دزد انبار فروشگاه‌های بزرگ مشهد به دام افتاد

کار کردن به عنوان شاگرد ترفند سارق حرفه‌ای

دو مرد که به بهانه انتقال اثاثیه، رانندگان را بی‌هوش کرده و اموالشان را می‌دزدیدند از سوی کارآگاهان اداره پلیس آگاهی استان مرکزی دستگیر شدند.
کد خبر: ۶۸۴۵۵۶
سارقان فراری در زندان شناسایی شدند

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی در این باره به جام‌جم گفت: چندی پیش مرد راننده‌ای با حضور در پلیس آگاهی از دو مرد به اتهام سرقت شکایت و عنوان کرد، با خودروی نیسان در شهر باربری می‌کردم تا این که روز حادثه دو مرد مسافر نزدم آمدند و خواستند اثاثیه آنها را به خانه‌ای در محله دیگری انتقال دهم.

وی افزود: پس از توافق با دو مرد مسافر، آنها اثاثیه را بار خودرو کردند. در میانه راه یکی از آنها خواست مقابل مغازه‌ای توقف کنم. او پیاده شده و با خرید چند آبمیوه بازگشت.

سرهنگ رضا احمدی افزود: در مرحله بعدی تحقیقات از شاکی معلوم شد، او وقتی آبمیوه را نوشیده، بی‌هوش شده و ساعاتی بعد که به‌هوش آمده خود را کنار خودروی بدون اثاثیه‌ها در خارج شهر یافته است. شاکی متوجه شده آن دو مرد پول، مدارک، کارت اعتباری بانکی و گوشی تلفن همراهش را نیز دزدیده‌اند و موجودی حساب کارت بانکی‌اش را نیز خالی کرده‌اند.

وی یادآور شد: با تشکیل پرونده و دستور قضایی تحقیقات برای دستگیری سارقان آغاز شد و تصاویر رایانه‌ای از متهمان برای دستگیری آنها در اختیار گشت‌های انتظامی قرار گرفت.

در ادامه تحقیقات رانندگان دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت‌های مشابهی را بیان کردند و خواستار دستگیری دو مرد سارق شدند. در این مرحله با بررسی تصاویر رایانه‌ای از متهمان فراری معلوم شد آنها همان دو مردی هستند که پلیس در تعقیب‌شان است.

رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی دو روز پیش ماموران رد پای متهمان فراری را در یکی از زندان‌های شهرستان لرستان به دست آوردند که به اتهام سرقت دستگیر شده بودند.

با شناسایی سارقان فراری در زندان، آنها برای ادامه تحقیقات در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی استان مرکزی قرار گرفتند. متهمان ابتدا عنوان کردند با شاکیان آشنایی نداشته و از این افراد سرقت نکرده‌اند، اما با احضار مالباختگان به پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با دو متهم پرونده آنها اعتراف کردند که در دزدی از رانندگان اراکی با شیوه بی‌هوش کرن با تعارف آبمیوه مسموم نقش داشته‌اند.

بنابر این گزارش، با اعتراف دو دزد حرفه‌ای که سابقه‌دار نیز بودند، برای آنها قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها