چهارشنبه جلسه رأی اعتماد وزیر علوم برگزار می‌شود

نیلی مبرا از فتنه

غلامعلی حدادعادل، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، در واکنش به انتصاب محمود نیلی احمدآبادی به عنوان سرپرست دانشگاه تهران از سوی وزیر علوم، گفت: با این اقدام وزارت علوم، روابط مجلس با این وزارتخانه روز به روز تیره‌تر می‌شود.
کد خبر: ۶۸۲۷۴۶
انتقاد حداد عادل و توضیحات فرجی‌دانا

اما به دنبال این اظهارات حدادعادل، وزیر علوم با بیان این‌که انتصاب نیلی به عنوان سرپرست دانشگاه تهران طبق قانون بوده است، گفت: پس از گذشت سه تا شش ماه زمان سرپرستی و با تائید شورای عالی انقلاب فرهنگی، وی به عنوان رئیس دانشگاه تهران معرفی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، فرجی‌دانا افزود: طبق قانون برای تعیین روسای دانشگاه‌ها لازم است فرد معرفی شده سه تا شش ماه در قالب سرپرست دانشگاه معرفی شده و پس از آن به سمت ریاست منصوب شود که در معرفی نیلی احمدآبادی نیز این فرآیند قانونی، طی شده است.

وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر این‌که چرا رئیس دانشگاه تهران طبق وعده‌ها بدون انتصاب سرپرست برای این دانشگاه انتخاب نشد، گفت: ما وعده‌ای در این باره ندادیم و نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی انتصاب رئیس دانشگاه تهران به این شیوه بوده است.

پورمختار : آذین به جای رسایی می‌رود

محمدعلی پورمختار، رییس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان این که حمید رسایی نماینده تهران به دلایل شخصی در جام‌جهانی فوتبال 2014 در برزیل حضور نمی‌یابد، گفت: حسین آذین، نماینده رفسنجان به نمایندگی از این کمیسیون و به جای رسایی به جام‌جهانی اعزام می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد در پاسخ به پرسشی درباره هزینه‌های این سفر گفت: هزینه‌های این سفر را فدراسیون تقبل می‌کند.این در حالی است که عصرایران به نقل از یک منبع آگاه نوشت: علی لاریجانی، رئیس مجلس به بحث اعزام برخی نمایندگان به برزیل ورود کرده و گفته هیچ نماینده‌ای حق ندارد به هیچ عنوانی از قبیل ماموریت، بازرسی، مبارزه با فساد و غیره به اسم مجلس به برزیل برود.

تبریک لاریجانی به اسد

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی ضمن تبریک پیروزی بشار اسد در انتخابات سوریه تاکید کرد: انتخابات در این کشور رویداد بین‌المللی و منطقه‌ای بسیار مهمی بود که توانست معادلات سیاسی را به نفع مردم مقاوم سوریه و محور مقاومت تغییر دهد.

علی لاریجانی در پیام تبریک به بشار اسد خاطرنشان کرد: رای مردم سوریه به جنابعالی رای به پایداری و مقاومت در برابر تروریسم بود.

رئیس مجلس افزود: پیام رای مردم سوریه این بود که هرگونه راه‌حلی برای خاتمه بحران کنونی در سوریه فقط از طریق گفت‌و‌گوهای ملی و براساس خواست و اراده مردم مقاوم این کشور ممکن خواهد بود.

ضرورت کار اطلاعاتی در چارچوب شرع و قانون

وزیر اطلاعات با بیان این‌که بسیاری از تلاش‌ها و اقدامات سربازان گمنام امام زمان(عج) ناشناخته می‌ماند، یادآور شد: کارهای اطلاعاتی در چارچوب شرع و قانون، دشوار اما نتایج آن شیرین است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمود علوی خاطرنشان کرد: امنیت وقتی ارزش دارد که گرد غم بر چهره کسی ننشاند.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: باید کار اطلاعاتی انجام شود، اما دلی هم نشکند و این کار سخت اما ارزشمند و امکان‌پذیر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها