در این بخش تلاش داریم تا بتوانیم نظر جوانان را جلب کنیم. همچنین سخنان مرحوم حجت‌الاسلام کافی در قالب کلیپ در برنامه پخش می‌شود.

عقیلی با اشاره به موضوعات برنامه گفت: هر روز به یک موضوع متناسب با ایام ماه رمضان می‌پردازیم. به عنوان مثال در شب اول به موضوع خوشرویی و در شب دوم به موضوع برکت می‌پردازیم.

عقیلی یکی دیگر از بخش‌های این برنامه را پخش فیلم‌های کوتاه براساس موضوعات برنامه ذکر کرد و گفت: این فیلم‌های کوتاه هر روز پخش می‌شود. قبل از اذان هم مناجات را به شکل متفاوت از روز قبل و همراه با تصاویر متنوع پخش خواهیم کرد. برای اذان هم کلیپ‌های ویژه طراحی کرده‌ایم.

برخی از عوامل سازنده این برنامه عبارتند از کارگردان هنری: داریوش ربیعی، نویسندگان: ستاره بهارلو، فرزانه و فرناز عقیلی، طراح صحنه: سپیده شریفی، کارگردان تلویزیونی: امیرهوشنگ بهشتیان و مصطفی عسگری، مدیر تولید: ولی نظمی، تدوین: فرناز روشنایی، گروه برنامه‌سازان: شیرین صمدی، کسری آتشی، علیرضا شادمنش و میثم آذرزاد، برنامه‌ریز و هماهنگی: مریم خالقی و مشاور برنامه: مهرداد رایانی‌مخصوص.

شبکه دو ویژه‌برنامه افطار ندارد، اما ساعت 20 به مدت نیم ساعت برنامه کوی محبت را پخش می‌کند که در این برنامه با کربلا ارتباط زنده برقرار می‌شود.

ماه عسل برای شبکه 3

محمد پیوندی که همراه حامد میرفتاحی کارگردانی برنامه ماه عسل را به‌عهده دارد، درباره این برنامه به جام‌جم گفت: با توجه به این‌که مردم فرم و ساختار برنامه ماه عسل را دوست دارند و با آن ارتباط برقرار کرده‌اند، به همین دلیل ما با حفظ ساختار اصلی برنامه به موضوعات متفاوت در طول ماه رمضان می‌پردازیم.

وی ادامه داد: ما هر سال در برنامه ماه عسل روایتگر قصه آدم‌های مختلف هستیم، ولی امسال به شکلی دیگر این قصه‌گویی را برگزار خواهیم کرد و قصه آدم‌های متفاوت را در قالبی نو مطرح خواهیم کرد. موضوعات، نوع مستندها و چینش مهمانان نسبت به سال گذشته متفاوت است.

این کارگردان اشاره کرد: مهمانان برنامه امسال را از میان کسانی انتخاب کرده‌ایم که توانمند هستند، اما قصه زندگی‌شان حتما برای مردم جذاب خواهد بود. در واقع مهمانان ما کسانی هستند که ممکن است در طول روز خیلی ساده از کنارشان عبور کرده باشیم، در حالی که شنیدن قصه زندگی‌هایشان جذابیت دارد. در برنامه ماه عسل به غیر از مستندهایی که درباره مهمانان برنامه پخش خواهیم کرد، مستندهای دیگری نیز تدارک دیده‌ایم.

ضیافت الهی در شبکه تهران

برنامه ضیافت الهی هم از شبکه تهران پخش می‌شود. محمدتقی فاضلی، تهیه‌کننده و کارگردان هنری این برنامه در این باره گفت: ویژه‌برنامه ضیافت الهی به‌صورت زنده هر روز ساعت 19 و 45 دقیقه پخش می‌شود. این برنامه با ساختار جدید و به صورت ترکیبی با حضور هنرمندان و بازیگران مطرح کشور و با مشارکت سازمان بهزیستی، سرای احسان کهریزک و... تولید و پخش می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه را مجید یراق‌بافان اجرا خواهد کرد. در این بخش‌‌ها خوانندگان و بازیگران سریال‌های شبکه تهران حضور خواهند داشت. دیدار با مددجویان سازمان بهزیستی و سرای احسان، تجلیل از خانواده‌های شهدای مفقودالاثر و مسابقه از دیگر بخش‌های برنامه ضیافت الهی است.

این تهیه‌کننده عنوان کرد: ترانه تیتراژ این برنامه به رضا صادقی، امید حجت و فریدون آسرایی پیشنهاد شده که مراحل تصویب شعرها در گروه در حال بررسی است. همچنین هر روز گزارش بازارچه خیریه از برج میلاد در برنامه پخش می‌شود.

در برنامه ضیافت الهی خوانندگانی همچون قاسم افشار، مجید اخشابی، محمد علیزاده، رضا صادقی، فریدون آسرایی، مهراج محمدی، مانی رهنما، حامی، بهرام پائیزی، چنگیز حبیبیان، حمید خندان، بابک جهانبخش، رحیم شهریاری، مهرداد شهسوارزاده، بهنام علمشاهی، امیر تاجیک، مازیار عصری، شهرام زندی و امید حجت ترانه‌هایی را اجرا خواهند کرد. (فاطمه عودباشی / جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
۰
۰
شخصیت توانمندچی نی چندتا از ای شخصیتای میلیونی ناتوان بیارین ببینیم دردشون چیه .آره آموجان !
حسین
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۱
۰
۰
سلام
به نظر من، باید اسم برنامه تون را از ماه عسل به زهرمار تغییر بدین؛ چونكه این برنامه دم افطار به جز بدبختی، طلاق، مریضی، ایدز و انواع مختلف سرطان، بی پدر و مادری، یتیمی، آدم كشی، قتل، خیانت و ... چیز دیگه ای ارائه نمی دهد. و افطار مون با دیدین این برنامه به جون مون (حداقل از طرف خودم میگم نه از طرف مردم یا اكثریت یا اقلیت) زهر میشه.
ما خودمون هزارتا درد داریم، دم افطار میخواهیم كمی آرامش داشته باشیم و با دیدن یك برنامه شیرین و شاد افطارمون را باز كنیم نه با زهرمار شما.
البته بی انصافیه كه نگیم: گاهی در برنامه تون (البته نمیدونم سهوا یا عمدا) یك كمی عسل هم پیدا میشه ولی این یك قاشق عسل در برابر تانك زهرمار تون هیچی نیست.
از سر و روی مجریتون هم غرور خودخواهی می باره.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها