وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: اگر طرف مقابل با واقع بینی وارد بحث شود، امکان رسیدن به توافق وجود دارد.
کد خبر: ۶۸۴۷۰۱
امکان دستیابی به توافق،‌ در صورت واقع بینی ۱+۵

به گزارش واحد مرکزی خبر از وین، ظریف امروز دوشنبه هنگام ورود به فرودگاه وین در خصوص این دور از مذاکرات ایران و1+5 گفت:ما بحث های متعددی در چند ماه گذشته داشتیم و امروز هم ابتدا با خانم اشتون دیدار می کنیم و بعد جلسه سه جانبه با آمریکا داریم و فردا نیز با دیگر هیات ها برای بحث در باره موضوعات جلسه خواهیم داشت.

وی افزود: فکر می کنیم که کم کم باید نگارش متن (توافقنامه) را شروع کرد، البته هنوز اختلافات جدی در مورد موضوعات مختلف وجود دارد و اعتقاد داریم که اگر طرف مقابل با واقع بینی وارد بحث شود امکان رسیدن به توافق وجود دارد اما اگر بخواهند روی بعضی از مواضع غیر منطقی پافشاری کنند آن وقت بر اساس حقوق مردم اصرار خواهیم کرد که دیدگاه های ما مورد توجه قرار گیرد.

وزیر خارجه گفت: باید دید که کشورهای (عضو) 1+5 با چه میزان از اراده برای رسیدن به تفاهم به وین می‌آیند و اگر این اراده وجود داشته باشد به نظر ما حتماً رسیدن به راه حل امکان پذیر است و ما هنوز از پایان این دور از مذاکرات که قرار است دو یا سه روز ادامه یابد و روز پنجشنبه یا جمعه روز پایانی این مذاکرات است تا پایان فرصت اولیه ای که داریم یعنی دو ضرب الاجل داریم یکی ضرب الاجل آخر تیرماه و یکی ضرب الاجل که هفت ماه دیگر است، ولی تا آخر این هفته که این جلسه به پایان می رسد هنوز یک ماه فرصت داریم و قرار نیست در این جلسه توافق نهایی صورت بگیرد.

ظریف افزود: آنچه ما از بازیگران مختلف غربی به اشکال مختلف شنیدیم چه از آمریکایی ها و چه از اروپایی ها نشان دهنده آن است که آنها هم ابراز علاقه کردند که این دفعه به نتیجه برسند. ما آمادگی داریم که ببینیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مرکزی خبر که آیا امشب فرصت تماشای مسابقه فوتبال تیم ملی کشورمان و نیجریه را دارد، گفت: امیدوارم همراه با بقیه اعضای هیات و بقیه دوستان که آمدند همه با هم مسابقه را بینیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها