رییس سازمان لیگ در مراسم رونمایی از نماهنگ‌های جدید تلویزیون برای بازی‌های جام‌جهانی، پس از تماشای آثار تهیه شده با لحنی طنزآمیز گفت: با این زحماتی که صدا و سیما ک
کد خبر: ۶۸۲۸۴۸
تدارک چند نماهنگ‌ برای برد یا شکست تیم ملی

در مراسم رونمایی از نماهنگ‌های جدید تلویزیون برای بازی‌های جام جهانی مهدی تاج نایب رئیس سازمان لیگ و نایب رییس فدراسیون فوتبال،‌ مجید زین‌العابدین مدیر شبکه سه سیما‌، حسین تقی‌پور رئیس مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما و جمعی از هنرمندان عرصه موسیقی از جمله حسین میرزایی، پدرام کشتکار، محسن میرزازاده، محمدرضا عقیلی، محمد نصرتی و... نیز در این برنامه حضور داشتند.

تقی‌پور در مقدمه کوتاه به بیوگرافی مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما اشاره کرد و گفت: این مرکز در صدا و سیما وظیفه تولید و تامین موسیقی‌های مورد نیاز شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی را برعهده دارد. در طول سال قریب به هزار قطعه موسیقی در ژانرهای سنتی، پاپ‌، ارکسترال‌، حوزه کودک‌، مقامی‌ و محلی با موضوعات و محورهای مختلف توسط هنرمندانی که در مرکز حضور دارند تولید و پخش می‌شود. از دیگر کارهایی که مرکز موسیقی انجام می‌دهد‌، موسیقی‌هایی که در بخش خصوصی تولید می‌شود را دریافت و پس از خروجی شورای نظارت و ارزیابی به شبکه‌های تلویزیونی برای پخش ارسال می‌کند.

تقی‌پور با اشاره به اینکه تنها ارکستر سمفونیک کشور متعلق به صدا و سیما است، گفت: رهبری این ارکستر را استاد حسین میرزایی برعهده دارد که قریب به 140 نوازنده و گروه کر دارد. در این میان ارکستر پاپ‌، سنتی‌ و همچنین کودک داریم که 50 نفر از بچه‌های زیر 9 سال را هم نوازان کودک تشکیل می‌دهند همچنین ارکستر بانوان نیز در صدا و سیما که متشکل از بانوان است، وجود دارد.

رئیس مرکز موسیقی صدا و سیما در بخش دیگری گفت: این مرکز با توجه به رویدادها و مناسباتی که اتفاق می‌افتد تولیدایتی را در دستور کار خود قرار می‌دهد که نماهنگ‌های ویژه جام جهانی نیز از این قاعده مستثنا نیست. در خصوص نماهنگ‌های بازی‌های جام جهانی از 5 ماه پیش آثاری را در اتاق فکر تشکیل دادیم که در دست تولید قرار گرفت این آثار به ویژه قرار است از شبکه سه سیما که شبکه جوان است و تولید برنامه‌های ورزشی را در دستور کار خود قرار داده است‌ و سایر شبکه‌های سیما پخش شود.

وی با بیان اینکه برخی از کشورها با وجود اینکه تیم‌شان در جام جهانی حاضر نیست کلیپ‌های ویژه‌ای تولید و پخش می‌کنند خاطر نشان کرد: آنها این کلیپ‌ها را تولید می‌کنند و در این ایام به پخش می‌رسانند. در نتیجه از این مزیت نسبی کمال بهره را می‌برند. هرچند که ما دیر به فکر افتاده‌ایم که از قبل بنشینیم و برنامه ریزی داشته باشیم تا در این کار بزرگ همه هنرمندان دخیل باشند.اما نتیجه آن ساخت هفت قطعه نماهنگ جدید و چهل قطعه موسیقی بدون کلام شد که در لابه لای برنامه‌ها به عنوان موسیقی استفاده شود.

تقی‌پور در ادامه این نشست به بودجه‌ای که برای صرف این هفت نماهنگ استفاده شده است اشاره کرد و گفت: با توجه به بودجه‌ای که در اختیار داشتیم توانستیم تنها هفت اثر را با تصویر ورزشی پیوند بزنیم.برخی از این موسیقی‌ها تولید صرف است. برخی نیز آرشیوی است.

او با اشاره به جذابیت هفت نماهنگ ساخته شده برای ویژه برنامه جام جهانی به این آثار اشاره کرد و گفت:برای گرم کردن تنور جام جهانی و خشنودی مردم این قطعات تقدیم به آقای تاج می‌شود تا بگوییم به فکر جوانان هستیم.هرچند فضای جام جهانی آنقدر گسترده است که این نماهنگ‌ها بخشی از این فضا را پر می‌کند.در این میان جام‌جهانی، نوبت شادی، مرحبا دلاور‌، قهرمانان‌، حلقه شادی‌، فریاد شادی‌ از جمله نماهنگ‌هایی است که مرکز موسیقی برای بازی‌های جام‌جهانی آنها را تدارک دیده است و هنرمندانی از جمله پدرام کشت‌کار ، مجید صیادت ‌، محسن میرزایی‌، ساجد ناهیدی‌، احسان خواجه امیری‌، امیر تاجیک و جمع دیگری از هنرمندان در آن هنرنمایی کرده‌اند.

رییس مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما در ادامه قطعه‌ها را معرفی و اظهار کرد: «جام جهانی» ساخته پدرام کشتکار هنرمند چیره دست و خوش سلیقه که با ذائقه جوانان آشنا است با شعر افشین یدالهی و گروه کری خارج از سازمان، در ژانر پاپ و با استفاده از موسیقی الکترونیک تولید شده است. این قطعه ریتم شاد و جذابی دارد که اصطلاحا به آن در لاتین "دنس" گفته می‌شود.

تقی‌پور با اشاره به قطعه «نوبت شادی» در ژانر پاپ با ریتم ترنس دنس، در این خصوص گفت: این قطعه به شیوه الکترونیک با آهنگسازی پدرام کشتکار، ترانه عبدالجبار کاکایی و خوانندگی مجید سیادت تولید شده است. قطعه «مرحبا دلاور» نیز با تم خراسانی و به صورت محلی و پاپ با آهنگسازی سعید روشن دل تولید شده و محسن میرزازاده با شعری از سیدحمیدرضا حسینی آن را خوانده است.

وی افزود: «قهرمانان» قطعه دیگری است که با ریتم دیسکو در ژانر پاپ تنظیم شده، آهنگسازی آن با سعید روشن دل و ساجد ناهیدی با شعری از حسینی انجام شده است و همکاران مرکر خراسان شهر بجنورد آن را ساخته‌اند. ما تلاش داشتیم استان‌های کشور در این بسته سهم ویژه‌ای داشته باشند.

رییس مرکز موسیقی و سرود صداو سیما از «حلقه شادی» به عنوان پنجمین نماهنگ این مجموعه نام برد و گفت:این قطعه در ژانر پاپ با صدای احسان خواجه امیری، آهنگسازی محمدرضا عقیلی و شعر سعید نوری ساخته شده، تاثیرگذاری بسیاری دارد و شاد، جذاب و جوان پسند است.

تقی‌پور ادامه داد: «فریاد شادی» در ژانر پاپ سمفونیک با ریتم راک توسط هنرمند خوش سلیقه محمد نصرتی آهنگسازی و تنظیم شده و گروه کر سازمان آن را با شعری از سهیلا اسدی اجرا کرده‌اند. «تیم قهرمان» با ترانه بیژن ارژن، تنظیم فرهاد برنجان و صدای امیر تاجیک نیز قطعه‌ای است که کلیپ جدیدی بر روی آن سوار شده و با تصویر پیوند خورده است.

*** رئیس مرکز موسیقی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه در ساخت این نماهنگ‌ها آیا این امکان وجود نداشت که از هنرمندان محبوب‌تری استفاده شود‌، گفت: در تولید قطعات در نظر داشتیم هنرمندان پیشکسوت و حرفه‌ای در کنار نسل جدید هنرمندان جوان با استعداد آثار را تولید کنند. خروجی کار نشان می‌دهد انتخاب غلطی نداشته‌ایم و تنوع و جذابیت در قطعه‌ها وجود دارد.در ساخت این قطعات تلاش کرده‌ایم علاوه بر هنرمندانی که پیش از این هنرنمایی کرده‌اند از نسل جدید هنرمندان استفاده کنیم که خروجی بدی هم نداشته‌ایم و آنها کم نگذاشته‌اند.

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه همه این قطعات بیشتر برای پیروزی تیم ملی تدارک دیده شده است آیا برای شکست تیم ملی در بازی‌های جام جهانی هم قرار است این نوع قطعات پخش شود؟ پاسخ داد: در میان این قطعات نماهنگ‌هایی مبنی بر امیدواری برای تیم ملی به چشم می‌خورد.

*** نایب رئیس فدراسیون فوتبال ضمن تشکر از تلاش‌های صدا و سیما گفت: اتفاق مهمی است که هم نوا با این حرکت بزرگ جام جهانی باشیم. به هر حال جزء سی و دو کشوری هستیم که بقیه کشورها جزو آن نیستند.

تاج گفت: ما فوتبالی‌ها دنیا را به دو قسمت تقسیم می‌کنیم انهایی که در جام جهانی هستند و آنهایی که درجام جهانی نیستند اینکه ما هستیم اتفاق خوبی است و فرصت می‌کنیم از نزدیک پنج میلیارد نفر با ملت ما‌، کشور ما و پرچم ایران آشنا شوند. این اتفاق هرچهار سال یک بار رخ می‌دهد.در این میان صدا و سیما اهمیت این موضوع را درک کرده است و نمونه بارز آن ویژه برنامه فردوسی پور در بازی‌های جام جهانی است. راه ماهواره ندیدن مردم ساختن این نوع برنامه‌هاست. به جرات می‌گویم اگر همزمان با پخش ویژه برنامه فردوسی پور همه ماهواره داشتند و حتی ویژه برنامه‌های جام جهانی هم در این شبکه‌ها پخش می‌شد مردم ما برنامه‌ی فردوسی پور را انتخاب می‌کردند. معلوم بود که وقت زیادی برای ساخت این برنامه صرف شده است.این برنامه در یک پیک ساعت بسیار خوب تدارک دیده شده است. و از این بابت از مسئولان صدا وسیما متشکرم.

تاج در پایان صحبت‌هایش به عنوان نماینده‌ای از فوتبال کشور ازحسین تقی‌پور رئیس مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما به خاطر ساخت نماهنگ‌های جدید تشکر کرد.

*** مجید زین‌العابدین مدیر شبکه سه سیما در بخشی از این نشت با اشاره به اینکه مرکز موسیقی صدا وسیما در مناسبت‌های مختلف و اعیاد به نحو شایسته برنامه‌سازی می‌کند،‌ گفت: مرکز موسیقی انصافا یار و یاور ما در شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی است و تولیدات فاخری را عرضه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه راهبرد رسانه ملی برای جام جهانی فوتبال،‌ حمایت ملی از تیم ملی عنوان شده است‌، گفت: همه بخش‌های صدا و سیما ذیل این راهبرد برنامه ریزی می‌کنند برای اینکه بتوانیم به نحو شایسته این اتفاق بزرگ را در معرض دید مردم قرار دهیم.

این اتفاق در بخش‌های مختلف سازمان صدا وسیما به خوبی صورت گرفته است‌. در این میان مرکز موسیقی هم هوشمندانه تولیدات خوبی آماده کرده‌اند تا بتوانیم در این ایام منتهی به جام جهانی از این نماهنگ‌ها بهره ببریم.

زین‌العابدین در بخش دیگری از این نشست با اشاره به اینکه آثار موسیقی بخشی از جاذبه‌های جام جهانی می‌تواند باشد خاطر نشان کرد: این آثار تولید شده در مرکز موسیقی این حسن را دارد مطمئن هستیم وقتی یک اثر تولید می‌شود‌، پاک ‌، منزه و بی شایبه است.

وی اشاره کرد: آثار ساخته شده در مرکز موسیقی صدا و سیما تنوع خوبی دارد و از همه ظرفیت‌ها استفاده شده است.

او همچنین به این نکته اشاره کرد که شاید در خیلی از رویدادهای ورزشی که پخش آن در شبکه سه صورت می‌گیرد توقع مردم این باشد که آثار نو و بهنگامی ترتیب داده شود و افزود: این توقع به موقع شناخته و برطرف شده است.

/Media/Image/1393/03/21/635380922024188866.jpg

مدیر شبکه سه سیما همچنین به نگاه رسانه صدا و سیما به موضوعات ورزشی اشاره کرد که یک نگاه حمایتی بوده است و گفت: صدا و سیما با همان نگاه جنبه غرور ملی را تقویت می‌کند در شورای ورزش صدا و سیما همکاری‌های خوبی با فدراسیون فوتبال داریم که می‌توانیم با این برنامه ریزی‌ها هم افزایی مناسب در خصوص مسابقات مهم ورزشی داشته باشیم.

او در پایان این نشست به اخباری اشاره کرد که در آن رئیس جمهور از نهادهای مختلف برای تدارک بازی‌های جام جهانی قدردانی کرده‌ است و گفت: یکی از این نهادها سازمان صدا و سیما بود که در آن همگی مدیون هم افزایی و هم فکری‌هایی که با مسئولان محترم در سازمان‌های مختلف و مسئولان ورزشی کشور صورت می‌گیرد‌، هستیم.

زین العابدین تاکید کرد: در این بازی‌های جامعه جهانی، برد و باخت مهم نیست. رویکرد ما در رسانه ملی،‌ نمایش غرور ملی ‌است. همانطور که رفتار و بازی شایسته وظیفه بازیکنان تیم ملی است انعکاس صحیح این رفتارهای شایسته نیز وظیفه ماست.

در پایان این مراسم از هفت نماهنگ جدید و همچنین چهل قطعه موسیقی با کلام و بی‌کلام با حضور تاج‌، رئیس فدراسیون فوتبال‌، مدیر شبکه سه سیما و همچنین رئیس مرکز موسیقی و سرود صدا و سیما رونمایی شد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها